nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Nuns on the Run

Počet hráčů: 2 - 8
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: není
Vydavatelé: Mayfair Games
Autoři: Frederic Moyersoen
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

„Kdy ta stará rašple zaleze? Trčím tu na tom stromu celou věčnost. No konečně, musím sebou hodit. Jejda suchá větev.“ Křup! „Áááá.“ Žuch. „Tak to jsem v loji. Ehm, dobrý večer, matko představená?“…

V této hře, přezdívané též „Jeptišky na útěku“ se až šest hráčů ocitne v roli mladičkých novicek v prastarém temném klášteře. A jelikož stále mají svá tajná přání a nepotlačitelné tužby, vylézají v noci ze svých pokojíků a vydávají se tmou splnit si ten svůj úkol. Proti tomu se ostře vyhrazují abatyše se svou pomocnicí a hlídkují po celém klášteře. Koho chytí, pošlou nemilosrdně zpět. Za zákeřnou abatyši a pomocnici hraje jeden, či dva z hráčů a tím se z toho stává rychlá hra až pro osm hravých lidí.

Hra se připraví během několika minut. Rozloží se plán, rozdají role a novickám navíc jejich tajná přání a požehnání. Hráči, kteří hrají za mladé adeptky, dostanou zápisový aršík, kam si budou značit políčka, kde se právě nacházejí. Nakonec si vytáhnou z kapes tužku a může se začít hrát.

Kromě prvního kola, které abatyše vynechá, se novicky se svou protivnicí střídají. Hráči se mohou rozhodnout, jaké tempo na dané kolo zvolí. Pokud budou běhat je větší pravděpodobnost, že je někdo uslyší. Naproti tomu vyčkávání či plížení je mnohem bezpečnější. Ale čas je neúprosný a v patnáctém kole hra skončí vítězstvím abatyše. Po každém pohybu si novicka hodí šestistěnnou kostkou. Od výsledku odečte případný bonus za plížení a získá tím vzdálenost kam až je slyšet. Jediná abatyše s pomocnicí je na plánku vidět celou dobu, hráči si svou pozici zaznamenávají na aršík. Hra tak připomíná známého „Fantoma Staré Prahy“. Jestliže byly příliš hlučné, musí se odhalit a udat protihráči stopu nebo, když se dostanou přímo abatyši na oči, jsou donuceni udat přesnou polohu své postavy žetonem. Takto se střídají, dokud někdo nevyhraje, nebo se neodehraje 15. kolo.

Hru vyhrává buď novicka, která jako první splní svůj úkol, nebo abatyše, která chytí novicky tolikrát, kolik je hráčů. Přičemž chycená dívka se může po krátkém čase opět vydat na svou tajnou misi a pokračovat. Další možností je již zmíněné 15. kolo. Pakliže hra dospěje až sem, abatyše vítězí.

Autor: Elenistar