Osadníci z Katanu

xxxxxxxxoo hodnoceno 1515x (Seznam vlastníků)

Osadníci z Katanu - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Klaus Teuber
Rok vydání: 1995
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Co hovorite na ...

Vymyslel som scenar (mozno aj variantu) sa vola Pohromy Katanu, a tie pohromy sa deju ked padne cislo 7 (namiesto zlodeja). Ked padne 7 hadze sa s 2 kockami s cislami a 1 farebnou kockou z kupcov a barbarov (ak nemate, pouzite normalnu kocku). Farebna kocka udava pohromu a cislo udava pole, okolo ktoreho / na ktorom sa to bude odohravat.
-Fialova-tornado
zetony okolo hodeneho cisla sa otocia v kruhu o 1 pole smerom, ktory udava hrac
priklad: pred tym: po tom:
___6_8________________________________9_6
__9_4_5 _____________________________3_4_8
___3_2 _______________________________2_5

-Zelena-zemetrasenie
kazdy, kto ma cestu susediacu s hodenym cislom, alebo cislom okolo, otoci 1 cestu o 90 stupnov, a to znamena ze je znicena a treba ju opravit. Pokial ju neopravi, nemoze staviat dalsie cesty. oprava stoji tehlu a obilie.
-oranzova-Zla uroda/sucho- zeton na poli s cislom, ktore hodil, musi hrac otocit naruby(akoby tam bol zlodej), ak mate namornikov, da na ten zeton, dlasi zeton 2 alebo 12. Zeton sa otoci/zoberie pri dalsom hode 7.
-ak ku farebnej kocke hodite cislo 12/2, tak nastava hurikan - velke tornado na celu mapu okolo stredu- kazdi otoci jedno mesto/dedinu naopak- znamena ze je znicene- dedinu treba opravit s obilim drevom a tehlou, mesto s kamenom oblilim tehlou a drevom. Cele som to pisal narychlo- mozte pisat kritiku, chyby, nazory, budem vam vdacny. (mozno som nieco aj zabudol, neskor to mozno dopisem)
6.6.2012 18:34:21 | Upraveno autorem (porovnej)

klubko
Víceméně jsou to sesbírané různé principy a efekty karet z měst a rytířů, takže technicky tomu nelze nic vytknout. Nabízí se otázka jestli to bude vůbec někdo chtít hrát. Za prvé to prodlouží hru a za další to může někoho úplně vyřadit ze hry. Sám za sebe bych takový scénář hrát nechtěl, protože radši buduji než opravuji.

6.6.2012 19:11:08

JJ
Měl jsem z toho podobný pocit, jen jsem nevěděl jak to napsat aby to nevypadalo že jen kritizuji.

Takové... Papežštější...

6.6.2012 20:57:43

dik
dakujem za nazor, a mohol by si mi prosim povedat tie veci co su aj v mestach a rytieroch, lebo ich nemam a velmi by ma to zaujimalo. a podla mna tento scenar akurat prida trochu akcie do hry. o tom zemetraseni viem.

7.6.2012 14:43:27 | Upraveno autorem (porovnej)

a co keby..
A co keby tam namiesto sucha bola dobra uroda, ktora by k zakladnemu zetonu s cislom dala dalsi (5/9), nebolo by to lepsie?

7.6.2012 14:48:10

to kubko - můj názor
Podle mne jsou osadníci vyvážená hra sama o sobě a jakékoli takové přídavné prvky budou hru jen zdržovat a degradovat. Na trhu jsou stovky her se složitějšími nebo jednoduššími principy. Osadníky si vždycky rád zahraju v jejich čisté podobě tak jak jsou. Pokud budu chtít něco variabilnějšího, tak sáhnu po jiné hře, než abych do základních osadníků vnášel podobné principy. Nebo pak už raději použiju k osadníkům Kupce a barbary, což je soubor odladěných rozšíření do základních osadníků, které oživují hru. Přeci jen takovéto jednodušší hry procházejí dost dlouhým testováním a jsou prověřeny praxí, než aby se do nich zavedlo nějaké "homemade" pravidlo, které podle mne může hře spíš uškodit.

Nicméně, když to shrnu. Pokud to bude tebe a tvé spoluhráče bavit, tak proč ne ;).

7.6.2012 14:56:45

vyskusam
kedze posledny tyzden v skole je volny, tak to mozem skusit s kamosmi a napisem, ako to dopadlo

7.6.2012 15:00:24

kubko
Taky nemám to rozšíření po ruce, ale skoro jistě je tam karta, která soupeřovi otočí silnici o 90° a on ji musí opravit. Město taky nějak vyhoří (?) a padne na bok.

Co se týče křenova názoru - ano i ne. Her je opravdu na trhu spousty, ale pokud se líbí jednoduchost osadníků, tak není nic špatného vymýšlet vlastní úpravy. Já sám mám rozpracovaný modul, kde se objevují náhodné události s více možnostmi reakcí, např. něco jako "ať to shoří/zaplatit opravu/opravit a zřídit hasičský sbor" jako v CIV 4 a Tropico* (ty události na kartičkách, které nahrazují kostku, jsou podle mě hodně povrchní - naše jsou tematické. Zkrátka něco, co se snadno naroubuje na jednoduchý princip a udělá hru variabilnější.

Jen se nench odradit, kubko, ale lepší je hru zpestřit méně násilnou cestou, než že je každé kolo 50% šance, že se něco potento. Mě by třeba lákal víc propracovaný micromanagement měst, ale ne jako La Cittá (to mě skoro vůbec nebavilo - nezáleží tam na tom, co je to za budovu a co případně umí, ale kolik dává bodů umění/školství a to třetí jsou nějaké lázeňské požitky nebo co). Držim palce :)

*V Tropicu je fantastickej event, kdy se vám po vaší studenoválečné banánové republice prohání zápaďácký synek zbohatlíka v autě a napálí to do kostela - možnosti jsou popravit ho exemplárně a rozházet si to s USA, ale získat vliv u místních obyvatel, nebo jej veřejně proprat médii a zostudit, nebo to celé ututlat a nechat si to celé i s nějakým bonusem zaplatit tatíčkem milionářem :D
-nejhorší skupinky lidí jsou tam inteligence a liberálové - ty furt do něčeho musej kecat :D

7.6.2012 15:37:58

ad Havelock
Možná jsem byl špatně pochopen. Pokud si někdo chce vylepšovat osadníky, propracovávat je, přemýšlet nad tím, doplňovat funkčnost, zkoušet to hrát a ladit, tak samozřejmě proč ne. Takovému fandovství se meze nekladou. Já jsem to spíš bral z pohledu hráče, který má k dispozici více různých her a než ztrácet čas s vyšperkováváním jedné, tak si raději zahraju jinou. Pokud je ale někdo velkým fandou osadníků, často je hraje a nebere je jako jednu hru z mnoha, tak chápu, že si hru bude chtít vylepšit.

7.6.2012 15:54:39

dakujem za radu
Aj ja si myslim ze je lepsie staviat ako opravovat, taze oprava cesty by stala len 1 obile, mesto- kamen a obilie, dedina- tehlu a obilie - aby to bolo lahsie opravit. Pri najhorsom mozem dat pohromy na ine cislo - napr 12 a 2 - aby to nebola hlavna pointa hry, ale len krajna zalezitost. Potom by to mohlo byt aj zabavnejsie ako stale opravovat.

A ten napad s lepsou spravou mesta od Havelocka sa mi paci. Mohol by som nad tym porozmyslat, co by sa s tym dalo vlastne vymysliet. Mozno by sa to dalo zakomponovat do osadnikov.

8.6.2012 14:42:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Etherfields: Alternative Creatures
Etherfields: Alternative Creatures
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas