Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3 - 4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Klaus Teuber |
Rok vydání: | 1995 |
Sdílej: |
Co hovorite na ...
Vymyslel som scenar (mozno aj variantu) sa vola Pohromy Katanu, a tie pohromy sa deju ked padne cislo 7 (namiesto zlodeja). Ked padne 7 hadze sa s 2 kockami s cislami a 1 farebnou kockou z kupcov a barbarov (ak nemate, pouzite normalnu kocku). Farebna kocka udava pohromu a cislo udava pole, okolo ktoreho / na ktorom sa to bude odohravat.klubko
Víceméně jsou to sesbírané různé principy a efekty karet z měst a rytířů, takže technicky tomu nelze nic vytknout. Nabízí se otázka jestli to bude vůbec někdo chtít hrát. Za prvé to prodlouží hru a za další to může někoho úplně vyřadit ze hry. Sám za sebe bych takový scénář hrát nechtěl, protože radši buduji než opravuji.
JJ
Měl jsem z toho podobný pocit, jen jsem nevěděl jak to napsat aby to nevypadalo že jen kritizuji.
Takové... Papežštější...
dik
dakujem za nazor, a mohol by si mi prosim povedat tie veci co su aj v mestach a rytieroch, lebo ich nemam a velmi by ma to zaujimalo. a podla mna tento scenar akurat prida trochu akcie do hry. o tom zemetraseni viem.
a co keby..
A co keby tam namiesto sucha bola dobra uroda, ktora by k zakladnemu zetonu s cislom dala dalsi (5/9), nebolo by to lepsie?
to kubko - můj názor
Podle mne jsou osadníci vyvážená hra sama o sobě a jakékoli takové přídavné prvky budou hru jen zdržovat a degradovat. Na trhu jsou stovky her se složitějšími nebo jednoduššími principy. Osadníky si vždycky rád zahraju v jejich čisté podobě tak jak jsou. Pokud budu chtít něco variabilnějšího, tak sáhnu po jiné hře, než abych do základních osadníků vnášel podobné principy. Nebo pak už raději použiju k osadníkům Kupce a barbary, což je soubor odladěných rozšíření do základních osadníků, které oživují hru. Přeci jen takovéto jednodušší hry procházejí dost dlouhým testováním a jsou prověřeny praxí, než aby se do nich zavedlo nějaké "homemade" pravidlo, které podle mne může hře spíš uškodit.
Nicméně, když to shrnu. Pokud to bude tebe a tvé spoluhráče bavit, tak proč ne ;).
vyskusam
kedze posledny tyzden v skole je volny, tak to mozem skusit s kamosmi a napisem, ako to dopadlo
kubko
Taky nemám to rozšíření po ruce, ale skoro jistě je tam karta, která soupeřovi otočí silnici o 90° a on ji musí opravit. Město taky nějak vyhoří (?) a padne na bok.
Co se týče křenova názoru - ano i ne. Her je opravdu na trhu spousty, ale pokud se líbí jednoduchost osadníků, tak není nic špatného vymýšlet vlastní úpravy. Já sám mám rozpracovaný modul, kde se objevují náhodné události s více možnostmi reakcí, např. něco jako "ať to shoří/zaplatit opravu/opravit a zřídit hasičský sbor" jako v CIV 4 a Tropico* (ty události na kartičkách, které nahrazují kostku, jsou podle mě hodně povrchní - naše jsou tematické. Zkrátka něco, co se snadno naroubuje na jednoduchý princip a udělá hru variabilnější.
Jen se nench odradit, kubko, ale lepší je hru zpestřit méně násilnou cestou, než že je každé kolo 50% šance, že se něco potento. Mě by třeba lákal víc propracovaný micromanagement měst, ale ne jako La Cittá (to mě skoro vůbec nebavilo - nezáleží tam na tom, co je to za budovu a co případně umí, ale kolik dává bodů umění/školství a to třetí jsou nějaké lázeňské požitky nebo co). Držim palce :)
*V Tropicu je fantastickej event, kdy se vám po vaší studenoválečné banánové republice prohání zápaďácký synek zbohatlíka v autě a napálí to do kostela - možnosti jsou popravit ho exemplárně a rozházet si to s USA, ale získat vliv u místních obyvatel, nebo jej veřejně proprat médii a zostudit, nebo to celé ututlat a nechat si to celé i s nějakým bonusem zaplatit tatíčkem milionářem :D
-nejhorší skupinky lidí jsou tam inteligence a liberálové - ty furt do něčeho musej kecat :D
ad Havelock
Možná jsem byl špatně pochopen. Pokud si někdo chce vylepšovat osadníky, propracovávat je, přemýšlet nad tím, doplňovat funkčnost, zkoušet to hrát a ladit, tak samozřejmě proč ne. Takovému fandovství se meze nekladou. Já jsem to spíš bral z pohledu hráče, který má k dispozici více různých her a než ztrácet čas s vyšperkováváním jedné, tak si raději zahraju jinou. Pokud je ale někdo velkým fandou osadníků, často je hraje a nebere je jako jednu hru z mnoha, tak chápu, že si hru bude chtít vylepšit.
dakujem za radu
Aj ja si myslim ze je lepsie staviat ako opravovat, taze oprava cesty by stala len 1 obile, mesto- kamen a obilie, dedina- tehlu a obilie - aby to bolo lahsie opravit. Pri najhorsom mozem dat pohromy na ine cislo - napr 12 a 2 - aby to nebola hlavna pointa hry, ale len krajna zalezitost. Potom by to mohlo byt aj zabavnejsie ako stale opravovat.
A ten napad s lepsou spravou mesta od Havelocka sa mi paci. Mohol by som nad tym porozmyslat, co by sa s tym dalo vlastne vymysliet. Mozno by sa to dalo zakomponovat do osadnikov.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Etherfields: Alternative Creatures
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 5 dnů