nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Packet Row

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština:
Vydavatelé: Pegasus Spiele
White Goblin Games
Autoři: Ase Berg
Henrik Berg
Rok vydání: 2013
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

New York 1842. V docích podél South Street vládne shon. Obchodní lodě nepřetržitě připlouvají a odplouvají a hlasy imigrantů všech možných národů se prolínají s halasem dělníků nakládajících na lodě náklad a zásoby. U doků je takové množství lodí čekajících na pasažéry a náklad, že se celá oblast stala známou jako „Packet Row“ a své kanceláře zde mají ty největší obchodní společnosti.

Ve hře Packet Row se každý hráč stává majitelem jedné obchodní společnosti a snaží se získat co nejvyšší výdělek dopravou zboží přes Atlantik. To však k vítězství ve hře nestačí. Hráči musejí vydělané peníze vhodně utratit pro rozkvět města a získat tak co nejvíce vítězných bodů.


Příprava hry:

Na stůl se rozloží 4 hrací desky přístavní čtvrti. Na každou se položí odpovídající balíček karet. Z každého balíčku se odhalí dvě karty a položí se na místa na hrací desce určená pro budoucí nabídky. Dále se podle počtu hráčů odhalí určený počet karet aktuálních nabídek a taktéž se položí na vyznačená místa. Každý hráč si náhodně vytáhne 1 kartu počátečního kontraktu vezme si 25 $ a s figurku vybrané barvy. Nakonec se určí začínající hráč a ten dostane žeton kapitána přístavu.


Průběh hry:

Kapitán přístavu navštíví jednu ze čtyř částí přístavu (doky, banka, trh, budova cechu) a dotazuje se všech ostatních hráčů po směru hodinových ručiček, zda chtějí nějakou kartu z aktuální nabídky. Poté si sám může nebo nemusí vzít kartu (pokud nějaká zbyla). Pokud se přístavní kapitán rozhodne nevzít si kartu, navštíví další část přístavu (která ještě v tomto kole nebyla navštívena) a postup se opakuje. Hráč si může vzít v každém kole pouze jednu kartu. Pokud si hráč kartu nevezme, může dostat příležitost v další části přístavu. Kolo končí, když si kapitán přístavu vezme kartu nebo již byly navštíveny všechny čtyři části přístavu. Na konci kola se nachystají se nové nabídky a kapitánem přístavu se stává další hráč.

Hráči se snaží realizovat své počáteční kontrakty a získat kontrakty další. Kontrakty určují, kolik a jakého zboží se má dopravit a do které země. Hráči se snaží nakoupit potřebné zboží a najmout lodě plující do dané země. Splněním kontraktu získává hráč částku uvedenou na kartě kontraktu. Za získanou hotovost pak hráči nakupují další zboží a staví různé budovy, čímž přispívají k rozkvětu města.

Konec hry:

Hra končí, není-li již v aktuálních nabídkách předepsaný počet karet. Vítězí hráč s nejvíce vítěznými body za postavené budovy a za dolary v hotovosti.

Autor: enzo

Další názvy této společenské hry

  • Packet Row: New York, 1842