nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Onirim

Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 15 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: není
Vydavatelé: Z-Man Games
Autoři: Shadi Torbey
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

 

Procházíte labyrintem snů, hledáte klíče ke správným dveřím a vyhýbáte se nočním můrách číhajícím ve stínech.

Rychlá kooperativní karetní hra pro 1-2 hráče

OBSAH HRY

Hra obsahuje balíček karet ve kterém jsou:


-8 x dveře, kterých jsou čtyři druhy (barvy) po dvou kusech-karty labyrintu-ve čtyřech barevných sadách a každá barevná sada má na sobě tři druhy symbolů-měsíc, slunce a klíč. těchto karet je 16+15+14+13=58 karet labyrintu celkem

-10 karet zlých snů-nočních můr

-3 minirozšíření, jež lze mezi sebou liovolně kombinovat


Onirim je karetní hra určena primárně pro jednoho hráče, ale lze ji hrát i ve dvou kooperativně. Hráč se ocitá v roli Snového Chodce (Dreamwalkera), který prochází spletitým labyrintem a má za úkol najít všech osm dveří, dříve než dojde k probuzení a on zůstane navěky uvězněn ve snové říši. Balíček karet však obsahuje i karty nočních můr, které se snaží chodi překazit jeho plány.

Příprava

Základní hra obsahuje 76 karet - 8 karet dveří (2 dveře od každé ze 4 barev), 58 karet komor labyrintu (4 barvy a každá barva 3 symboly - měsíc, klíč, slunce) a 10 karet nočních můr. Všechny karty se důkladně zamíchají a hráč si lízne 5 karet do ruky. Jakékoli karty nočních můr a dveří se v této chvíli dávají stranou na tvz. Limbo hromádku a místo nich se lížou karty nové. Jakmile má hráč v ruce 5 labyrintových karet, vmíchá se Limbo hromádka (dveře a noční můry) zpět do lízacího balíčku a hra může začít.

Průběh hry

Herní kolo je rozděleno na 3 části:

  1. Hrát/Vyhodit kartu

    V této fázi může hráč vyložit z ruky jednu kartu na konec své vykládací řady. Platí však pravidlo, že nemohou být vyloženy dva stejné symboly (barva nerozhoduje) za sebou. Jestliže má v této chvíli hráč vyloženou již 3. kartu od stejné barvy, pak vyhledá v lízacím balíčku dveře od této barvy a vyloží si je před sebe.

    Pokud hráč nechce vynášet z ruky žádnou kartu, může se rozhodnout místo toho jednu kartu ze své ruky vyhodit na odkládací hromádku. Pokud má tato karta symbol měsíce nebo slunce, přejde se rovnou na další fázi. Avšak pokud má karta na sobě symbol klíče, pak dojde k tvz. Věštbě - Hráč si prohlídne 5 karet z vrchu lízacího balíčku, jednu odloží na odkládací hromádku a zbylé karty vrátí zpět na lízací balíček a to v jakém pořádí chce.

  2. Lízání karet

    V tomto okamžiku hráč dolízáva karty z lízacího balíčku tak, že jich na konci této fáze musí mít v ruce 5, jako na začátku kola.
    Při lízání karty může nastat jedna ze tří možností:

    1. Hráč lízne kartu se symbolem slunce, klíče nebo měsíce. V tomto případě se nic zvláštního nestane.
    2. Hráč lízne kartu dveří. Pokud má v ruce kartu stejné barvy a se symbolem klíče, pak tento klíč odhodí na odkládací hromádku a dveře si ponechá a vyloží před sebe. Jestliže klíč nemá, pak se dveře odhodí na Limbo hromádku.
    3. Pokud si hráč lízne kartu Noční můry, pak si musí vybrat jeden z několika možných trestů - odhodit jeden klíč z ruky na odkládací hromádku, odhodit jedny již úspěšně vyložené dveře na Limbo hromádku, kompletně vyměnit všechny karty z ruky za nové z lízacího balíčku nebo prohlédnout 5 karet z lízacího balíčku (jako při Věštbě) a dveře a Noční můry odhodit na Limbo hromádku a ostatní karty odhodit na odkládací balíček.
  3. Míchání

    Nyní se Limbo hromádka vmíchá zpět do lízacího balíčku a začíná další kolo.

Konec hry

Hráč vyhrává v okamžiku, kdy před sebe úspěšně vyloží poslední osmé dveře. Prohra nastává ve chvíli, kdy si hráč musí líznout kartu, ale lízací balíček je již prázdný.

 

Hra ve dvou: hráči mají částečně společnou "ruku" (3 karty jsou společné na stole a 2 má každý sám pro sebe, přičemž se dá při odhazování karty z ruky prohodit karta ze společné do soukromé "ruky") a každý hráč musí získat 4 dveře (od jedné barvy každé).

Hráči se v kolech střídají.

ROZŠÍŘENÍ

  • Součástí hry jsou ještě tři minirozšíření:
    jedno udává přesné pořadí, v jakém je nutno barvy dveří získávat a zároveň přidává prvek kouzel, které vám dávají výhody a zajímavé je, že hrát je můžete kdykoliv a kolik chcete, ale platíte za ně kartami z balíčku ODHOZENÝCH karet-čili ze začátku toho moc nezakouzlíte.
  • druhé rozšíření přidává věže-podobné karty jako labyrinty, budujete postupku čtyř věží (zvláštní řada karet, které vykládáte mimo řadu labyrintu).
  • třetí přidává dobré sny a kletby (ted si nepamatuju přesný název)(edit: jsou to Dark Premonitions-čili temné předuchy). z osmi karet kleteb se náhodně vyberou 4 (5,6 pro těžší hru), které na sobě mají nějakou podmínku, která je-li splněna, kletba se aktivuje (např. máte-li vyložené dvoje červené dveře musíte třeba jedny libovolné dveře vrátit zpět do balíčku). Vyplněná kletba se pak odhodí. A jsou zde i karty dobrých snů, které kletby ruší.

Autor: Odulin