nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Infidel

Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: Richard H. Berg
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

...a mé ústa oněměli hrůzou. Před námi se rozprostírala armáda desetitisíců. Tehdy král Baldwin IV. povolal biskupa Betlémského, aby armádu požehnal relikvií nejsvětějšího kříže. Sám před ní v prach položil svou tvář a modlil se takto: "Pane můj. Jestli uznáš své služebníky hodny vítězství, tak veď dnes naše ramena. Ať to není vítezství mužů, ale Tvoje Bože. Pokud chceš nechat nemocného chlapce jako já zvítězit a ukázat svou slávu, tak jsem tady a uslyším Tvé volání. Jsme Tvoji v životě i v smrti."

Pak vysedl na koně a vedl nás, méně jak pět stovek rytířů, do útoku...

...a Bůh byl ten den s námi...

Hra Infidel představuje samostatně hratelné pokračování hry Men of iron: Znovuzrození pěchoty, resp. je další hrou oné série. Je to žetonková taktická bitva mezi armádami křižáků na jedné straně a muslimů na straně druhé. Každý hráč představuje jednu stranu daného konfliktu. Klíčovou sílou se v konfliktech ve svaté zemi stala jízda a efektivní využití možností jízdy obou bojujících stran je klíčem k úspěchu v každé ze šesti bitev, které hra obsahuje.

Každá bitva má vlastní scénář, mapu, úvodní rozložení jednotek na ní a případná speciální pravidla. Tohle všechno, jako u GMT není nezvykem, je založeno na známých historických faktech o dané bitvě. Každá jednotka přináleží určitému veliteli, resp. velitel řídí jisté uskupení jednotek.

Aktivace velitelů a následně aktivace jednotek pod něj spadajících je klíčovým herním mechanizmem, na kterém se výrazně podílí náhoda. První tzv. volná aktivace je automatická, bez hodu kostkou. Každou další je nutno podhodit (resp. dohodit) aktivační rating velitele. Pokud se soupeř nepokusí Vás přerušit a podhodit aktivační rating svého velitele. Každá aktivace obsahuje pohyb jednotek, střelbu a po nich boj. Pro útočící jednotku je výhodné napadnout nepřítele z křídla, lépe však z týlu, daleko nejlepší je to (jak jinak) v přesile a z více stran. Tady je místo pro pravý taktický um a kalkulaci rizik.

Za každou padlou jednotkou je získán 1-3 tzv. body úprku. Čím silnější jednotka, tím je jich více. Když některá z bojujících stran dosáhne pro každý scénář předem daný počet bodů, tak se celá armáda dá na úprk, prohrála a hra končí. Stav bodů úprku se kontroluje vždy při volné aktivaci velitele.

Autor: predseda

Vybíráme z aukcí

Arkham Horror Prokletí Temného faraona
Arkham Horror Prokletí Temného faraona
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>