nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Khronos

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Heidelberger Spieleverlag
Matagot
Rio Grande Games
Autoři: Arnaud Urbon
Ludovic Vialla
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

"Můj věrný společníku, dnes ráno za mnou přišel Mistr hodinář  a sdělil mi neuvěřitelné tajemství. Můžeme cestovat časem! Doopravdy cestovat a ne o tom pouze snít, jako naši astrologové.

Stěží tomu mohu uvěřit! Zdá se, že v budoucnosti existuje období, ve kterém není síla našich zdí ničím v porovnání se sílou naší společné víry. Nebo dokonce ještě podivnější doba, ve které lidé vládnou sami sobě. Mistr hodinář mě přesvědčil, že moc, kterou ovládáme je nyní neomezená. Naše země a panství nám nám budou patřit navždy.

Naši nepřátelé nepočkají a moji Lordi se již chystají na cestu. Můj drahý příteli, následuj mne do budoucnosti. Historie si mne zapamatuje jako krále, který vytvořil náš osud!"

Hichmat, Velký pán Západních zemí

 

Ve hře Khronos ovládá každý hráč dva hrdiny, kteří mohou cestovat v čase. Jednotlivé věky, mezi kterými cestují, se nazívají Might (Síla), Faith (Víra) a Reason (Rozum). Snaží se stavěním vojenských, náboženských a občanských budov získat převahu v jednotlivých věcích a tím získat i největší bohatství, které ve hře Khronos představuje měna Ecu.

Při samotné hře se hráči střídají v tazích a snaží se během pevně daných sedmi kol stavět/renovovat/osidlovat jednotlivé budovy na herním plánu. Na začátku tahu si doberou čtyři karty a s každým hrdinou mohou dvě odehrát, ale vždy pouze ve věku, ve kterém se daný hrdina právě nachází. Přesun hrdiny mezi věky lze provést po zaplacení jednoho Ecu.

Ve věku Might se hráči snaží mít nejprestižnejší vojenskou budovu (poté inkasují Ecu za občanské budovy), ve věku Faith obdobně, ale snaží se mít nejprestižnejší náboženskou budovu a nakonec ve věku Reason se snaží mít nejvíce obydlené osady a renovované ruiny.

Aby to nebylo tak jednoduché, stavba budovy v jednom věku může mít (a velmi často i má) vliv na budovy ve věku následujícím a způsobují trhliny v časoprostoru.

Hra končí po dohrání sedmého kola a vítězem se stává hráč s nejvíce Ecu na kontě.

Autor: Falco

Další názvy této společenské hry