Scythe - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: válečná, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Alan Stone
Jamey Stegmaier
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Vcera poprve zahrano v plnem poctu 5.

Strecne hodnoceni
Vypada to jeste lip nez doufate
Prestoze hra se tvari jako bojovka tak moc neni / boj je dost nakladny
Na zaver dostavate body temer za vse je tedy dulezite nic nepodcenit. Vyhrava ten nejbohatsi na penize, ktere ziskamate z tezby surovin, stavemi budov, posilovani vojenske sily a hlavne ziskavani popularity.
Tema funguje vyborne - atmosfericke karticky setkani atd jsou pekne a dokresluje to pekne atmosferu i kdyz ve finale ta hra je dost euroidni.
Pobrat vsechno moznosti a kombinace moznych 4-5 akci a 4 moznych sekundardnich akci a vylepseni neni uplne jednoduche a pro bezneho hrace je prvni zahrani takova vyukova partie po ktere budete jeste x hodim premyslet co jste meli udelat jinak a lip :)

28.7.2016 18:20:46

po první hře
Měl jsem včera možnost tuhle hru vyzkoušet v Hradecké Legii, tak si dovolím první dojmy po jedné hře. Hra mi byla vysvětlena během cca. 20-30 minut. Pravidla mi přišly docela jednoduchá a během hry jsem se už zeptal jen na pár drobností. Na rozdíl od pravidel, možností ve hře co vše dělat je tak moc, že jsem ze začátku vůbec nevěděl kde začít. Hru jsme hráli ve 4 a protihráči už hru hráli, což šlo poznat. Tahy byly velice rychlé a i přes komplexnost hra velice pěkně plynula. Postupně jsem se do toho dostal a musím říct, že jsem se parádně bavil. Boje hrají ve hře příjemnou, ale ne stěžejní roli, což se mi jako vyloženě euro hráči líbilo. Další interakce mezi hráči je, že když má hráč otevřený patřičný enlist, tak může získat bonus i při hře hráčů co sedí vedle něho, což se je super prvek. Hra postupem času hodně gradovala a konec přišel tak rychle, že jsem nestihl ani uskutečnit co jsem měl v plánu a bodově jsem za protihráči docela zaostal. Ale i přes to jsem si hru užil, moc se mi líbila a rozhodně se budu těšit na další zahrání. Hru jsme zahráli za cca. 2 hodiny, angličtiny tam není moc a člověk se základníma znalostma s ní nebude mít problém. Česká verze bude ovšem lahůdka. Design hry parádní a i když atmosféru u her moc neřeším, tady byla moc pěkná. Ještě vyzdvihnu přehlednost, i přes velké množství komponentů a prvků ve hře jsem neměl pocit, že se někde ztrácím, něco nevidím, něco mi uniká.

1.10.2016 12:01:16

Scythe
Tak hru jsem hrál vcelku 2x a pokaždé trochu jiným stylem. Předně říkám, že se považuji za hráče, který chce ve hře docela rozumnou míru interakce mezi hráči. Jinak stojím někde na pomezí euro/ameri her, většinou mi nevadí ani jedno, pokud v ameri neni moc velký prvek náhody (jsou i vyjímky) a v euro je rozumná interakce (klidně i nepřímá, ale když je kolem 5 lidí a hrajete solitér tak je to opruz). Takže prvně řeknu, že ta hra je mechanicky naprosto super. Nikde nic neskřípe, všechno šlape a prostoje mezi hráči jsou docela rozumné. Na to kolik se dá v té hře dělat věcí je to docela rychlovka a závěr ten příjde většinou nečekaně.

Poprvé jsem to hrál hodně konfliktně, furt jsem se s někým přetahoval o bezcenné políčko jenom abych získal encounter žeton. Bohužel boj ve hře není nijak ohodnocen. Pouze za první 2 vyhrané bitvy člověk dostane vítezný bod a zbytek už je jenom tak jaksi na okrasu (kromě jednoho národu ten může za boje dostat klidně nekonečně bodů). Takže konfliktní/interaktivní strategie je ve hře naprostý nesmysl, naopak hra víceméně vybízi k tomu se do těch potyček vyložně nepouštět. To že někde někomu člověk zabere suroviny, není až tak velká motivace, protože ty boje většinou stojí opravdu hodně a z dlouhodobného hlediska se to prostě nevyplatí.

Podruhé jsem tu hru hrál vyloženě jako solitér. Bylo mi naprosto jedno kdo co dělá nelvo či napravo, sám jsem se uzamknul ve svém koutku asi 5-6ti hexů a ani jsem nešel po encounter žetonech (mecha jsem neměl ani jednoho). Bitvu jsem ve hře udělal jenom jednu v úplném konci čímž jsem ukončil hru (nakonec jsem skončil 2.). Z tohoto pohledu mi ta hra přišla docela nudná (z pohledu hráče interaktivních her). Závěrečné bodování je taky poměrně zvláštní, a ve své podstatě lehce nevyvážené. Ve hře se hraje hlavně na oblibenost a podle toho se násobí výsledné body. Bohužel pokud hru nehraje 7 hráčů (což zatím nejde, čeká se na rozšíření) tak si dovolím tvrdit, že národy, které hrají v místech, kde je aspoň z jedné strany nikdo neotravuje mají jednoznačně velkou výhodu. Za obsazené hexy je docela hodně bodů a tyto místa se dají dost jednoduše zabrat, zatímco pro "vnitrozemní" národy je to peklo.

Taky jsem zjistil, že ideální strategie vlastně skoro vůbec není o tom dělat nějaké úkoly. Vlastně stačí udělat tak 3 což se v průběhu udělá samo bez nějakého plánování. Hlavní je soustředit se na získávání co největšího množství peněz, ideálně za nic neutrácet, a hlavně oblíbenost aspon na 13. Pokud nikomi nic nezbývá a vy máte po 4 kolech 20 penez tak máte jednoznačný náskok a body za splnené úkoly vlastně nepotřebujete. Nakonec obsadit tak 8-10 políček na mapě a výhra je zaručena. Příště tuhle strategii pojedu od začátku a hru ať si ukončí kokoli chce.

Jinak ta hra vypadá naprosto parádně, hraje se svižně a rád si ji zase zahraju, ale osobně ji ve sbírce asi nepotřebuji, a to hlavně z důvodu malé interakce mezi hráči. Opravdu si tu hru nedokážu představit ve 2 lidech, to bude vyloženě závod o to to co nejrychleji ukončit (plus strategie výše) bez jakéhokoli boje.

1.10.2016 15:01:04 | Upraveno autorem (porovnej)

jen krátký komentář
hra je moc pěkná, pravidla jednoduchá a srozumitelná, vizuál úžasný. Co mi trochu vadilo, bylo, že je to protipól Agricoly v systému bodování - pokud hráč má od všeho trochu, nedostane nic. Musí se soustředit na pár věcí a ty dojet na max., i když to třeba herně nedává smysl. Možná je to záměr autorů, pokud budu hru znovu hrát, určitě se tomu přizpůsobím, protože bez "hvězdiček" se hra vyhrává těžko...

EDIT: Hráno zatím jednou.

1.10.2016 17:12:36 | Upraveno autorem (porovnej)

...
Řeknu na rovinu, že ke Kose (miluju tu hru nazývat po česku :D) jsem přistupoval dost chladně. Hype train mě totálně minul, z artworku jsem nekadil magi v kostkách. Ani gameplaye mě moc nepřesvědčily, vlastně mě ani moc nebavily sledovat. Hra o farmaření, kde se pobíhá s mechama, aby se neřeklo.
Hru jsem přesto koupil i s rozšířením (s přihlédnutím, co jsem napsal o pár řádků výš, ano jsem magor) s vidinou, že ji kdyžtak prodám, tohle si kupce najde, protože ze všech obchodů ihned zmizela.
A po první hře... BUM, jak jsem mohl tuhle ignorovat? Je naprosto božíííííííí. Není to super konfliktní jako Blood rage nebo Kemet, ale pokud se hraje v pěti a za černýho hraje válečník, tak se bojuje fakt hodně. Ale to je fuk, ikdyž se bojuje míň, tak je to pecka. Hra úžasně plyne. Funguje jako namazanej stroj. Znovuhratelnost je obrovská, protože je pořád co objevovat a hlavně ladit taktiku podle kombinace národ, technické zaměření, tajné úkoly.
Nečekal jsem to, ale je to pro mě asi #1 hra 2016 - ano přeskočí MoM2, Mechs vs Minions, Zombicide, Arkham LCG a jiné skvělé hry, které se v minulém roce urodily. Jednoznačně doporučuju!

13.2.2017 15:41:00

DC

všem
Je to spíše euro hra, nebo AT??

14.2.2017 14:36:27

DC
Podle mě mí bláž k EURU, kostky tam nejsou vůbec a konflikt mezi hráči zpravidla jen minimální, často dokonce vůbec žádný (záleží ale na charakteru hráčů, klidně může být i dost konfliktní, pořád ale míň, než v běžných AT hrách).

Náhoda ve hře moc není (v podstatě jen náhodné karty setkání a náhodné rozdělení tajných úkolů) a všechno se dá předem propočítat.

14.2.2017 14:43:36

to je to opravdu tak dobrý?
Ze všech stran slyším jen chválu, v žebříčku celkem vysoko. Ale přeci jen, za tu cenu si pořídím 2 kousky dobrých her.
Opravdu se vyplatí si místo dvou pořídit jen jednu a to konkrétně tuto?
kouknul jsem na video a vypadá opravdu dobře, ale to po videích většina her.

9.5.2017 09:41:54

fifipirko
Pro mě o za tu cenu stojí, je to obří krabice narvaná až po okraj. Podle mě je vzhledem k velikosti je cena úměrná, Scythe je velikostí jako dvě hry.
mam za sebou tři hry, dneska dáme další a zejtra máme v planu hrát znovu :D. Na nějakou dobu to ted bude moje nejoblíbenější hra. Ale je to veliké a hrací doba se může protáhnout (což pro mě je plus), záleží jakou herní dobu preferuješ a jestli velké hry a nebo menší.

9.5.2017 10:03:43

doba
potřeboval bych do 2 hodin odehráno, ale hrát budeme ve dvou.
předpokládám, že by se to mohlo stihnout...
jak se hra protáhne s přibývajícími hráči?

9.5.2017 10:06:13

hracia doba
Našu tretiu hru s manželkou sme dali asi za 65minút... a to sme sa neponáhľali, ale skrátka sme už vedeli, že čo sa asi oplatí v danej chvíli hrať.
Žiadnu z doterajších hier sme nehrali dlhšie ako 90minút. Nepočítam prvotné vysvetľovanie pravidiel a sem-tam nutnosť kvôli deťom stráviť 10-15minút mimo hry. To sú externé vplyvy, ktoré s hrou nemajú nič spoločného :D

9.5.2017 10:18:05

dojmy
My jsme hráli minulý týden v 5, z toho 3 nováčci (ale hráči, hlavně ameritrashe tedy), a docela to odsýpalo, stihli jsme to asi za 2 a půl hodiny i s pravidly.

Hra je opravdu dost eurová jak tu zaznělo, je třeba si dopředu plánovat své akce a jejich kombinace a přitom trochu sledovat co zrovna využívá soupeř, bojovali jsme všehovšudi asi 3x, ale chudák ten co projel první boj, byl už do konce hry bez šance na vítězství, protože přišel o spousty surovin, které si na poli asi dvě až tři kola těžil na úkol, pak už neměl šanci moc dohnat nás co jsme si jeli svoje v klidu bokem.

Rozhodně to není špatná hra, mě celkem bavil a to taky většinou radši hraji figurkovky a kostky. Ale kdo chce pořádné dobývání a boje, tak ať hledá jinde :)

9.5.2017 10:24:59

ad hrací doba
Přesně jak říkáte. Na to jaká je to hra, je herní doba jako u běžných rodinných deskovek, což u takovýchhle her nebývá běžné. Je to obrovské plus téhle hry. Čas se netáhne, pořád je co dělat a nakonec je najednou konec hry.

9.5.2017 10:27:35

Dojmy + hr. doba
Ja som bol veľmi milo prekvapený. Pokukujem po tej hre od vlani - popravde kvoli vizuálu - ale kus som sa bál, že to nebude s kým hrať, resp. že manželka ma s tým vyhodí :D ALE: kúpili sme to keď vyšlo po CZ, odohrali sme zatiaľ tak cca 5-6 hier (po večeroch, kým bábo spí :D), a musím povedať, že som nečakal ako nás to oboch chytí :) každá hra tak cca 60-90 min, kto tvrdí že v hre 1vs1 je to málo konfliktné, asi to hrá trochu inak ako my :D ja sa euro hrám vyhýbam veľkým oblúkom, ale toto je vyšperkované do detailov a my už s drahou čakáme, kedy pribudnú vzducholode :) U mňa TOP3

9.5.2017 13:48:20

scythe
Hru mám týden doma,ale až dneska zahráno poprvé.
2,5 h. i s vysvětlením pravidel manželce,takže hráno ve dvou.
Před hrou jsem přesně netušil ,jak hra bude probíhat a jak vůbec jde ukončit. Připadalo mi to dost složité,ale po pár kolech člověk pochopí vše a už to odsýpá jako člověče nezlob se :+).
Za mě i za manželku opravdu super hra. Už se těším na to až budeme hrát ve více lidech.
Ale i ve dvou je to paráda.




21.5.2017 00:19:59

Scythe
Tak mám za sebou tři hry, a to jednou v pěti a dvakrát ve třech hráčích. No, co k hře samotné říci. Zatím jsou mé dojmy celkem rozpačité. Netřeba zmiňovat parádní vizuál komponentů, karet, herní desky, to tu dlouho nebylo, zvláště kresby na kartách, ale... Předně, jak psal někdo na bgg, hra má několik mechanik, které v jiných hrách fungují prostě lépe. První hra byla spíše taková seznamovací a říkal jsem si, že jsem toho určitě ve hře spoustu neobjevil, nezkusil, a tak se těšil na další. Hrál jsem ji za Sasko a celkem rychle se dostal na pět hvězd, kdy protihráči byli na nějakých dvou až třech hvězdách. Jenže v ten moment jsem najednou nevěděl, co vlastně ve hře dělat. Kdybych ukončil hru bojem, tak prohraji. Navyšovat popularitu? To budou ostatní dělat taky a začnou mě dohánět ve hvězdách. Najednou mi přišlo, že ať zahraji jakoukoliv akci, nedá mi najednou tolik, čím bych soupeře přetlačil. A tak jsem prostě střídal akci za akcí a už jen čekal, až někdo ukončí mé trápení. Začátky hry mi přijdou dosti stejné, zaseklí jste na třech hexech a celkem nudně střídáte akce, aby se to někam hnulo (osobně mě dost štvala možnost hrát pohyb vždy ob jednu akci, tady bych pro rychlejší spád hry a větší interakci na mapě umožnil otevření pohybu více jednotkám jako možnost v každém kole). Boje celkem o ničem, protože z devadesáti procent je jisté, kdo do něj nic investovat nebude a druhý si jen propočítá, kolik mu stačí do boje nastavit. Karet setkání je celkem dost, ale odměny na jedno brdo (první vždy vesměs dva peníze a jedna popularita, druhá většinou nějaká surovina...) Za mě ta hra prostě na to, jak parádně vypadá, netvoří ty příběhy, o kterých by se ještě hodinu po zahrání mezi hráči diskutovalo, téma jsem z toho moc necítil. Spíš je to jen o kontrolování a dotahování různých statusů na plánu a hru pravděpodobně vyhrají ty nejnudnější mechaniky, jako navýšená popularita a počet zabraných území. Nemůžu prostě vypíchnout jedinou věc, která by mě při hraní vyloženě nadchla. Možná jsem měl radost z toho, když jsem se dostal jako první do továrny a nebo se zadařilo v rámci boje ukrást suroviny. Autoři hry podle mě mohli být více odvážnější, třeba i na úkor totální vybalancovanosti. Vůbec bych se nebránil přidání nějaké té kostky do soubojů, nebo dát nějaké speciální vlastnosti bojovým kartám. U karet plánů by se mi krom získaní hvězdy líbilo jako odměna určitá suma peněz, a to ve výši podle obtížnosti splnění daného plánu. To samé hráčské desky a spodní desky - sice nabízejí "25" možných kombinací, ale spodní deska spíš jen určuje, kolik jaké vylepšení bude stát. Jsou to jen dojmy po třech hrách, šanci tomu ještě dám, ale nevím nevím... možná jsem měl v tom "hypu" sáhnout po Marsu :)

26.6.2017 05:12:21 | Upraveno autorem (porovnej)

to Cimm
Očividně ti tato hra nesedla a myslím si, že pokud máš takový názor, jaký jsi napsal, že z toho necítíš příběh a téma, tak ti nepomůže ani 10 dalších zahrání, takže tě určitě nebudu přemlouvat, ať tomu dáš šanci – někdo má rád vdolky a jiný …
Co ale chci, tak vyjádřit se k většině bodů, které jsi uvedl:

--------------------------------------
1)“ hra má několik mechanik, které v jiných hrách fungují prostě lépe“
Tohle je jen plácnutí do vody, pokud nebudeš konkrétní.

-------------------------------------
2)“ rychle se dostal na pět hvězd, kdy protihráči byli na nějakých dvou až třech hvězdách. Jenže v ten moment jsem najednou nevěděl, co vlastně ve hře dělat. Kdybych ukončil hru bojem, tak prohraji. Navyšovat popularitu?“ Navyšovat popularitu? To budou ostatní dělat taky a začnou mě dohánět ve hvězdách. Najednou mi přišlo, že ať zahraji jakoukoliv akci, nedá mi najednou tolik, čím bych soupeře přetlačil.“
No nezlob se na mne, ale tohle přece není chyba hry. Ve hře vítězí ten, kdo má na konci nejvíc bodů (peněz) a ne ten, který ukončí hru šestou hvězdou. Jestliže jsi jel na počet hvězd a ukončení hry bez ohledu na výši tvé popularity vůči ostatním hráčům, tak jsi to hrál blbě. Počet hvězd je pro závěrečné hodnocení hodně důležitý, protože hvězdy jsou nejvíce bodované, ale není to samospasitelné! Proto tam ta popularita je a je třeba ji sledovat, jinak by se hra změnila jen na honbu za hvězdami bez ohledu na to, jaký to bude mít dopad. V mé první hře s mou ženou jsem hru ukončil, byl jsem na tom ve všech směrech lépe než ona, ale těsně jsem prohrál, protože jsem oproti ní byl „nepopulární dobyvatel“.

-------------------------------------
3) “Začátky hry mi přijdou dosti stejné, zaseklí jste na třech hexech a celkem nudně střídáte akce, aby se to někam hnulo (osobně mě dost štvala možnost hrát pohyb vždy ob jednu akci, tady bych pro rychlejší spád hry a větší interakci na mapě umožnil otevření pohybu více jednotkám jako možnost v každém kole).“
Ano, začátek se rozjíždí pomalu, ale to je právě chvíle, aby sis rozmyslel strategii a zvolil takové akce, když nemůžeš dělat pohyb, aby už byly v souladu s tvojí budoucí strategií (pojedeš na budovy, rekruty, vylepšení …). Jinak právě z toho důvodu je dobré být co nejdřív v továrně, kde máš pak dvojnásobný pohyb na další sekci herní desky (nicméně hra se dá hrát a vyhrát i bez karty továrny, ale s ní se člověk může víc rozšoupnout). Každopádně je dobré uvolnit si některou akci „pod mechy“, která ti pomůže s pohybem.
Jinak co se týče pomalého rozjezdu hry, tak tam by mohlo pomoct druhé rozšíření se vzducholoděmi.

Dodatečná poznámka: Na tento bod si stěžovali téměř všichni, kdo hráli hru poprvé. Jakmile po více hrách už hráč ví co a jak, tak se na třech hexech moc dlouho nemrcasí a už ví co má zhruba dělat. Začínajícím hráčům jsem ale musel vždycky radit, jak se co nejdřív z těch třech hexů dostat. Jde to různými způsoby a taky záleží na frakci.

-------------------------------------
4) “Boje celkem o ničem, protože z devadesáti procent je jisté, kdo do něj nic investovat nebude a druhý si jen propočítá, kolik mu stačí do boje nastavit.“ … „Vůbec bych se nebránil přidání nějaké té kostky do soubojů, nebo dát nějaké speciální vlastnosti bojovým kartám“.
Tak tady z tebou vůbec nemůžu souhlasit. To procento v našich hrách bylo tak 20%. Ono se totiž k boji musí přistupovat se zřetelem na několik hledisek a být si vědom rizik:
Útočit se vyplatí jen ze dvou důvodů:
a) Pro zisk hvězdy a ti na poli, které jinak ze strategického hlediska nemá pro mne význam, ale jsem si jistý, že vyhraju, neztratím popularitu a příliš se neoslabím.
b) Pro zisk nějaké výrazné strategické převahy nebo zisku z pole na, které útočím.
Nejlepší je, když tyto dvě kritéria můžu spojit do jednoho. Boj je ve Scythe, ale vždycky riziko, protože většinou vede k oslabení, které může okamžitě využít soupeř.
Tvé návrhy dát do bojů kostky, nebo speciální vlastnosti bojovým kartám je nesmysl nejvyššího řádu vzhledem k tomu, co je to za hru. Je to hra v pěkném super kabátě s nosným tématem, ale pořád je to Eurohra. Pokud bys do bojů zavedl bojový systém založený na kostkách, nebo posílil či oslabil kromě hodnoty význam některých bojových karet, tak bys provázanost mechanik natolik rozhodil, že by šla vyváženost hry úplně do kytek.

-------------------------------------
5) „Karet setkání je celkem dost, ale odměny na jedno brdo (první vždy vesměs dva peníze a jedna popularita, druhá většinou nějaká surovina...)“
Jednotlivé volby setkání jsou jakoby „na stejné brdo“, ale je to dáno příběhem hry:
První volba: Pomůžeš obyvatelstvu, staneš se populární a ještě ti na cestu „přibalí“ nějakou odměnu.
Druhá volba: „Něco za něco“ - získáš od obyvatelstva něco, co nutně potřebuješ, ale musíš za to zaplatit nebo něco poskytnout.
Třetí volba: Násilím si vezmu něco cenného, ale obyvatelstvo se na mne naštve.
Ale nesouhlasím s tím, že by jednotlivé volby nebyly variabilní a poskytovaly vždy to samé – to není pravda.

-------------------------------------
6) „Autoři hry podle mě mohli být více odvážnější, třeba i na úkor totální vybalancovanosti.“
Toto snad u takové hry nemůžeš myslet vážně. Nedovedu si ani představit co to muselo dát práce, aby asymetrická hra s různými vlastnostmi různých frakcí byla vyvážená a že to muselo stát stovky a stovky hodin playtestingu. To by nebylo o odvaze, ale o hlouposti autorů. Znovu připomínám, že tohle je Eurohra. Pokud toužíš po silném vyprávěném příběhu s napětím silného prvku náhody, tak sis neměl pořizovat Eurohru, která ale mimochodem je podle mne jedna s nejpříběhovějších Euroher svého typu.

-------------------------------------
Ano, pokud ti nesedla, jakože asi ne, tak ji prodej a vyzkoušej třeba ten Mars, který je také bomba hra, proti které mám výhrady, jen co se týče příšerné amatérské grafiky karet. Jinak pokud máš omezený rozpočet k nákupu her, nebo chceš hru jen jednu, která ti vyhovuje, tak bych ti silně doporučoval hry napřed vyzkoušet, než se rozhodneš si je koupit. Buď musíš mít hodně zkušeností, že odhadneš, že ti hra sedne, nebo ji vyzkoušíš. Nic mezi tím není, protože jakékoli něčí vychvalování nebo zatracování hry kýmkoli koho neznáš, s kým si nikdy nehrál a nevíš co mu sedí, je o ničem, byť by to byla podle internetu a komunity bombovní hra.

26.6.2017 10:45:51 | Upraveno autorem (porovnej)

2 Cimm
ty si tu hru nielen ze hral zle, ale ani si ju nepochopil. Ale to nevadi, nie kazda hra sadne kazdemu.
Tebou vypichnute body su vacsina nepravdive. Najviac ma zaujal popis spodnej dosky, tu ti to uniklo uplne, Rozlozenie tych odmien a poplatkou totiz urcuje ako budes hrat, ak teda chces vyhrat. Ak to napriek tomu hras podla seba a nehladis na vlastnosti hraneho naroda, mnohe sa vysvetluje :-)

26.6.2017 11:17:29

kren, Wuuduu
Jo, už vím, co jsem zapomněl napsat. Že kren bude určitě první, kdo bude reagovat a řádně se rozohní nad mou drzostí hře něco vytýkat :) No, zřejmě jsem fakt blbec a hru jsem nepochopil :) Nicméně jsem jen napsal své dojmy a jsem kvůli Albi a jejich práci rád, že více lidí má spíše ty pozitivní.

26.6.2017 11:48:56

heh
nemusis predsa herne chapat/mat rad vsetky hry. Mna nik neprinuti hrat Dominion, MtG ci fotbal. Ale nebudem pisat, ze su to zle hry, lebo urcite nie su :-)
Scythe si hral zle, lebo tvoje menovane nedostatky pramenia prave z toho. JA milujem boje vo Forbidden Stars, ale nechcel by som take iste v Scythe, to by bola ina hra. :-)

26.6.2017 12:00:48

to Cimm
Nezlob se na mne, ale napsal jsem slušně, že ti hra nesedla a že to chápu, že každý má rád něco jiného a vyjádřil jsem se slušně k jednotlivým tvým bodům, protože s tím mám už nějaké zkušenosti.

Takže tvoje připomínka, že jsem se "rozohnil nad tvou drzostí" je nejen zbytečná, ale hlavně nepravdivá. Já jsem navíc nikde nenapsal, že jsi hru nepochopil (to napsal někdo jiný) a že jsi blbec jsi o sobě napsal sám, byť se smailíkem, ale vyznělo to pejorativně vůči mě.

A to nemluvím ještě o kvantu tvých otázek před a po koupi hry, co jsi na mne měl v soukromé korespondenci a kde jsem se ti trpělivě věnoval, ale vždy tě upozorňoval na to, že jsou to jen mé názory a že někdo jiný může mít na hru jiný pohled. Takže si prosím takové připomínky nech příště od cesty.

26.6.2017 12:33:15

kren
Nezlobím se na tebe, ale "lékařská" pitva mých názorů na hru mi přijde zbytečná souběžně s tím, proč vlastně dojmy jiného komentovat stylem vypichování jednotlivých vět. Já napsal svůj názor na hru, ty máš také svůj a tak to má přece zůstat. Vůbec si mé dojmy nemusel komentovat, spousta lidí s nimi určitě nesouhlasí i bez tvých poznámek, jakožto zkušeného odborníka:) A já to tak beru. Negativní dojmy přece nemusí být vyvraceny ku prospěchu hry. Mít tu krene tolik diskutujících s negativním názorem na hru jako je na bgg, to by byla panečku šichta pro tebe, pomalu na plný úvazek:) Jestli má ze hry někdo vlhký pruh neznamená, že ho bude mít každý. A máš pravdu. Vůbec jsem si v danou chvíli neuvědomil, že píšu na ZH, kde i mírná dávka ironie se rovná zapíchnutému špendlíku pod nehet :) Ale nechme tu již prostor ostatním, kteří také chtějí vyjádřit své názory a dojmy z této hry...

26.6.2017 12:47:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Strategie: Popularita?
Jde ta hra hrat jinak nez na popularitu?

Nevim, muj dojem (po malo hrach) je, ze nejde.

Protoze nasekat 6 hvezd je sice pekne, ale k nicemu, kdyz body nasobim krat 1-3 zatimco ostatni nasobi krat 3-5.

K cemu jsou pak ukoly "13 sily, 3 a mene popularity", kdyz se tak vlastne neda vyhrat? Mnohem vyhodnejsi je hrat na ukol "13 popularity, 0 sily". Jo mam na vyber, ale to je furt nahoda co dostanu.

Proste muj dojem je, ze bud si budu hrat sice "tematicky" tj. budu hodnej / zlej / osklivej, ale pak nejspis nevyhraju. A nebo pojedu tvrde euro ciste na body a tema pujde stranou.

A to mi u takoveto hry prislo skoda, ze hra neodmenuje za tematicke hrani, ale za honibody... Navic to honibodovani bude vicemene kazdou hru stejne (sehnat 13+ popularity, k tomu nejake hvezdy, zdroje a uzemi), takze variabilita take nic moc (jen schopnosti narodu mi to trochu zmeni...).

26.6.2017 13:47:46

popularita
Nevim, jestli hrajeme nejak spatne, ale vitez je temer vzdy s popularitou v prostrednim sektoru, obcas v nejnizsim, vyjimecne v nejvyssim (do nejvyssi casti se totiz obvykle nikdo ani nedostane).

EDIT: Hravame celkem agresivne, 2 hvezdy za vitezstvi v boji neni vyjimka.

26.6.2017 14:00:35 | Upraveno autorem (porovnej)

to robkin
Co to znamená hrát na popularitu? Nerozumím tomu. Popularitu je třeba pouze sledovat a nebýt odskočen hodně dolů oproti spoluhráčům. Popularita je pouze jedno z kritérií, které je třeba sledovat vzhledem k ostatním soupeřům.

1) Úkoly se vyhodnocují v okamžiku dosažení a ne na konci hry. Tím pádem může jít po splnění úkolu dosažená stupnice rapidně dolů.
2) Splnění úkolu je jen jedna hvězda a z tak 50% mých her jsem se na úkoly vykašlal, protože neodpovídaly mojí strategii.
3) Mít popularitu na maximu nebo v horní třetině stupnice se mi podařila jen 2x ze všech her co jsem hrál. Není důležité mít popularitu na maximu nebo v horní třetině, ale důležité je nebýt s popularitou odskočen hodně dolů oproti protihráčům - to jsem psal hned v úvodu.
4) I s nulovou popularitou se dá vyhrát, ale jen za předpokladu hodně rychlé hry, když nasázíš hodně hvězd oproti spoluhráčům a ukončíš rychle hru. To je ale u vyrovnaných soupeřů téměř nemožné.
5) Ano je to Eurohra a to je špatně?
6) "... kazdou hru stejne (sehnat 13+ popularity, k tomu nejake hvezdy, zdroje a uzemi ..." - Nerozumím, co tímhle myslíš ???

26.6.2017 14:10:02

kren
ad 1) muze, otazka je jestli mas dost casu to dohnat? Muj dojem byl, ze ne.
ad 2) no ano, na to se ptam, k cemu jsou ty ukoly, ktery se mi nehodi a radsi je ani neplnim? nahodna hvezda pro nektere hrace, kterym se hodi?
ad 3) tak jiste, pokud ostatni na tom budou stejne spatne tak mi muze stacit mit stejnou popularitu. Nicmene pokud nekdo je na tom dobre s popularitou tak se spatnou se vyhrat neda. Takze popularita je nutna.
ad 4) no to si take myslim, ze pri rychlem dosazeni 6 hvezd by to mozna slo, ale to jde tak max. za ten bojovy narod - jinak ty hvezdy tak snadne nejsou, takze marginalni varianta
ad 5) no je to Euro, ja rad Euro (mnohem radeji nez nejaky koskovani), proto se ptam na strategii a nikoliv na mnozstvi kilogramu figurek :)
ad 6) 13+ je nejnizsi hranice kde mas nejvyssi multiplikator za popularitu

Nicmene ja se ptal na to jakou jinou strategii mohu zvolit (a argumentoval proc mam dojem ze jich mnoho neni). Z tvych odpovedi jsem se nic k veci nedozvedel.

Jak to tedy je? Je mozno hrat nejake jine strategie? Jake?

26.6.2017 15:42:58

Vybíráme z Bazaru

Sheriff of Nottingham - portugalsky
Akt. cena: 280 Kč
Končí za: 7 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas