nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Lady Alice

Počet hráčů: 3 - 5
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Albi
Hurrican
Kaissa Chess & Games
Autoři: Ludovic Gaillard
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

V roce 1878 pozvala Královská geografická společnost do Londýna známého cestovatele a výzkumníka Henryho Mortona Stanleyho. Stanley se tehdy vrátil z Afriky, aby uspořádal přednášku, při které by představil ucelenou sbírku předmětů shromážděných během expedice do Afriky. Byla to právě tato expedice, při které se mu podařilo najít ztraceného Davida Livingstona. Stanley se však v den plánované konference kupodivu nedostavil. Začali jsme se bát nejhoršího ...


Příprava hry:

Nejprve se zamíchají všechny hromádky s indiciemi, roztříděné dle druhu. Poté se z každé hromádky sejme určitý počet karet, který záleží na počtu hráčů. Karty se zamíchají a každý z hráčů obdrží jednu kartu, tím pádem dojde k tomu, že hráči mají u sebe jednu ze čtyř stop, vedoucích k vyřešení případu.


Průběh hry:

Hra se hraje v tazích, které mají tři fáze:

1. fáze - Podezření

Začínající hráč si vezme kroužkový zápisník a zvolí nějakou kombinaci podezřelého, místa, času a předmětu, který měl podezřelý u sebe a oznámí tuto skutečnost ostatním hráčům. Do kombinace může, ale nemusí zahrnout indicii, kterou má u sebe.

2. fáze – Verdikt

Jakmile je vysloveno podezření, musí všichni uchopit své složky s verdikty. Pokud důkaz, který má hráč skrytě u sebe, koresponduje s podezřením, musí vybrat obrázek, na kterém se Sherlock usmívá a vsunout ho do složky. Pokud tomu tak není, umístí hráč do složky druhou stranu karty, na které se Sherlock tváří pochybovačně. Poté se všechny složky skrytě umístí doprostřed stolu, začínající hráč je zamíchá a vyloží. Tím hráči zjistí, kolik falešných stop a kolik skutečných důkazů kombinace obsahuje. Pokud kombinace obsahuje pouze falešné stopy, tak se nesprávné důkazy na hracím plánu zakryjí Sherlockovými vizitkami. V dalších kolech se již tyto falešné stopy nemohou použít ve fázi podezření.

3. fáze - Dedukce

Na základě 2. fáze mohou hráči udělat jeden z následujících kroků: 

  • umístit jeden žeton na některou indicii
  • vynechat tah - pokud nevynechají všichni hráči, hráč může později pokračovat v dalším tahu
  • pokus o obvinění, postupuje se stejně jako ve fázi číslo 2, pokud není hráč úspěšný, již nemůže vznášet obvinění

Konec hry

Takhle hra pokračuje stále dokola, pokud někdo neodhalí správnou kombinaci vždy čtyř skutečných důkazů vedoucích k vyřešení případu a ukončení hry. Vítězem se nestává hráč, který odhalí řešení, ale počítají se body za žetony umístněné na správných indiciích. Hráč, který odhalil řešení, získává bonus v podobě bodů navíc.

 

Autor: matufran

Další názvy této společenské hry