nepřihlášený

přihlásit

registrovat

If Wishes were Fishes

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: karetní hra, ekonomická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Rio Grande Games
Autoři: Michael Adams
Peter Sarrett
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

"Jsem zlatá rybka. Když mě pustíš, splním ti tři přání."
"Hm, já ti na to ale kašlu. Jsem kouzelnej dědeček...!" 

If wishes were fishes (Byly-li by zlaté ryby) je lehká rodinná strategická hra, ve které se hráči stávají rybáři snažícími se zbohatnout prodejem ulovených ryb na rybím trhu. Ryby jsou ale kouzelné a pokud je hráči pustí, splní jim přání...

Hráči se střídají v tazích. V každém tahu má hráč v zásadě tři možnosti:

  • chytit rybu a umísti si jí do lodi - vždy jsou před hráči vyložené čtyři karty ryb - každá pluje v jiné hloubce. Z čím větší hloubky chce hráč rybu chytit, tím víc na ní potřebuje červů (návnad). Zpočátku má hráč kapacitu lodi omezenou jen na dvě ryby - více jich chytit nemůže.
  • chytit rybu, pustit jí a nechat si od ní splnit přání - pokud chycenou rybu hráč pustí zpět do vody, splní mu jedno z devíti přání: např. získá další kapacitu lodi, přesune figurky kupce, může prodat všechny ryby od jednoho druhu, atd.
  • prodat jednu rybu na tržiště - místo chytání může hráč jednu rybu prodat. Každý ze sedmi možných druhů ryb se odprodává na svůj samostatný stánek. Za každou rybu se platí paušálně 2$; pokud se ovšem u daného stánku nachází nějaký kupec, výkupní cena se zvyšuje. Figurkami kupců lze manipulovat pomocí přání osvobozených ryb. Pokud dojde k zaplnění stánku, dojde k jeho uzavření a udělí se bonusy za první a druhé místo v počtu na stánek odprodaných ryb.

Hra končí v okamžiku zaplnění čtvrtého stánku (případně smetiště, kam se odhazují ryby, po nichž není z důvodu uzavření stánku žádná poptávka). Vítězí nejbohatší rybář.


Shrnutí: Lehčí rodinná strategická hra se zábavnými komponentami, originálně skloubenými mechanismy dobírání karet, mikromanagementu surovin a získávání převah; a především s překvapivě nízkým vlivem náhody a krátkou herní dobou.

 

Autor: PJ