nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Munchkin: Zombies

Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština:
Vydavatelé: Edge Entertainment
Hobby World
Kaissa Chess & Games
Pegasus Spiele
Raven Distribution
Steve Jackson Games
Autoři: Steve Jackson
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Jde o doposud nejpodivnější a nejbláznivější Munchkiny! Budete zombie, které vykopávají dveře a požírají mozky. „Nestvůry“, na které útočíte, jsou lidé - někteří bezmocní, jiní riskující - a navrch pár darebných zombií. Jako zbroj může posloužit vše, na co při svém vrávoravém pátrání po mozcích natrefíte. S pastičkami na myši na nohách a bowlingovou trofejí na své nebohé tlející hlavě tak kráčíte vpřed… vstříc postupu na další úroveň, nebo smrti. Už zas.

Rozšíření Zombies pro hru Munchkin je samostatně hratelné a nevyžaduje tedy základní balení hry.


Průběh hry:

Karty dveří a pokladů se rozdělí na dvě dobírací hromádky. Na začátku hry si každý hráč vezme čtyři karty z balíčku dveří a čtyři karty z balíčku pokladů. Postupně každý hráč vyloží předměty před sebe, může vyložit také kartu nátury (pokud má). Předměty před sebe skládá tak, jako by oblékal svou RPG postavičku v počítačové hře. Pozor - pokud hráč nemá kartu, která toto umožňuje, smí používat pouze karty, které odpovídají jeho nátuře (např. Silná zombie), pohlaví a počtu rukou (hráč nesmí mít více než jednu obouruční / dvě jednoruční zbraně - pokud nedostane kartu s rukou navíc).

V herním kole hráč začíná vykopnutím karty dveří - tak aby hráči kartu viděli. Pokud je na kartě nestvůra, okamžitě proti ní bojuje (každá karta nestvůry je opatřena úrovní, která se rovná její síle - pokud nejsou na kartě doplněny zvláštní schopnosti). Hráč nestvůru poráží součtem své herní síly (bonusy z předmětů + výška hráčovy úrovně). Pokud nestvůru hráč nemůže porazit, může požádat některého z hráčů o pomoc - s hráčem si po poražení netvůr rozdělí poklad, úroveň však dělit nelze. Pokud není nestvůra poražena, může hráč utíkat pomocí kostky. V případě, že se mu nepodaří utéct, nastane „ošklivá věc“ popsaná na kartě.

Pokud si hráč ze dveří nevykopne nestvůru, kartu také ukáže a může si ji nechat v ruce. Karty kleteb otočené ze dveří však okamžitě platí na hráče, který je otočil.

V případě, že za dveřmi nebyla nestvůra, hráč tedy nebojoval, má dvě další možnosti. Buď si vyhodí příšeru z ruky a bude s ní bojovat, nebo otočí druhou kartu dveří, kterou však už nikomu neukazuje a bere si ji ihned do ruky.


Konec hry:

Hra končí v momentě, kdy některý z hráčů dosáhne desáté úrovně. Tento hráč se stává vítězem hry.

Autor: Ctemeoba