Mansions of Madness

xxxxxxxxxo hodnoceno 118x (Seznam vlastníků)

Mansions of Madness - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

O hře - může obsahovat Spoilery

Jelikož vlákno "První dojmy" už přestává tématicky stačit, tady bychom mohli probírat nejrůznější postřehy a zážitky z MoM.

Až dnes jsem si prošel Errata a musím říct, že těch úprav není zrovna málo a v jejich světle mi včerejší, pro vyšetřovatele neúspěšná hra dává smysl.

SPOILER
V prvním scénáři /1A/ se Walter objevil tak daleko, že vyšetřovatelé ve zbývajícím čase neměli téměř ani šanci se k němu dostat.
14.3.2011 19:53:48

po třech scénářích
máme rovnoměrné rozložení.

1. scénář vítězství keepera
2. scénář vítězství vyšetřovatelů
3. scénář všichni prohráli

Jsem moc zvědavý jak to půjde dál.

16.3.2011 04:06:58

1. scénář
Docela by mě zajímalo jestli kdo hrál za keepera 1. scénář s objectivem ve kterém musíte dostat Shogota z domu. Čili keeper musí nosit vzorky na oltář.

My jsme to hráli, ale přítelkyně bohužel objective úplně vynechala a vesele mě tam mastila maniakem a pak zjistila, že objective nestíhá.

16.3.2011 07:55:47

Parxel
Presne jak rikas :-) To jsem rad, ze nejsem sam - byla to nase prvni hra, ja nicil vysetrovatele vsim co bylo po ruce, maniak byl stale u nich a zatinal sekyrku tu do jednoho, tu do druheho - a teprve asi v polovine hry jsem si uvedomil, ze je muj objective malicko odlisny. Tak jsem se zacal snazit, shogiho jsem vyvolal, ale ta pomala hrouda slizu se nestihla vyhrabat ze sklepeni... :-)

16.3.2011 08:26:46

Scenar 2 - Inner Sanctum
Objective 1A - keeper vyhral splnenim objective, ale bylo to tak tak. Docela problem zesynchronizovat vse tak, aby to vyslo.

Objective 1B - opet vitezstvi keepera, opet tesne. Napinava hra, ale podle meho velmi mala sance na vitezstvi keepera v mene nez 3 hracich (jeste to otestujem).
Na presunovani kultistu je treba hrozne moc threatu, keeper pak kazdou mythos kartu dvakrat otoci v ruce, nez ji pouzije, aby mu vubec zbylo na plneni objective.

16.3.2011 08:37:32

eyciir
1B - přesně jak píšeš, sunout kultisty skrz všechny místnosti je pekelně drahé. Naštěstí se vše zjednodušší objevením druhé části žebříku.

16.3.2011 12:31:35

1. scénář
U možnosti A se šíleným Walterem v podobě maniaka naposledy vítězství proti třem vyšetřovatelům - nestíhali příběh a navíc až absurdní smůla při bojových hodech. Poprvé dva vyšetřovatelé vyhráli, ale hráli jsme to blbě.

U možnosti B jsem vesele sbíral vzorky, což tři vyšetřovatelé komentovali zvesela, jen ať má threat, aspoň bude sranda. Přesný opak minulé partie - vyšetřovatelé měli nehoráznou kliku a vše zabíjeli jednou ranou. Shoggotha jsem vyvolal, ale byl v jednom kole zabit ranou z brokovnice a sekyrou (a to jsem měl na proběhnutí 6 kol).

16.3.2011 12:40:31

Thales
Ten Shoggoth zamrzi :-)

Mne se zas malem stala jina vec - chystal jsem se vyvolat Cthoniana v kapli (startovni mistnost) - a jednomu vysetrovateli uz zbyval jen posledni zivot. Navic mel trauma "Broken leg" - pokud udela vice nez jeden krok za kolo, zrani ho to za jeden zivot. Normalne mel v planu se rozbehnout napric chodbou, jen aby tomu zraneni podlehl a objevil se s cerstvou postavou Michaela McGlenna primo v kapli a Tommy gunem v ruce :-)
Uznejte, ze to je sice strategicke rozhodnuti, ale uplne spatny roleplay :-) Stejne je to divne, ze se tam nahle objevi nova postava: "Slysel jsem nejaky krik, tak jsem si pripravil Tommyho a jsem tu..."

Nastesti jsem odhalil objective o kolo drive, nez to stihl udelat - takze kdyz umrel, umrel bez nahrazeni postavy :-)

16.3.2011 13:28:39

eyciir
"Nastesti jsem odhalil objective o kolo drive, nez to stihl udelat - takze kdyz umrel, umrel bez nahrazeni postavy :-)"

A o tom to je. >:-D Jo, to objevení se vyšetřovatele je divné, na druhou stranu to kompenzuje právě pravidlo, že na konci už se nový vyšetřovatel neobjeví a za další, když vidíš, že má vyšetřovatel namále, není od věci z něj zranění sundat nějakým jiným neškodným. Vyšetřovatel neumře (= nepřijde jiná čerstvá postava), ale bude pomlácený dost na to, aby si s nimi ke konci zúčtoval. ;-)

16.3.2011 14:30:09

4. scénář
byl pěkný, ale zatím pocitově asi nejslabší. Nevím jak vypadá v jiných variantách, ale v té naší (1A) se navzdory výbornému hraní a umocňování atmosféry, nedařilo zakrýt vlažný pocit z "pouhého" procházení místností univerzity, které se díky výpadkům noří do tmy.

Coby Keeper se mi až nechutně hromadily Threat žetony a v první polovině je nebylo, kromě zhasínání světla v místnostech a dobírání Mythos a Trauma karet, zač smysluplně využít.

Výborný okamžik však nastal, když se za Joe Diamondem v setmělé kotelně bez možnosti jiného úniku zabouchly dveře a následující Event nějakou vnitřní inteligencí hry způsobil, že z kotle vyšlehl plamen a celou místnost uvězněnému Joemu ještě zapálil!

V druhé půli naštěstí do hry přibzzzučeli Mi-Go, ale to už byli vyšetřovatelé dobře vybaveni jak kouzly, tak zbraněmi. Jen díky odsouvání klíčového Diamonda, který se dostal z hořící kotelny s potřebným klíčem, a vymodlenému zranění Sister Mary, které jí zlomilo nohu a při rychlejším pohybu by jí sebralo poslední život (po odhalení Objective, takže eliminaci) se nestihli dostat včas ven z budovy.

Celkový pocit byl ale vlažný. Za Keepera stačí vyšetřovatele jen brzdit Mýty a akcemi, což vyústí ve finále ve frustraci hráčů. Bohužel ale moc jiných možností jak hru opepřit tady tvůrci nenabídli.


17.3.2011 02:31:18

částečný offtopic
na BGG jsem našel zajímavý crossover, tématicky jak k MoM tak Arkhamu :)
http://boardgamegeek.com/boardgameexpansion/95234/cthulhu-gloom

22.3.2011 03:16:36

to eyciir & Rachmael
to eyciir: Hodně důležité je při smrti vyšetřovatele nezapomenout, že ztrácí další kolo. Takže ať už by se tam s McGlenem objevil, tak bys mu stejně stihl zdrhnout, protože kaple je dost velká a Ty bys měl alespoň jedno kolo náskok.
to Rachmael: Mi se 4. scénář líbil i přesto, že tam na začátku nejsou žádné potvory. Prostě lekačka jak má být. Jdete prozkoumat kampus, kde se dějou podivné věci, ale žádné potvory tam studenty neobtěžovali. Tématicky se mi to zdálo dobře vyřešené, a měl jsem takový těžký pocit tajemna, co se tam vlastně stane a že se to může najednou celé zvrhnout. Líbí se mi, že ten scénář je úplně jiný než ostatní.

22.3.2011 08:27:33

ad Kadaver a IV. scénář
S Kadaverovým hodnocením IV. scénáře naprosto souhlasím, ale zároveň tady vidím tu slabinu hry. Při hraní IV. scénáře jsem byl nadšený atmosférou a nevěděl jsem vůbec co přijde a pak až to přišlo, tak to bylo překvapení. ... Jenže mám obavy, že podruhé (byť s jinou modifikací) to už nebude ono.

22.3.2011 08:34:53

Vybíráme z Bazaru

Osud dobrodruha
Osud dobrodruha
Akt. cena: 360 Kč
Končí za: 15 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas