nepřihlášený

přihlásit

registrovat

PORTAL: Nespolečenská hra o sbírání dortů

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 15 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: desková hra, logická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Cryptozoic entertainment
Autoři: Matt Hyra
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Cílem hry PORTAL: Nespolečenská hra o sbírání dortů je získat co nejvíce dortíků. Kromě získávání a ochrany svých dortíků se budete snažit ničit dortíky soupeřů a zároveň budete usilovat o likvidaci testačních subjektů vybrané barvy, včetně svých (není nic jednodušího než díky portalu „naházet“ své figurky do místnosti se střílnou, abyste je tak „popravili“ a ukončili tím hru).   

Příprava hry:

Každý hráč si vezme všechny figurky a dortíky vybrané barvy spolu s kartou portálové zbraně. Z 18 hexových dílků místností se náhodně vybere 15 a vytvoří se laboratoř o rozměru 5x3 mapových dílků. Levý okraj takto vytvořené laboratoře představuje tzv. „nový okraj“, do kterého každý hráč umístí své 4 figurky (2 do prostřední řady, po 1 figurce do krajních místností), právý okraj takto vytvořené laboratoře představuje tzv. „starý okraj“, který bude postupně odstaňován a přemísťován na levou stranu.


Průběh hry:

Hráči se střidají ve svých tazích. V tahu hráče proběhnou následující čtyři fáze:

  1. Vyložení karet Aperture: Hráč může zahrát své vybrané karty Aperture (klidně i všechny). každá karta Aperture má kromě svého jednorázového efektu (viz níže) i svůj dlouhodobý efekt, který je popsán na její rubové straně. Jednorázový efekt se vyhodnotí okamžitě, dlouhodobý trvá tak dlouho, dokud není zahrána další karta Aperture. V této fázi lze také zahrát kartu bez efektu (jednorázového) a aktivovat tak portalovou zbraň. Díky tomu se propojí 2 místnosti, jako kdyby spolu sousedily (vyjma místností starého okraje laboratoře).
  2. Pohyb: Hráč pohne svými testačními subjekty z vybrané místnosti do přilehlé. Pokud pohne jen jedním testačním subjektem, získá navíc jednu z výhod (další testační subjekt který umístí na nový okraj nebo jedna karta Aperture). Pokud pohne všemi, svůj pohyb provede bez odměny. Každý testační subjekt navíc může s sebou vzít jeden dortík vybrané barvy (ideální pro rychlejší pohyb dortíků soupeřů ke starému okraji vstříc zpopelnění).
  3. Aktivace testovací místnosti: Hráč vybere jednu z místnosti na starém okraji laboratoře a umístí zde žeton GLaDOSu. Tím aktivuje danou místnost. Hráč, který zde má nejvíce testačních subjektů získává odměny dané místností (převážně se jedná o další testační subjekty, ale havně, dortíííííííííky). Pokud zde nikdo testační subjekty nemá, nebo zde mají hráči stejné množství testačních subjektů, aktivace místnosti proběhne bez odměn.
  4. Recyklace testovací místnosti: Z dříve aktivované místnosti jsou odstraněny všechny testační subjekty zpět k hráčům. Pokud se zde nacházejí nějaké dortíky, jsou nevratně odstraněny mimo hru do spalovny. Následně je místnost otočena na svou rubovou stranu a nově přidána na opačný okraj laboratoře tak, aby alespoň jednou svou stěnou sousedila s jednou místností nového okraje.

Karty Aperture (a jejich jednorázové efekty):

  • Střílna: Pokud v laboratoři není žeton střílny, bezodkladně ho doručte do místnosti na novém okraji. V opačném případě jím posuňte do přilehlé místnosti. V obou případech střílna zlikviduje všechny testační subjekty v dané místnosti.
  • Dort: Získejte jeden kousek dortu a doručte ho do místnosti na novém okraji laboratoře.
  • Proudové potrubí: Přesuňte libovolné množství svých testačních subjektů v jedné řadě místností o jednu místnost směrem ke starému okraji laboratoře.
  • Odrážecí gel: Přesuňte všechny testační subjekty z jedné místnosti do druhé - přílehlé - místnosti podle svého výběru.
  • Kostka společnice: Umístěte žeton kostky společnice do libovolné místnosti.
  • Spalovna: Vyberte hráče s více dorty v laboratoři, než máte vy. Zpopelněte jeden kousek dortu tohoto hráče.
  • Vystřelovací plošina: Přesuňte jeden testační subjekt jakékoliv barvy do přilehlé místnosti.
  • Přesměrovací kostka: Zničte testační subjekt, střílnu nebo kostku společnice v libovolné místnosti.


Konec hry:

Hra končí ve chvíli, kdy některý z hráčů má všechny své figurky (testační subjekty) odstraněné ze hry.Vítězem se pak stává hráč, kterému v místnostech aktuálně zůstává nejvíce dortů.

Autor: Abe

Další názvy této společenské hry

  • PORTAL: The Uncooperative Cake Acquisition Game