Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 240 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | (Self-published) |
Autoři: | Tadeáš Spousta |
Rok vydání: | 2017 |
Sdílej: |
Otáčení útočných schopností hrdiny
Zdravím,to MikeDundee
Útočnou schopnost lze používat pouze JEDNOU ZA CELÝ TAH hráče, viz váš bod 2). Co se týká bodu 4) je vytržený z kontextu. V daném odstavci je právě na začátku napsáno: „Ostatní schopnosti lze v jednom tahu využít pouze jednou.“ - to znamená ostatní schopnosti = všechny schopnosti kromě té základní, tudíž věta „Podrobný popis ostatních schopností najdete v přehledu od strany 22…“ termínově sedí. Útočné schopnosti jsou NAVÍC popsány zvlášť na uvedené straně viz bod 3).
Samozřejmě je na vás, jak hru budete hrát, ale celá hra je pravidlově nastavena na používání schopností pouze jednou za tah. Hra vychází primárně z PC her, kde když použijete kouzlo, také většinou nějakou dobu trvá, než ho můžete použít znovu (než se znovu nabije, než máte dostatek many apod.) Jedná se jednoduše o herní mechanismus jako každý jiný a je jen na vás, zda se ho chcete držet nebo ne.
_________________________________
/-Spolutvůrce hry Legendy země Euthie-\
...
Ad schopnosti: zakladni schopnost je ta, kterou mas od zacatku, ostatni jsou vsechny ziskane v prubehu hry. Ty se pak deli na utocne a neutocne (obchodovani, leceni...), prijde mi to jasne a logicky napsane.
Z meho pohledu lze vicekrat za kolo pouzit jen zakladni schopnost, vsechny ostatni jsou jen 1x za kolo - zbran je treba nabrousit, doplnit manu, naucit se znovu spell... Zabranuje to aby byly postavy moc OP a nuti to trochu taktizovat.
Takze jste si tou upravou pravidel hru zjednodusili :D
to DragonMage, TeCZka
Ano, naštěstí je to mechanismus ;-) upravili jsme si pravidla tak, aby velká část schopností byla pasivních a takto se nám to opravdu líbí více. Předtím to bylo velice frustrující, když mi po každém boji s dvojkovým či trojkovým monstrem zbylo (v tom lepším případě) 1-2 životů a ztratil další tah přesunem za gaary a doplnění životů. Zaútočit v jednom kole na 2 monstra (ať již pomocí z dřívějška schované akce boj, nebo pomocí Dralové schopnosti Zběsilého výpadu) byla předtím prakticky nemožná.
Takto se nám to líbí mnohem více, z mého pohledu je to i logičtější a navíc je boj stále výzva - protože sice mohu porazit víc moster než předtím, ale také získám více stříbrných i zlatých karet a mohu tak více zatopit spoluhráči až budu hrát za monstrum... Je to takto přístupné i pro hráče, kteří se nevyžívají v tom být celou hru na pokraji smrti... Taktizování ve hře podle mě stále zůstalo, dokonce bych řekl, že teď je tam toho víc - po boji s prvním monstrem se musím rozmyslet či risknout, jestli mi vystačí počet životů a gaaru na boj s druhým monstrem. Předtím to byla 100% sebevražda (i přes různé talismany na obnovení zdraví či lektvary).
Abych objasnil to, proč mi to přišlo nesrozumitelné - uvádím tedy přesný výňatek z pravidel:
"Ostatní schopnosti lze v jednom tahu využít pouze jednou. Po použití schopnosti proto kartu otočte o 90°. Dokud je karta schopnosti otočena, nemůžete ji znovu použít. Všechny otočené karty schopností se otočí zpět na začátku tahu hráče (viz Tah hráče níže na této straně).
Popis útočných schopností najdete na straně 16.
Podrobný popis ostatních schopností najdete v přehledu od strany 22 v části Přehled karet schopností.
"
Na začátku se píše, že "ostatní schopnosti" lze použít v jednom tahu pouze jednou. Ale pak na konci odstavce se zřetelně rozlišuje mezi "útočnými schopnostmi" a "ostatními schopnostmi", z čehož jsem nabyl dojem, že útočné schopnosti jsou něco jiného než ostatní schopnosti. Ale to neřešte, asi jsem jediný, kdo to takto pochopil.
Jinak se mi hra moc líbí.
EDIT: Píšete že hra je od 14, ovšem zahrál jsem 2 partie s dcerou která za pár měsíců bude mít 8 let a všechno pochopila a byla z toho nadšená ;-) (samozřejmě jsme hráli s těmi upravenými pravidly, takže námět na rozšíření vašich pravidel o rodinnou hru... ;-) Stále výzva, ale nikoliv hardcore...
útočné schopnost
Taky mi to na hře přijde nelogické a asi si taky udělám úpravu pravidel :)
Myslím si, že by se mělo rozlišovat mezi "útočnou schopností" a "zbraní". Schopnost lze využít jen jednou, zatímco zbraň vícekrát, ale mohl bych být vybavený jen jednou zbraní - tzn. nová zbraň by vždy překrývala tu, která je předtištěná.
Jak zde někdo psal, že model je okopírovaný z PC her, tak právě co se týká zbraní je to spíš proti PC hrám. V PC hře si pořídím lepší zbraň a zůstane mi, dokud si nepořídím ještě lepší. A je přece nelogický, běhat s 3 zbraněmi na blízko a postupně je po každém použití odložit a vzít jinou až skončím u té nejhorší, která mi zůstane až do konce boje. Chápu, že to je u kouzel nebo zbraní na dálku (např. luk), proti tomu nemám námitky, ale u zbraní na blízko mi to přijde nelogické.
Ale potom by měli nevýhodu mágové.
Napadá mě spousta řešení, ale to by se muselo hodně předělávat.
Třeba možnost je, že by "útočné schopnosti" nevypadaly jako zbraně.
Nebo, že by i mágové měli předtištěnou schopnost zbraň (hůl) a zbraně by bylo možné zakoupit u obchodníků.
A to, že to přidá na strategii moc nechápu. Stejně se v kole nedá zvládnout víc bojů, než jeden. Ano, daly by se dva, ale to by znamenalo, že v předchozím kole nebudu bojovat. Takže radši zvolím strategii, že budu v každém kole bojovat jednou s plným arzenálem.
"obhajoba" :-)
Díky za dotazy a připomínky ke hře. Aktuálně pracujeme už skoro rok na odladění hry, vylepšeních atd. Všechny zpětné vazby od různých stovek hráčů jsme se snažili maximálně aplikovat pro dobro kompletní hratelnosti.
Dost jsme řešili i probírané útočení se zbraněmi vs kouzla. Otestovali jsme několik různých variant, jak se s problematikou poprat a výsledek je takový, že to celou hru jen extrémně zkomplikuje, ale nepřidá to ten kýžený efekt, který by za to stál.
Nejlepší řešení by bylo místo zbraní udělat jen posilňující útoky základního útoku, který by se v průběhu hry vylepšoval. Zdá se to dobré, ovšem opět to přidává jiné pravidla pro hraní za "melee" či "stamina" postavy.
Brzy budeme oznamovat, co bude s hrou dál, trochu jsem tu něco prozradil, ale věřím, že je na to se těšit! :-)
Jinak v aktuální verzi opakované používání schopnosti hru opravdu extrémně zjednodušuje, tedy nedoporučoval bych to.
Hraní zdar! :-)
___________________________
/-Autor hry Legendy země Euthie-\
Prolomeno
Podařilo se, ikdyž se kvůli tomu provedlo vícero úprav, v nové edici budou rozdělené schopnosti (kouzla) a zbraně, které bude možné vyměnit za prvotní zbraň a používat opakovaně, včetně štítu. :-) Díky za popostrčení ke změně! :-)
___________________________
/-Autor hry Legendy země Euthie-\
SwarmRazer
Výborné novinky!
Ještě jsem si na obrázku všiml, že v nové edici bude větší variabilita hexů, což je super. Ještě bych si přál větší množství / variabilitu úkolů (aby se brzy neohrály), více scénářů (ten v základu s 3 draky se nám poměrně rychle ohrál - co se trošku inspirovat Mage Knightem ? :-) a bude to skvělá hra!
swamRazer
bude nejaky upgrade pack pro majitele hry a nebo je treba si koupit novou edici?
Mapa/scénáře/úkoly
Máme z toho také radost, ikdyž se mi z toho trochu protáčí panenky, musíme to celá znovu odladit kvůli téhle změně, takže skoro měsíc práce navíc. :D
Ano, mapa bude o mnoho variabilnější a stejně tak tam budou variabilní sety úkolů, takže každou hru by hráči měli hrát s jinými herními "trojhexy" a jinými sety úkolů. Tím se i do značné míry vyřeší ty scénáře, protože hraji na jiné mapě, plním jiné úkoly a ještě za jinou postavu, která bude mít ještě navíc výběr ze dvou schopností. Ve staré verzi bylo myslím cca 12-13 schopností u každé postavy, v nové bude 20-22.
Upgrade pro stávající edici je zatím Sólo hra (print and play), přemýšleli jsme nad tím, jak třeba zvýhodnit podporovatele/majitele "staré" Euthie v ČR. Co by vás nejvíce potěšilo? :-)
___________________________
/-Autor hry Legendy země Euthie-\
Upgrade kit> Mě osobně by nejvíce potěšil právě zmiňovaný "upgrade kit". Ale stačilo by mi to jen na postavy a jejich nové schopnosti a oddělení zbraní a schopností.
Chápu, že uvolnit to na net s tím, ať si to každý vytiskne asi nepřipadá v úvahu. Ale kdyby byl nějaký "balíček" s kartami nových postav, případně přelepkami přes stávající karty/hexy, klidně bych si za to zaplatil. Mohli by tam být i ty nové úkoly a scénáře, pokud by se dali aplikovat na starou verzi.
Byl to v podstatě takový hybrid mezi starou a novou Euthií.
Tak něco takového.
Ale kvůli těm pár lidem, co by si to koupili se to nevyplatí :) - vodomil
Upgrade kit :-)> Ono to asi není zatím tolik poznat a nikde jsem to vlastně moc nezmiňoval, ale úprava schopností na zbraně a "kouzla" je obrovský zásah do "balancingu" hry ať už v obchodních místech, monstrech, tak i celkově pro všechny schopnosti hrdinů. Prakticky celá hra se kvůli tomu překopává, musí se znovu testovat vyváženost jednotlivých schopností, zbraní, kouzel a monster. Tedy vydat na starou edici hry tenhle upgrade je nemožné, respektive zabralo by nám to třeba dva měsíce čisté práce a reálně by to využilo myslím jen pár desítek lidí. Takže to bohužel nedává smysl. :-) - SwamRazer
...
Poslouchal jsem Joub cast o Euthii a jsem rád, že jsme s kolegy v tomo vlákně byli vlastně iniciátory překopání schopností (rozdělení zbraní a kouzel), což nakonec vedlo k vylepšení této hry :-) Pro neznalé viz joub cast #173 od 26:52 ...
Zbraně :-)
Teď už mohu s klidem říci, že se nám to povedlo odladit k dokonalosti a zbraně i kouzla fungují. Celá Euthie teď jen čeká na dokončení ilustrací a grafického designu. Díky!
___________________________
/-Autor hry Legendy země Euthie-\
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Among Cultists
Akt. cena: 1700 Kč
Končí za: 9 hodin