nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Napoleon's Triumph

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Simmons Games
Autoři: Bowen Simmons
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

2.prosince 1805 v půl osmé ráno se slunce vyhouplo nad Pratecké návrší a císař Napoleon stojící se svým doprovodem na Žuráni spatřil v jeho světle spojenecké kolony sestupující do údolí Zlatého potoka. Jeho vlastní nastupující jednotky, doposud skryté v mlze, mohly zahájit Lví skok na uvolněné Pratecké návrší a zasadit tak Ruské a Rakouské armádě zdrcující porážku. Bitva u Slavkova, jak jí známe u nás, anebo Austerlitz, jak jí znají ve světě, se tak stala jeho největším vítězstvím a Slavkovské slunce legendou ... 

Napoleon's TriumphBitva u Slavkova se tak logicky stala předlohou mnoha her. Jednou z nich je Napoleon's Triumph od Simmons Games. Její autor zahodil kostky a vymyslel pravidla bez prvků náhody, opírající se jen o kombinační a paměťové schopnosti hráčů ala šachy. Podobně jako v královské hře, jde o souboj dvou hráčů, kde jeden představuje císaře Napoleona, velitele francouzské Grand Armee, a druhý generála Kutuzova, velitele spojenecké armády Ruska a Rakouska. Cílem obou je samozřejmě zvítězit v bitvě, která se sice vždy odehrává na stejné mapě, ale díky různým variantám zahájení (a to včetně zcela hypotetické možnosti zahájení bitvy o den dříve) a možnosti libovolného složení sborů resp. divizí, umožňuje mnoho opakování bez toho, aniž by měl hráč pocit "už jsem zase v této situaci".

Samotná bitva je rozfázována po jednotlivých hodinách, kdy v průběhu každé hodiny pohybují oba hráči svými sbory / divizemi a dále odloučenými jednotkami a snaží se vmanévrovat nepřítele do postavení vhodného k útoku. Samotný boj pak probíhá odkrytím čelních útočících a bránících se jednotek, kdy je vyhodnocena prostá síla obou stran a podle ní určen vítěz útoku a ztráty obou stran. Pravidla umožňují útok pouze předstírat či naopak zahájit jej až po důkladném dělostřeleckém zpracování nepřítele. Své místo ve hře mají i gardové jednotky obou stran, jejichž útok může a zpravidla i přinese rozhodnutí v bitvě.

Obě strany samozřejmě usilují o vítězství, které je dáno buď morálním zdeptáním nepřítele (každý boj snižuje morálku poražené strany o míru odpovídající ztrátám v boji) anebo finálním postavením obou stran při setmění 2.prosince 1805 a tím, jestli hráč hrající za Napoleona použil anebo nepoužil posily, jež má k dispozici. Přičemž i mnohdy téměř prohraná bitva lze ještě v poslední hodině zachránit nečekaným úderem či vhodným manévrováním.
                                                              
Jedna bitva trvá zpravidla od dvou do pěti hodin, záleží na volbě scénáře (jednodenní / dvoudenní) a rychlosti obou hráčů.

Autor: Matto