Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 645x (Seznam vlastníků)

Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Korea Boardgames
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Tides of battle/Bojové zvraty

Jaký je váš názor na použití či nepoužití karet bojových zvratů? Na jednu stranu hru opepřují, přidávají drobný prvek náhody a bitvy pak nejsou jen o silnější armádě a správně použité kartě. Na stranu druhou přítomnost náhody možná působí na úkor diplomacie. Pokud člověk vidí, že NEMŮŽE vyhrát, možná se snaží boj více odvrátit intrikami, sliby a diplomacií, než spoléhat na štěstí. Jaké máte zkušenosti vy?
29.1.2014 22:31:07

tides of battle
Mám první edici, kde tyto karty nebyly, ale druhou edici znám taky a musím říct, že podle mého hra takového karty jednoznačně potřebuje. Bez nich byly všechny souboje jasně dopředu propočítané a každý šel jen do toho, kde měl jistotu, že vyhraje. My to tenkrát řešili optional pravidlem uveřejněným v rozšíření, že si každý hráč vybere při souboji 2 house karty a z nich se losovalo (což ale dost zlobilo u některých efektů - tehdejší Tyrion Lannister). Dneska bych to bez Tide of battle nehrál. Samozřejmě ale záleží co komu vyhovuje, ale tahle míra náhody je podle mě ideální...

30.1.2014 07:22:49

Bojové zvraty musí být ...
... nám jednoznačně vyhovuje použití bojových zvratů. Vnáší to do hry napětí a pocit nejistoty. Pokud je ale převaha jednoznačná, tak ani sebelepší zvrat nic nezmůže (což je naprosto v pořádku).

30.1.2014 08:38:26

ROZTRHAT, ZAŠLAPAT, SPÁLIT A ZAHODIT
Podle mě se tyto karty nikdy neměly spatřit světlo světa. Hra o trůny ikdyž se to tak na první pohled nezdá tak je vpodstatě "válečné euro". Jeho hlavní krása je v možnosti vše naplánovat. Použití těchto karet hru ovlivní natolik, že ji můžu hrát skoro random. Zato bez nich si mohu přichystat ituaci na plánu tak, že např 1. utokem vyhraju bitvu a 2. už mám nachystaný tak že dorazim ustupující jednotky. Člověk má prostě nad hrou kontrolu. Vzhledem k tomu jak optížné je naverbovat nové jednotky tak stráty v boji díky náhodě (ne chybnému tahu) hru hráči dokonale znechutí a zaříznou ho na několik tahů. Což už může být fatální.

Stejně tak druhou edici ubíjí čtení karty utoku divokých až po dražbě. První edice měla pěkně po celou dobu hry stejný evekt a dalo se s tim počítat. S kartami z druhé edice hrajeme tak, že je karta pro následující boj veřejná po celou dobu hry. Dává to hráčům další taktickou možnost na co hrát a čeho využít.

Výbornou upravou hry z jednoho z rozšíření první edice je pravidlo, kdy se vidí dopředu 3 budoucí karty vesterosu z každé hromádky. D9ky čeho má hráč obět mnohem lepří přehled otom co se bude dít a může se podle toho zařídit.

TÉTO HŘE ROZHODNĚ PŘISPÍVÁ UBÍRÁNÍ NÁHODY, NE JEJÍ NÁSILNÉ ZVĚTŠOVÁNÍ!!!

30.1.2014 11:09:11

Tharr
Plně s Tebou souhlasím v bojových kartách. Avšak s Národem Svobodných rozhodně ne, s kartou "Nic se nestane" pak můžeš podložit skříň. Navíc ubíráte na důležitosti Havrana.

30.1.2014 14:46:44

Tharr
A super na tom je, že s Tides of battle se může hrát a nemusí, celej mechanismus s nima nestojí a nepadá, takže si každej rozhodne, jestli je zařadí nebo ne. Popravdě nevím, jak velké rozmezí hodnot na nich je, ale princip je podle mě naprosto v pořádku a hře pomáhá, včetně i toho, že zvyšuje možnost, že nějaká jednotka zemře (aspoň myslím, že na nich jsou ikony mečů). V základní sadě hře první edice jich nebylo moc, s veliteli a novými kartami z rozšíření Storm of swords se to podstatně zlepšilo...

30.1.2014 15:09:49

Diplomacie
No, já si naopak myslím, že by měly podíl diplomacie zvyšovat. Proč bych, probůh, měl ustoupit z boje, který mám předem vyhraný kvůli nějakému nezávaznému slibu?
Když tam ale je nějaké riziko...

Ad Tharr: ZASEKL SE TI CAPS LOCK!!!
Ne, teď vážně, respektuji tvůj názor na náhodu. Přesto si myslím, že ta hra (i každá jiná) byla navržena tak, jak je, z nějakého důvodu a k houserulování by se mělo přistupovat velice opatrně.

30.1.2014 16:31:54

karty
to elinie:
přesně to jsem s ní udělal :-) (ne že bych s ní podložil skříň ale nepoužívám ji)

to Wolfsen: houserules nemám rád a taky k nim přistupuji jen v krajních případech. Tady, ale nejde o houserule, ale spíše setrvání u pravidel první edice, která mi příjdou lepší. Havran tam taky uměl měnit pouze rozkazy (btw hlavní výhoda havrana nejsou jeho schopnosti ale spíše počet dostupných hvězdičkových rozkazů). Divocí byli po celou dobu známí. Ale je rozhodně fajn, že bojové karty jsou přiloženy pouze jako modul se kterým se hrát nemusí.

31.1.2014 13:24:48

Vybíráme z Bazaru

Hellboy Kickstarter
Hellboy Kickstarter
Akt. cena: 2550 Kč
Končí za: 20 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas