nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Pocket Rockets

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 20 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: není
Vydavatelé: Asmodée Editions
Hazgaard Editions
Autoři: Antoine Bauza
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Rakety i raketky,
pro kluky i pro dědky.

V kapesní karetní hře Pocket Rockets se hráči stávají projektanty vesmírných raketek. Cílem hry je vypustit do vesmíru ty největší a nejrychlejší raketky.

Příprava hry

Doprostřed stolu se do kruhu rozloží speciální hrací karty:

Zvláštní karty

Karty mají následující funkce (popisováno zleva doprava a zhora dolů):

  1. Žlutá výrobní linka - montáž žlutých raket (umožňuje z ruky zahrát žluté karty)
  2. Přepravník - udává směr pohybu po kartách (směr lze měnit za akci otočením karty)
  3. Recyklátor - umožňuje zahodit kartu z ruky do dobíracího balíčku a vzít si kartu z jiného dobíracího balíčku
  4. Základna - umožňuje čerpání paliva do hotových raket (zisk palivového žetonu)
  5. Červená výrobní linka - montáž červených raket (umožňuje z ruky zahrát červené karty)
  6. Stříbrná výrobní linka - montáž stříbrných raket (umožňuje z ruky zahrát stříbrné karty)

Vedle výrobních linek a přepravníku se do 4 balíčku rovnoměrně rozdělí hrací karty averzem vzhůru. Každý hráč si zvolí figurku jedné barvy a obdrží dle počtu hrajících jeden raketový motor (základ rakety).

Průběh hry

Hráči se střídají v tazích. Každý hráč má ve svém tahu právě 4 akce. Každou akci může které může využít následovně:

  • posun figurky o jednu kartu ve směru udávaném kartou přepravník
  • zisk horní karty z dobíracího balíčku vedle karty, na které stojí hráčova figurka, a to až do celkového počtu nejvýše tří karet na ruce
  • použití speciální karty, na které stojí hráčova figurka (tj. stavba rakety, recyklace karty, přesměrování přepravníku či natankování paliva)

Při stavbě raket je třeba vycházet z pravidel, že každá raketa musí mít svůj základ, libovolný počet středových částí a právě jednu hlavici. Hlavice rakety často přináší různé bonusy: možnost mít nejvýše čtyři karty na ruce, možnost mít v každém kole pět akcí, možnost ignorovat směr přepravníku, atd. Raketa se považuje za dokončenou právě osazením hlavice. Do dokončené rakety je možno načerpat palivo.

Konec hry a určení vítěze

Hra končí v okamžiku, kdy je spotřebován poslední palivový žeton. Dochází k závěrečnému obodování: každý prostřední díl rakety přináší dva body, palivový žeton přináší jeden až čtyři body a body může přinášet též speciální raketová hlavice. Vítězí hráč s nejvyšším počtem bodů.


Shrnutí: Velmi skladná, rychlá a nenáročná hra, která však nabízí určitý prostor pro taktizování.

Autor: PJ