Nottingham - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 7
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: není
Vydavatelé: Abacus Spiele
Überplay
Autoři: Uwe Rosenberg
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Šerif z Nottinghamu je v úzkých. Jeho čas vlády se blíži ke svému konci a on stále nemá dost peněz, aby si mohl zaplatit další rok u moci. Rozhodne se tedy vyslat své zástupce, aby vybrali nezaplacné daňe. Tomu nejúspěšnějšímu slibil povýšení do fukce Šerifova asistenta.

Ve hře Nottingham se hráči vtělí do rolí Šerifových zástupců, kteří se snaží urvat co největší kořist z vybraných daní. A protože místo asistenta je velice lákavé neváháji okrást ani jeden druhého.

Podstatou hry jsou karty, které ve hře mají trojí funkci (bodovou hodnotu, sbíraný předmět a akční část). Hráč se ve svém tahu rozhoduje, zda si kartu ponechá a "využije" jí jako předmět v budoucnu, kdy ji smění za vítězné body nebo ji okamžitě využije jako akční kartu. Akce jsou jen ruzné způsoby jak okrást soupeře, případně jim "legálně" nakouknou do karet.

Průběh hry

Hra probíhá v kolech, po odhrání kola aktivního hráče pokračuje další hráč po směru hodinových ručiček. Kolo hráče se skládá z několika akcí:

  1. Líznutí karty předmětů (kartu úkáže všem hráčům) - Kartu je možné boď vzít do ruky a později využít ke směně za vítězné body nebo využít druhou část karty a provést znázorněnou akci.
  2. Vyhodnocení provedené akce - Zpravidla jde o variace na výměnu karty s jíným hráčem nebo nahlédnutí do jeho karet.
  3. Zisk bodů - Hráč si může vybrat, kterou z následujících 2 akcí přinášející body provede:
    • Směna karet předmětů za vítězné body (je třeba mít minimálně 3 karty stejného druhu) - Hráč si ponéchá jednu ze směněných karet na hromádce svých bodů a zbývající odhodí na odhazovací balíček. Počet zístaných bodů závisí na druhu směněného zboží.
    • Dokončení některého z úkolu - Hráč vyloží úkole vyžadovanou kombinaci karet.
  4. Pohyb Šerifa - Jsou-li úspěšně směněny předměty (karty) za vítězné body, posune se Šerif o jedno pole na hracím plánu. Následně je rozdělena jeho přízeň (kazdé pole plánu je očíslované) - hráč který má v danou chvíli stejně nebo méně karet než ukazuje pole, na kterém je šerif, dostane jednu kartu předmětu.

Poté pokračuje další hráč.

Konec hry

Hra může skončit dvěmi různými způsoby:

  • Šerif obejde celý hrací plán a vrátí se zpět do Nottinghamu, nebo
  • jsou dobrány všechny karty úkolů.

Vítězem je hráč, který do konce hry nasbírá nejvíce vítězných bodů. Ty může kromě již zmíněné směny předmětu získat splněním některých těžších úkolů (posbírání určité kombinace karet).

Autor: paladin91

Vybíráme z Bazaru

Railroad Ink: Azurově modrá edice
Railroad Ink: Azurově modrá edice
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas