Jak již bylo řečeno v popisu hry, Jungle Speed je hrou velice nenáročnou - jak na herní komponenty, tak na vysvětlování pravidel, které zabere několik málo minut.

Princip hry

Hráči otáčejí karty se symboly, pokud se sejdou v jednu chvíli na stole dva stejné symboly, tak se jejich majitelé snaží co nejrychleji sebrat dřevěný totem, který stojí uprostřed stolu.

Herní komponenty

80 hracích karet, totem (špalík)

Pravidla

Na začátku hry se všechny hrací karty zamíchají a rozdají mezi všechny hráče (pokud některé karty přebývají, tak dostanou někteří hráčí kartu navíc), ti si z nich utvoří hromádku rubem nahoru. Doprostřed stolu se položí totem a to tak, aby byl pro všechny hráče stejně blízko a nikdo nebyl z(ne)výhodněn. Poté se určí začínající hráč (podle oficiálních pravidel by to měl být nejmladší hráč, ale naše herní skupina to hraje tak, že většinou začínají buď dívky, nebo nejméně zkušení hráči, případně někdo z těch, kdo mají kartu navíc) a otočí první kartu ze svého balíčku, kterou položí před svůj balíček směrem k totemu lícem nahoru. Důležitá věc ohledně otáčení karty je ta, že hráč kartu musí otáčet směrem od sebe, tudíž je poslední, kdo ji vidí. Po otočení první karty otáčí kartu hráč po jeho levici, atd. Poslední otočená karty vždy zakryje tu předchozí, kterou hráč otočil v minulém kole, tudíž má každý hráč před sebou otočenu max. jednu kartu. Jakmile některý hráč otočí stejný symbol na kartě (nehledě na barvy symbolů!), který již na stole leží, tak majitelé stejných symbolů svedou "souboj" o totem. Souboj spočívá v tom, že hráč, který první uchopí totem vyhrává a všechny před sebou otočené karty předá hráči, který souboj prohrál. Ten si tyto obdržené karty společně se svými otočenými dá naspod svého lízacího balíčku. To znamená, že prohraný hráč má nyní větší lízací balíček, kdežto hráč, který souboj vyhrál má karet méně. Cílem hry je zbavit se všech svých karet.

Mimo základní typ karet se symboly v různých barvách existují ještě tři speciální karty: 1.) "Všichni berou" (symbol čtyř modrých šipek směřujících k sobě) - všichni hráči se účastní souboje o totem, ten, kdo ho první uchopí se zbaví svých karet tak, že je položí pod totem a ty tu čekají na hráče, který prohraje souboj, u něhož se dá určit poražený (u této speciální karty nikdo poražený není, jen jeden vítěz, který si může odmazat své otočené karty). 2.) "Barvy" (symbol čtyř identických šipek jako u speciální karty č.1, ale tyto šipky mají čtyři různé barvy (stejné jako jsou čtyři barvy na symbolech běžných karet) - dokud na stole leží před jakýmkoli hráčem tato karta, tak se pro klasické souboje nevyhodnocují symboly karet, ale barvy. Frekvence soubojů je tedy značně zesílena. Ale pouze do doby, dokud tuto kartu hráč nepřekryje další kartou. Od té chvíle se souboje opět odehrávají podle symbolů a ne podle barev. 3.) "Odpočítávání" (symbol čtyř šipek směřujících ze společného ohniska ven) - hráč, který otočil tuto speciiální kartu hlasitě napočítá do tří, poté všichni hráči (včetně odpočítavajícího) otočí další kartu, vyhodnotí se případné souboje, a poté pokračuje hráč po levici toho, který odpočítával.

Důležitým pravidlem je to, že kdykoli někdo udělá chybu - vezme totem, když nemá (například se v touze po tom být rychlý a vyhrát souboj přehlédne, nebo prostě je zablafován a zpanikaří), nebo se ho jen dotkne, když nemá - tak si musí vzít všechny balíky otočených karet všech hráčů (včetně svého) a dát si je dospod svého otáčecího balíčku (takže to vypadá tak, jako by prohrál souboj s každým hráčem).

Subjektivní názor z hraní Jungle Speed

U této "stolní hry" (stůl nebo jiná rovná deska je pro hraní potřeba, takže není úplným omylem označit tuto karetku za stolní hru) se mažou rozdíly mezi hráči, kteří ji hráli stokrát a těmi, kteří ji hrají poněkolikáté. K pochopení funkcí karet stačí pár her a potom už rozhoduje jen postřeh, případně motorika. To je spojeno s tím, že je tato hra vhodná i na party, chcete-li něco akčnějšího než jsou Activity :) Dalším kladem je to, že se mohou prosadit i hráči, kteří ve strategických deskovkách běžně mnoho šancí na výhru nemají - jelikož u této hry mnoho taktického uvažování třeba není. Délka hry je odvozena od domácky stanovených pravidel: když to hrajeme například v šesti lidech, tak hrajeme na první dva, nebo tři hráče a zbylí buď dopočítavají karty, nebo prohráli a mají trestný bod (či tak podobně) - jelikož hra ve dvou hráčích, kteří hrají o předposlední místo, není pro přihlížející čtveřici nikterak zábavná.

Resumé

Tato hra je velice specifická. Když jsem o ní poprvé slyšel, tak jsem z ní příliš nadšený nebyl, ale po první hře mě hodně chytla, stejně tak jako mnoho mých přátel, kteří běžně žádné stolní hry nehrají. Je zřejmé, že její "herní kvalitu" nelze přirovnávat k opusům typu Arkham Horror, Twilight Struggle či Battlestar Galactica, ovšem na druhou stranu jsou okamžiky a situace, v nichž by podobné hry nikdo nehrál, kdežto Jungle Speed se může jevit ideálním společníkem. To je důvod, proč si myslím, že Jungle Speed může hrdě stát po boku hry Bang! - mezi hrami, které jsou rychlé na pochopení, jejichž hrací doba se dá libovolně nafukovat, a navíc nenásilně sdružují "nehráče" se zkušenými harcovníky.