Pulsar 2849 - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Vladimír Suchý
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Dojem po první hře ve 4 hráčích. Pecka, pecka, pecka. Hru jsem nastudoval a naučil spoluhráče. Stačilo si 2x přečíst pravidla a pak už během hry nebylo třeba do nich prakticky koukat. Max. na významy ikon na různých destičkách, ale ne na systém hry. Pravidla jsou napsána skvěle a nenarazil jsem na hluchá nebo diskutabilní místa, kterých je například v další novince Pustině plno. Hra ač nabízí neskutečné možnosti je docela jednoduchá na pochopení, ale o to těžší na dobré zahrání. Ale zase není tady nic, co by člověka na startu zařízlo a pak už neměl šanci. Jednoznačně největší pecka je systém hodu kostkami, následné určení medianu a poté draft kostek a na základě medianu posun svého žetonku na stupnici pořadí hráčů a zisku inženýrských kostek. Zkrátka chceš dobrou kostku, zaplatíš velkým posunem nedobrým směrem. Vezmeš horší kostku, posuneš se správným směrem. Tohle jsem ještě nikde neviděl a funguje to skvěle. Následná práce s kostkami je jednoduchá, člověk velice rychle dostane do krve co jde dělat, jak apod. Prostě pokud to srovnám s dle mě podobnou hrou a to hlavně tématem a cestováním vesmírnou mapou, Gaia Project, tak tu jsme hrál 2x a můžu říct, že pořád neznám vše co ve hře dělat, jak je to provázané apod. V Pulsaru je možností asi o něco málo méně, ale člověk se baví a netrpí ztracením v komplexnosti hry. Jediné, co zatím po jedné hře nejde odhadnout, jestli ve hře nebudou silnější a slabší věci, což je něco, co ve hrách nemám rád, ale po první hře bych řekl, že spíše ne. Max. generátory s hodnotu 3 jsou docela těžké na postavení oproti generátorům s hodnotou 1 a bodový zisk za ně není oproti těm jedničkovým až tak velký. Ale to je zatím dojem po jedné hře. Každopádně Pulsar je skvělá hra a těším se na další zahrání.
6.1.2018 09:37:37

Dojmy
Nemůžu než souhlasit. K zahrání jsem se dostal tak trochu náhodou a jelikož mi celkem vyhovují hry, ve kterých se pracuje s hodnotami kostek (Euphoria, Marco Polo...), byla koupě jasná volba. Mimo jiné vizuál rozložené hry na stole je prostě parádní. Trochu jsem se obával, co na to drahá polovička, která téma "vesmír" v deskovkách moc nevyhledává a překvapivě - úspěch :) Mám za sebou zatím jen tři hry (všechny v doporučeném začátečnickém setupu) a je fakt, že zatím vyhrávala kombinace počtu navštívených slunečních soustav s nějakou tou technologií a transmittery. Strategie na pulsary zatím trochu pokulhávala. Ale konečné skóre mezi prvním a posledním bylo vždy v rozumném rozsahu. I kdyby se určitá strategie mohla zdát výhodnější, respektive jednodušší na zahraní, vždy bude záležet hlavně na tom, jaké kostky a v jaké hodnotě budete mít dispozici. Sice se jejich hodnota dá upravovat pomocí modifikátorů, ale pokud je nezískáte jako třeba bonus za vybudování výzkumné stanice na obyvatelné planetě, je jejich pořizování "drahá sranda", protože za celou hru můžete zahrát pouze 16-24 akcí a každá z nich je cennější než sůl :) Samotné modifikátory jsou navrženy velice rozumně, kdy si buď hodnotu kostky navýšíte nebo snížíte o 1 a nebo hodnotu kostky navýšíte právě o 2. Takže z hodnoty 5 neuděláte hodnotu 3 ani kdyby jste se stavěli na hlavu. Hra samotná nabízí spoustu variability - jednak oboustranný hrací plán hvězdokup, různou kombinaci technologií a zakázek, náhodné rozmístění slunečních soustav, oboustranné desky korporací a předně budete vždy pracovat s jinými hodnotami kostek. Za mě velice příjemné překvapení a palec nahoru...

6.1.2018 20:31:43 | Upraveno autorem (porovnej)

dojmy
Hral jsem to ve dvou a ve ctyrech, pokazde s random setupem mapy, techu a zaverecneho bodovani. To hned zminim jako velke plus - variabilita.
Vyhral jsem pokazde tesne na velke generatory a rozumny pruzkum, techy jsem koupil jen ty uplne nahore. Tesne za mnou strategie na male generatory a rozsahly pruzkum. Vysilace jsem mel, ale jen par. Spoluhraci, co jich meli plno, ale generatory a pruzkum nic moc, dostali uplne KO. Korporace jsme vyuzili jen castecne, nikdo nedosel az uplne nahoru pyramidy. Rozhodne se to budeme muset naucit lip vyuzivat.
Velmi kriticky jsem k tematu. Prijde mi to tupe naroubovane na vesmir jen proto, aby to proste byl vesmir, protoze vesmir je ted cool. Navic terminy pouzivane ve hre tema zrovna moc nepodporuji - "kosticky inzenyru" - proc ne jen "inzenyri"? Krome obcasneho letani po hvezdokupe jsem mel hlavne pocit, ze resim abstraktni kostkovou hru.
Mechanika draftu kostek s medianem je na jednu stranu super, ale svadi to hodne k AP. Jednak clovek sam ma plno moznosti, co delat s ruznymi kostkami, ale taky je dobre kostky vybirat tak, aby vzal i ty, co se hodi souperum. A sledovat svoje akce, a navic akce souperu je dost narocne.
Po zvazeni plusu a minusu to celkove hodnotim jako zdarile euro, ale zase ne extra vycnivajici.

6.1.2018 22:13:29

stady
Tedy to by mě zajímalo, jaké téma bys tam narouboval ty :) Středověk, zombíky, prázdný hrací plán s akcemi...? :) Já si naopak myslím, že hledat u euro her nějaké téma není zásadní. Primárně u mě vede hratelnost a nějaké to "téma" je jen takovým podtržením celého dojmu. "Téma" vesmír si myslím naopak bylo v této hře zvoleno velice dobře. Například v Lorenzo il Magnifico se pocitově také nepřenáším do Florencie a nakreslené věže jsou právě jen tím podtržením, aby se nehrálo na prázdném hracím plánu. Jasně, může se stát, že AP hráč tuto hru protáhne, proto asi autor hry zvolil v každém kole možnost použít dvě, potažmo tři kostky a ne třeba šest. Myslím, že jsou jiné hry, které daleko více inklinují k tomuto nešvaru, ale je to více méně o hráčích samotných. Mně se dokonce stalo, že i v Bangu dotyčný deset minut rozmýšlel svůj tah, než něco zahrál... :)

6.1.2018 23:54:39 | Upraveno autorem (porovnej)

Cimm
Zvolil bych kombinaci LotR+Cthulhu+GoT+zombie... a ted vazne - nevim, ale nejsem autor. Proste to tema tam absentuje. Nerikam, ze by to nemohl byt vesmir, ale ted je to udelane velice neumele. Pri cteni flavor textu jsem se musel smat a vzhledem k tomu, ze CGE casto zabudovava do svych her humor, doted nevim, jestli to je zamerna parodie na flavor text, nebo jsou ty texty mysleny vazne.
Moje hodnoceni se netyka tematu. Hodnotim hratelnost a mechaniky. Solidni euro, klidne zahraju, ale nezaradi se mezi me top hry.

P.S. Jestli nekdo travil tahem v Bangu 10 minut, tak asi musel vyhrat, protoze ostatni pomreli nudou, ne? :)

7.1.2018 00:17:28

stady
Možná to čoveče bylo i 15 minut, ale nejsem si jistý :) Jen jsem chtěl ještě dodat, že herně byl pro mě Pulsar daleko milejším překvapením, než "pecky" loňského roku, jako Scythe, Mars a Pustina.

7.1.2018 01:17:11

srovnani
Kdyz za sebe seradim ty hry, co tu byly zmineny, do sveho zebricku podle toho, jak bych si je chtel zahrat, a pridam jednu dalsi vesmirnou - Eclipse, tak to bude takhle:

Gaia = Mars (s draftem) > Scythe = Eclipse = Marco Polo > Pulsar >>> Mars (bez draftu) >>> Pustina

Cist se to da tak, ze prvnich sest si rad zahraju a posledni dve ani moc ne. Bang sem nepatri a Euphorii ani Lorenza jsem jeste nehral.

7.1.2018 01:58:25 | Upraveno autorem (porovnej)

Možná trochu OT...
...ale Pulsar má s Gaia Projectem společný fakt jen ten vesmír.:-)
Možná trochu i ty technologie/upgrady.
Každopádně je prostě takový víc "skákací".:-)
Docela by mě ale zajímalo, v jaké fázi vývoje hry se z toho stala "těžba čehosi z kontrolovaných pulsarů", protože tohle téma tam už od začátku snad ani být nemohlo.
A "transformátory", které dávají kostku navíc...;-)
Ta mechanika kostky-suroviny/výhody-nevýhody je ale zajímavá.

7.1.2018 09:31:52

Dojmy

Zdá se, že o této hře se moc nemluvilo když měla vyjít a nemluví se o ní moc ani teď, když už vyšla a myslím, že je to škoda, protože ta hra je opravdu, dle mého skromného názoru, výtečná! Počínaje perfektně napsanými pravidly, přes hratelnost, rehratelnost, variabilitu a zážitek ze hry. Ta hra je prostě skvělá.

22.1.2018 16:06:09

Vasel: Výborný
Tom Vasel dává Výbornou známku:
https://www.youtube.com/watch?v=C4DEgogtq7U

23.1.2018 15:02:09

ta
On obecně autor má trochu smůlu, že se o jeho hrách nemluví. Přitom právě jeho poslední kousky jako Klub ztroskotanců nebo Pulsar 2849 jsou herně fantastické eurokousky. Ze starších je neprávem opomíjeno i 20. století. Tenhle autor zraje jako víno a hodně se těším co dalšího připraví.

27.1.2018 09:08:54 | Upraveno autorem (porovnej)

transmittery?
Hráli jsme zatím 3x, ve 3 a 4 hráčích, pouze základní variantu (technologie a zakázky s hvězdičkou, bez karet ústředí). Zkoušeli jsme různé strategie (pulsary, technologie, cestování, transmittery) - je jasné, že hráč nestihne všechno, akcí je za hru docela málo. Zatím vždy se hráč, který se víc věnoval transmitterům, umístil jako poslední s podstatnou ztrátou.

Máte také takové zkušenosti? Nebo je jen potřeba tuto strategii vypilovat? Změní se to při náhodném setupu, resp. s kartami ústředí?
--------------------------------------------------------
zarytý fanda, sběratel a propagátor deskových her

15.2.2018 07:39:44

Transmittery
mblatny: Co se týká mojí zkušenosti, tak jsem to učil nějaké nové lidi a kámoška, co to hrála poprvé na transmittery vyhrála. Je podle mě důležité se jim dobře věnovat a správně to podpořit i technologiema. Aby se to dobře kombilo a získávaly se body i navíc, mohly se používat odlišné kostky a podobně. Taky podle mě docela záleží na kombinaci jak padnou kostky s tím co dojde z balíčku.

15.2.2018 08:03:49

transmittery
To je zvláštní, sice jsem hrál více hru ve dvou, ale pokud se protihráč vykašle na transmittery a dá ti možnost vybrat si z transmitterů co chceš, tak jsem většinou vyhrával. Navíc získáváš zadarmo červené kostky, skoro každé kolo... ve třech a čtyřech hráčích je to těžší, protože ti snadno protihráči vezmou transmitter, který se ti hodí. To tě tlačí k tomu být první hráč, což je těžké, jelikož transmittery vyžadují kostky s vyšší hodnotou...

15.2.2018 08:05:08

Ďalšie dojmy?
Ahojte.
Podelíte sa so mnou ešte o ďalšie dojmy z hry? neviem čo si mám o nej myslieť ale zatiaľ čo som pozbieral info vyzerá fajn. Len sa bojím toto, že tam za kolo mám málo akcií ale veď to nemusí byť na škodu ak je to dobre spravené. Prípadne draft kociek ako v Sagrade keď vám súper zoberie čo chcete (čo mi neva) ale musíte znovu premýšľať nad tým čo ostane a to vie hru predĺžiť.. Zaujíma ma hlavne hra v dvoch hráčoch a preferujeme hry ako Mars: Teraformace, GWT, Scythe a pod. :)
Vopred ďakujem!

2.4.2019 11:00:26

...
Hráli jsme ve dvou hráčích - naprosto v pohodě. Pro mě jedna z hodně zajímavejch her z poslední doby, systém kostek je velice povedenej. Baví mě i téma. Variabilita veliká. Od autora určitě lepší než letošní do nebes vychvalovaný Podmořský města, který mě absolutně neoslovily a prodal jsem. Jestliže máš rád kostky ve hře a nevadí ti vesmírný téma, rozhodně doporučuju. Pro srovnání - Mars se smi líbí,GWT taky, Scythe mě vubec neoslovilo.

3.4.2019 06:29:35

Vybíráme z Bazaru

Kvedlalové z Kvedlinburku plastové tokens
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas