nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Last Friday, The

Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra
Čeština:
Vydavatelé: Ares Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Antonio Ferrara
Sebastiano Fiorillo
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Ve hře The Last Friday se skupina táborníků musí potýkat s nebezpečným maniakem. Hra využívá mechaniku skrytého pohybu a hraje se na 4 kapitoly. Jedna kapitola trvá přibližně 35 minut, herní doba celého scénáře je tedy přibližně 2 a půl hodiny. Každou kapitolu však lze hrát i samostatně.


Příprava hry:

Každý táborník si vybere postavu a dostane jeden žeton schopnosti - např. lucernu, past na medvědy či rychlý běh. Maniak rozmístí lícem dolů na hrací plán 10 žetonů nástrah, před sebe umístí zástěnu a vybere si tajně jedno políčko na hracím plánu, kde bude začínat. Také on dostane žetony schopností - např. sekeru, kterou může rozbít dveře do chaty či žeton sprintu, který mu umožní jeden pohyb navíc.


Průběh hry:

Cíl hry je v každé kapitole jiný. Někdy se tak maniak snaží zabít táborníky a jindy se zase snaží dopadnout oni jeho. V každé kapitole se také střídá den a noc. To má vliv na to, kdy musí maniak odhalit svou pozici v kempu.

Táborníci se pohybují pouze po bílých tečkách a to až o dvě pole. Pokud táborník vstoupí na pole s žetonem, který umisťoval na začátku hry maniak, může se rozhodnout tento žeton otočit. Může tam být např. klíč k chatě, ale také mrtvola. Pokud stojí na políčku s loďkou, může přeplout zdejší jezero. Hráč může ve svém tahu použít jeden žeton schopnosti před nebo po pohybu.

Po odehrání všech táborníků přichází na tah maniak. Ten se vždy pohybuje jen po očíslovaných polích - o jedno pole za tah. Po každém pohybu si maniak zapíše do svého listu číslo s aktuální pozicí. 1x za kapitolu může použít plavání pod vodou, kdy přeplave jezero na libovolné sousední políčko s jezerem. 1x za kapitolu může také použít schopnost „tajná chodba“, kdy se přesune z jedné chaty do jiné. Před nebo po pohybu může použít jeden ze svých speciálních žetonů.

Poté, co maniak dokončil svů tah, posunete žeton času o jeno pole. 


Konec kapitoly:

Konec každé kapitoly nastane, pokud přeživší nebo maniak splní svůj úkol nebo pokud se ukazatel času posune na políčko 15. Na konci každé kapitoly se určí, zda dostane výhodu do dalšího kola maniak, nebo táborníci. Po každé kapitole vše zůstává na hracím plánu. O vítězi se rozhodne v poslední kapitole, ale konec může nastat klidně i dříve.

Autor: Titus