Hra o trůny: Karetní hra (druhá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 214x (Seznam vlastníků)

Hra o trůny: Karetní hra (druhá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Eric M. Lang
Nate French
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Akce

v okně akcí mohu zahrát najednou víc akcí nebo jednu, potom spouhráč a potom zase já?
6.4.2016 11:11:11

Stridani
Stridate se a prvni akci ma prvni hrac. Pokud se ji vzda, muzes pokracovat dalsi akci.

6.4.2016 11:26:24

Hra více hráčů
A když hrajeme ve více hráčích a já zautočim na druhého hráče, tak třetí muže zahrát třeba akci The Watcher on the Walls a sejmout mě?

9.7.2016 12:05:24

Dos

Ano
Ano, zabije vsechny utocici postavy...neni tam zadna podminka ze by mel byt obrancem

9.7.2016 14:55:17

Dos

Nestidate
A co se tyce toho stridani tak nesouhlasim...pokud jsi prvni hrac tak jsi i aktivnim hracem...takze muzes hrat akce jednu za druhou a az pak na rade bude 2.hrac ktery se stane aktivnim...jedine co in muze hrat behem tvych akci je preruseni ktere maji prednost...nebo reakce ktere nasleduji hned pote

9.7.2016 14:58:52

Dos
Nemáš pravdu. Možnosti akcí se hráči střídají. První hráč má tu hlavní výhodu, že akci vždy vyvolá jako první. To je důležité především když je action window. Viz pravidla na straně 24.

Navíc co se týká marshalingu tak přesné znění je: All players may use actions, but only the active player can marshal cards into play.

9.7.2016 16:31:07

Dos

Aha
Tak diky))sem to pochopil tak jako ze hraje prvni hrac dokud nepasne a az pak je rada 2. ....tak diky, moje chyba, ted uz budu vedet;)

9.7.2016 22:21:52

můžete ještě poradit?
Ahoj,
mám ještě jednu otázku ohledně akcí. Hráči si tedy akce střídají s tím, že ve fázi vykládání může aktivní hráč vykládat karty, že? Takže příklad: vyložím kartu Pouštní tulák - Akce fáze vykládání: poklekni Pouštního tuláka, abys v této fázi snížil cenu vyložení své následující postavy o 1.
Otázka:
Můžu tuto akci využít hned a snížit postavu další vyložené karty o 1?
Musím kartu pokleknout, čekat na akci soupeře a poté vyložit kartu o 1 levnější?
Obecně - pokud chci použít akci již vyložené karty ve fázi vykládání, musím pak dát soupeři možnost zahrát jeho akci, ve které on buď vyloží karty nebo použije akci nějaké karty (a v tom případě se tah opět přesouvá na mě?)
Děkuji za radu.

3.8.2016 21:47:53

střídání akcí
Je to tak, jak říkáš.
Hráči se střídají v akcích s tím, že jen aktivní hráč může jako svoji akci použít vyložení postavy.

Nejlíp to bude na příkladech

V tvém případě ty jako aktivní hráč vyložíš Tuláka, ale než jej použiješ, má možnost akce soupeř. Nemůže vyložit kartu, ale může například zahrát událost, například Upevnění moci (Baratheon) a Tuláka ti kleknout, aby ti znemožnil jej použít. Pokud tak neudělá, můžeš pokračovat slevou, následuje další jeho příležitost pro cokoliv a teprve pak ty jako další akci vykládáš zlevněnou postavu.

Jiný příklad. Jsi Greyjoy, první a aktivní hráč a soupeř má na stole Královskou cestu. Ty vyneseš Lodníka z Panského přístavu (tvoje akce) a nyní je na řadě soupeř. On teď může použít Královskou cestu, byť není aktivní hráč. Akci na lokaci ale použít může. Pokud tak neudělá a nechá ti možnost pokračovat, ty můžeš Lodníka použít a lokaci mu kleknout, abys mu ji znemožnil použít. Protihráč přitom ale s touhle akcí nemusí čekat, až bude aktivní hráč.

Většinou těch možností pro akci během soupeřova vykládání moc není a není třeba to tolik sledovat, ale jsou karty, kdy to význam má (Upevnění moci, Ilyn Payne, Lodník, co mne tak honem napadají) a správně by se v nich hráči měli střídat.

4.8.2016 09:54:27 | Upraveno autorem (porovnej)

libor
jakože pokleknutí je jedna akce? A vyložení karty se slevou druhá akce a mezitím má možnost vykonat akci soupeř?

4.8.2016 12:22:10

akce.
Jo, je to tak - na tom Tulákovi je vysloveně napsáno: Marshalling action / Akce fáze vykládání a vyložení karty je také bráno jako akce. A mezi těmi akcemi je možnost pro druhého hráče něco udělat, pokud chce. Viz ten první příklad, co jsem psal.

4.8.2016 13:15:00

uff,
tak teď jsem trochu zmatená. Co to znamená: "Pokud tak neudělá, můžeš pokračovat slevou, následuje jeho příležitost pro cokoliv a tepre pak ty jako další akci vykládáš zlevněnou postavu?" Já jsem myslela, že "sleva" je, že poté, co udělám kroky, jak jsi popsal, tak řeknu, že pužívám Tuláka a vykládám postavu xyz se slevou....?

4.8.2016 14:01:37

příklad
Mám na stole Tuláka, Královskou cestu a tři zlaťáky. V ruce mám Rudou zmiji (7 zlatých) a Palácovou stráž (4 zlaté). Soupeř má na stole lodníka. A je moje fáze vykládání a jsem první hráč. Střídáme se v hraní akcí:

já: Akce fáze vykládání: poklekni Pouštního tuláka, abys v této fázi snížil cenu vyložení své následující postavy (Marell) o 1
soupeř: Akce fáze vykládání: poklekni Lodaře z Panského přístaviště, abys vybral a poklekl lokaci s natištěnou cenou 2 nebo nižší. – poklekne mi Královskou cestu
já: použiju slevu z Tuláka a hraju Palácovou stráž za 3 zlaťáky

nebo můžu

já: Akce fáze vykládání: poklekni a obětuj Královskou cestu, abys v této fázi snížil cenu vyložení své následující postavy o 3
soupeř: pass - nemá jak reagovat
já: Akce fáze vykládání: poklekni Pouštního tuláka, abys v této fázi snížil cenu vyložení své následující postavy (Marell) o 1
soupeř: pass
já: upltním celkovou slevu 4 a hraju Rudou zmiji za 3 zlaté

je to zrozumitelné?

4.8.2016 15:23:37

Tulák
1) Martell (aktivní hráč) vyloží na stůl Tuláka, což byla jeho akce.

2) protihráč má možnost využít svoji akci. Takže třeba může se rozhodnout a zahrát Upevnění moci a kleknout nějaké postavy, včetně Tuláka, což by znamenalo, že Martell už jeho akci využít nestihne. Ale dejme tomu, že protihráč se rozhodne žádnou akci nevyužít a nahlásí "pass"

3) na řadě je Martell. Rozhodne se využít akci Tuláka a klekne jej, aby zlevnil svoji příští postavu, kterou vyloží.

4) na řadě je protihráč. S Tulákem už teď nic neudělá, protože jeho akce byla využita a sleva je v platnosti. Mohl by ale udělat cokoliv jiného. Dejme tomu, že nic nemá a nahlásí "pass".

5) akce Martella - jako svoji akci vynese nějakou svoji postavu, o 1 zlevněnou.

...a střídání v akcích pokračuje...

V praxi není tolik případů, kdy by na tomhle krokování mohlo až tolik záležet, ale může se to stát.

Dejme tomu, že je taková situace. Martell má Tuláka ve hře, Královskou cestu, 3 zlaťáky a Rudou zmiji na ruce.
Takže souslednost akcí bude v 99% případů následující - klekne a obětuje Královskou cestu (sleva 3) - protihráč pass - klekne Tuláka (sleva 1) - protihráč pass - zaplatí 3 zlaťáky a vyloží Zmiji.

Jenže se taky může stát, že klekne a obětuje Královskou cestu (sleva 3) - soupeř ví o zmiji na ruce, tak v tuhle chvíli, po 1. slevě zahraje Noční můry a smaže text Tuláka a soupeř třeba nemá co jiného zahrát. Takže přišel o cestu a nemá dost peněz na to, aby zmiji vynesl.

4.8.2016 15:30:11

dík chlapci,
...dlouho jsem to teď nehrála, ale mám takový pocit hraničící s jistotou :-D, že jsme to hráli špatně v tom smyslu, že jsme jako jednu akci např. "poklekli a použili postavu na slevu, což znamená, že zároveň s tím jsme vyložili další postavu..." jednoduše řečeno pokleknutí jsme nebrali jako samostatnou akci, ale součást akce...Takže dík moc za trpělivé objasnění.

4.8.2016 15:43:48

Díky
Ahoj, tohle byla pro mě taky nová věc, člověk se má stále co učit, hned s tím vyrukuju na hráče v naší herní skupině..

4.8.2016 17:30:35

martannen
Já jsem si teprve teď všimnul, že než jsem stihnul sepsat ten můj elaborát, odpovídal jsi mezitím i ty v podstatě stejným příkladem :)

4.8.2016 20:32:33

příklad> jj, on si o to tak nějak říkal :) - martannen

Akce v jednom kole
Dobrý deň

hru som ešte nehral, zatiaľ len študujem pravidla.
Poprosím Vás o radu
Aktívny hráč môže počas fáze vykladania vyložiť bárs koľko kariet postav lokáci a doplnkov, alebo po každej vyloženej karte majú ďalší hráci priestor na akcie.

Ďakujem veľmi pekne

4.5.2017 18:14:11

Nheedoom
ahoj,
akce se střídají, ty máš akci, soupeř má akci. Jenom ty, jako aktivní hráč ale můžeš vykládat postavy, doplňky a lokace, soupeř může hrát události, popř. akce, reakce atp., které má např. na postavách, lokacích... poté, co skončíš vykládání, stává se aktivním hráčem soupeř, kde začíná nějakou akcí (např. vyložením) a pak máš zase akci ty, soupeř atp....

5.5.2017 09:21:59 | Upraveno autorem (porovnej)

akce, reakce
Ďakujem pekne za odpoveď.

Tak chápem to dobre?
Je fáza vykladaní, som aktívny hráč, naraz môžem vyložiť iba 1 kartu, aj keď mám mince na viac kariet? Potom nasleduje fáza protihráča/druhého hráča, buď niečo vyvedie alebo passne a potom zas aktívny hráč buď vyloží 1 kartu alebo použije akciu ?, a takto sa striedajú kým obaja nepaasssnu?

Vo fáze vykladania môže druhý hráč použiť aj karty, ako napríklad AKCE fáze vykládaní, poklekní abys v této fázi snížil cenu vyložení své nasledujúci karty o 1. Kartu poklekne a až sa stane aktívnym hráčom použije tú zľavu, či tieto zľavy môže používať iba ked je aktívny hráč.

Reakce sa vyhodnocujú tiež podľa poradia, alebo hned po splnení môže každy hráč svoju reakciu vyhodnotiť individuálne. ?

7.5.2017 15:40:14

akce, reakce
První hráč je aktivní a má tak jako první možnost akcí. Akce je něco, co je na kartě uvedené jako akce (např. poklekni, abys zlevnil...), nebo samotné vyložení karty. Takže například aktivuje slevu a druhý hráč má možnost využít svoji akci (třeba si aktivovat slevu, nebo použít kartu Lodník z Panského přístaviště na soupeřovu lokaci) nebo "passuje". Pak je na řadě znovu aktivní hráč, který dá další akci z karty nebo už třeba vyloží kartu, a takhle se střídají s tím, že jen aktivní hráč má možnost jako akci vyložit kartu. Jakmile aktivní první hráč pasuje, je aktivní druhý hráč a znovu se hráči střídají v akcích, ale pro změnu jen druhý hráč může vykládat.

V reakcích se hráči také střídají, pokud nastane situace, na kterou je možné reagovat. Nejčastější příklad je výsledek výzvy - dejme tomu, že vyhraje útočník. Obránce je první hráč, takže jako první může reagovat kartou "poté, co prohraješ výzvu..." a vyhodnotit reakci. Pak může útočník hrát "poté, co vyhraješ jako útočník..." a podobně, následně znovu první hráč atd.

8.5.2017 10:54:04

Vybíráme z Bazaru

Marco polo
Marco polo
Akt. cena: 550 Kč
Končí za: 13 dnů

Offcanvas