nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Panzer General: Allied Assault

Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Petroglyph
Autoři: Chuck Kroegel
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Panzer General: Allied Assault je karetní "wargame", vycházející ze stejnojmenné hry pro Xbox. Hra obsahuje scénáře, zobrazující vojenské akce Spojeneckých a Německých vojenských sil, od vylodění v Noramdii 6. června 1944 až po invazi do Německa roku 1945. V průběhu hry se hráči střídají v tazích a provádějí vojenské operace: pohyb, útok atd. Vítězí hráč, který splní podmínky vítězství  pro danný scénář nebo hráč, který má větší počet bodů prestiže.    

Hra obsahuje celkem 3 scénáře pro jenoho hráče a 11 scénářů pro hru ve dvou hráčích. Mezi scenáři je např.: Carentan, Bastogne, Omaha, Utah, Ardennes.

V dalším popisu se budu soustředit na hru dvou hráčů. Sólová varianta se liší především jiným uspořádáním balíčků karet. Osatní pravidla zůstávají stejná, případně jsou upravena konkrétním scénářem.

Příprava hry

Hráči si zvolí scénář a podle něj připraví mapu. Mapa je tvořena  obdelníkovými díly, které zorbazují prostředí (pláž, město, močál atd.).  Každý hráč má jednu stranu mapy určenou jako domovskou a jeden díl mapy jako základnu. Na tuto stranu rozmístí své počáteční jednotky, které jsou zastoupené kartami.   Během hry má každý hráč vždy k dispozici dva balíčky karet. Jeden soukromý, obsahující pouze jeho vlastní jednotky a druhý společný, obsahující akční karty. Jednotky se dělí na lehké(pěchota) a těžké(obrněná vozidla). Akční karty jsou trojího druhu: operace, bojové akce a překvapení.

Průběh hry

Hra se hraje na kola a každé kolo má 4 fáze:

  1. Dobrání karet

    Hráč si zadarmo lízne 4 karty z balíčku akčních karet nebo z balíčku jednotek a to v libovolné kombinaci. Platí zde jediné omezení, hráč musí dopředu říct kolik karet si lízne a z kterého balíčku. Poté si smí hráč dokoupit další karty, každou za 4 body prestiže. Počet karet v ruce není omezen, ale hráč si smí karty dokupovat pouze, pokud jich nemá v ruce víc jak 9.

  2. Operace

    Během fáze operací může hráč aktivovat jednotky, hrát operační karty nebo umístit nové jednotky na hrací plán. Počet akcí, které hráč smí vykonat není nijak omezen.

    Aktivace jednotek v sobě zahrnuje několik akcí: pohyb a kontrolu minových polí, zakopání a zahájení útoku. Při pohybu se smí jednotka pohnout o jeden díl horizontálně nebo vertikálně. Vstupuje-li jednotka na díl kontrolovaný nepřítelem, musí provést odstranění minových polí a v případě neúspěchu ztrácí body morálky. Zakopáním získá jednotka bonus při obraně, pokud na ní zaútočí nepřítel a hlavně získá právo střílet první. Zahájení útoku se řeší sekvencí souboje viz. níže. Obvykle může hráč provést s každou  jednotkou jednu z výše uvedených akcí za kolo. Vyjímku tvoří těžké jednotky, se kterými  se lze pohnout a současně zaútočit.

    Hraní operační karet slouží k získání určitých výhod v průběhu aktuální fáze hry.

    Umístění nové jednotky  se provede vyložením nové karty jednotky na hrací plán lícem dolů. Karta jednotky se odkryje až v okamžiku, kdy poskytne v souboji podporu jiné jednotce a nebo na vedlejším poli je nepřátelská jednotka. Obecně pro celou hru platí, že na jednom poli se smí v libovolném okamžiku vyskytovat vždy pouze jedna jednotka.

  3. Získání bodů prestiže

    Hráč obdrží body prestiže za každý díl mapy, který kontroluje.

  4. Kontrola podmínek vítězství

    Hráč na tahu ověří, zda spnil některou z podmínek vítězství, pokud ano, zvítězil. V opačném případě je na tahu další hráč.

Průběh souboje

  1. Stanovení pořadí útoku

    První útočí útočník a napadané jednotka se brání, ale pokud je útok veden na zakopanou jednotku  pořadí se obrací.

  2. Stanovení síly útoku

    Útočník vezme základní sílu útoku podle toho zda útočí na lehkou nebo těžkou jednotku. Tuto hodnotu opraví o bonusy resp. postihy za morálku, podporu osatních jenotek a vliv terénu.

  3. Stanovení síly obrany

    Obránce vezme obrannou sílu jednotky a hodnotu opraví o bonusy resp. postihy za terén a případně za to, zda je jeho jednotka zakopaná či nikoliv.

  4. Hraní bojových akčních karet

    Hráči zahrají bojové akční karty a uplatní jejich efekty.

  5. Obětování jednotek

    Oba hráči současně vyberou tajně jednu jednotku z karet v ruce, kterou obětují a poté jí současně odkryjí.

  6. Uplatnění taktického modifikátoru

    Útočící hráč si vytáhne jednu akční kartu a přičte resp. odečte hodnotu jejího taktického modifikátoru k síle svého útoku.

  7. Vyhodnocení ztrát

    Z rozdílu síly útočníka a obránce se určí zranění.

  8. Opětování palby

    Z obránce se stane útočník, z útočníka obránce a celá sekvence se zopakuje od začátku.

  9. Vyhodnocení souboje - postup vítězů resp. ústup poražených

    Pokud napadená jednotka utrpěla vetší ztrátu než útočící, stahuje se nebo je zničená a útočící jednotka může postoupit na její místo.

Konec hry

Vyhrává hráč, který splní jednu z následujících podmínek:

  • ovládá základnu nepřítele,
  • ovládá 3 sousední díly domovské řady nepřítele,
  • zničí všechny nepřátelské jednotky na mapě,
  • splní podmínky vítězství pro danný scénář,

Pokud ani jeden z hráčů, nesplní ani jednu z výše uvedených podmínek, vyhává hráč, který má na konci 6. kola více bodů prestiže.

Autor: Parxel