nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Indus

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: není
Vydavatelé: Queen Games
Autoři: Wolfgang Panning
Rok vydání: 2004
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Rozlehlé údolí řeky Indus skrývá úžasná tajemství, která odhalují početné archeologické výpravy odkrývající artefakty starobylé kultury Harappa. Nejvýznamnější objevy však může učinit jen ta výprava, která co nejefektivněji a nejtaktičtěji využije své lidské zdroje...

Ve hře Indus představují hráči velitele jedné ze čtyř archeologických výprav podnikající vykopávky v údolí řeky Indus. Mají k dispozici profesory, asistenty a dělníky (reprezentované různě vysokými dřevěnými žetony, které mohou být případně doplněny poznávací samolepkou). Svoje lidi nasazují na herní plán tak, aby zabrali co nejcennější naleziště. Na konci hry se přidělí artefakty podle převah na daných nalezištích.

Nejprve se složí modulární herní plán, který je možné složit několika desítkami způsobů. Hra probíhá na tahy. V každém tahu hráč nejprve přidá jednoho svého archeologa na libovolné prázdné startovní pole na obvodu herního plánu. Poté hodí kostkou. Pokud se mu hozené číslo nelíbí, má dva opravné hody. Při prvním hodu může přemístit libovolného archeologa, při opravném hodu asistenta či profesora; při druhém opravném hody lze přemístit už jen profesora.

Hozené číslo naznačuje, o kolik polí se musí žeton přemístit ze startovního pole na pole na herním plánu. Jestliže hráč umístí svého druhého archeologa na jedno pole, má toto pole zajištěné až do konce hry - případné soupeřovy figurky hráč odstraní a získá za ně body: za dělníka bod, za asistenta dva body a za profesora tři body.

Jakmile se všechny žetony archeologů přesunou na herní pole, nastává konec hry. Na každém typu vykopávek se provede vyhodnocení převah a udělí se body za první a druhé místo. Čím hodnotnější je vykopávka, tím je obtížnější získat převahu (ovšem přináší také více bodů). Zajímavostí je, že na jednom poli se mohou nacházet až tři typy vykopávek a žeton se tedy bude pro každý jednotlivý typ vykopávky započítávat opakovaně. Hráč s nejvyšším součtem bodů se stane vítězem.


Shrnutí: Jednoduchá hra s tématem archeologie, modulárním herním plánem, vyhodnocováním převah a poměrně značným vlivem náhody.

Autor: PJ