Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 645x (Seznam vlastníků)

Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Korea Boardgames
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Nejasnosti v pravidlech

Jestli jsem to dobre pochopil tak hrac ktery si da na hrad/pevnost korunu s hvezdickou muze na danem hrade v danem kole provest mustering.... pocet bodu na mustering odpovida vsem bodum vsech pevnosti a hradu hracovi rise a nebo jen toho hradu/pevnosti kde hrac korunu s hvezdickou hraje?
1.1.2012 15:12:03

ValMor
Jen hradu/pevnosti na uzemi, ve kterem byl rozkaz zahran.

1.1.2012 15:25:53

obětování jednotky
je nějakým způsobem možné zabít si jednotku? (mám např zbytečkého koně daleko v týlu a potřebuju ho naverbovat blízko bojiště)

14.1.2012 15:25:53

Tharr
Toto udělat rozhodně nelze. Pouze pokud jsi k tomu donucen při supply aby jsi si zredukoval počet jednotek nebo při penalizaci za uspěšně proběhlý nájezd divokých.

14.1.2012 15:31:44

obětování jednotky
to jsem si bohužel myslel taky, ale dik za odpověď

14.1.2012 16:31:43

pravidla
jak to vypada s prekladem? pravidlum rozumim tak na 90%. ale jakmile nastane nejaka nejasnost, tak horko tezko hledame v pravidlech jak se dana situace resi. uvital bych aspon hruby preklad nekterych veci, co se tykaji pristavu.

15.1.2012 21:13:20

mustering lodi
zajimalo by me, jestli muzu naverbovat lod do morske oblasti z uzemi, ktere nema pristav, ale sousedi spolu. nebo muzu stavet jen v oblastech, kde je pristav?

15.1.2012 21:47:57

agent
můžes verbovat rovnou na moře... přístavy hlavně využiješ v momentě, kdy moře vedle tvého území je obsazeno nepřítelem, loďe proto naverbuješ do přístavu a z něj pak můžen napadnout "námořní blokádu"

15.1.2012 21:53:44

utoky
jeste nevim, jestli muzu utocit behem jednoho kola vicekrat. mam za to, ze pokud jsem dal 3 rozkazy pochodu, tak jen jednou muzu zautocit. a jeste, jestli musim uskutecnit pochod, kdyz si to rozmyslim behem akcni faze.

15.1.2012 22:17:56

...
a) můžeš dát tři rozkazy pochodu a u všech tří můžes zaútočit... omezení o kterém mluvíš platí na jendotlivé rozkazy pochodu; jedním rozkazem můžes vyvolat pouze jeden boj(např. můžeš dvěma jednotkama zaútočit a zbývající jednotku třeba přemístit do jiné lokace se svou armádou, abys posílil obranu)
b) pochod uskutečnit nemusíš, stejné jako nemusíš udělat raid(nájezd), nebo poskytnout podporu (obranu a posílení moci využiješ vždycky a rád,ne?;))

15.1.2012 22:28:02

Rozprchlé (Routed) jednotky
Chci se zeptat ve které fázi se rozprchlé, tudíž položené na stranu, jednotky opět postaví. V pravidlech jsem to nenašel. Zatím je stavíme na konci celého kola, ale rád bych to měl najisto potvrzené.

20.1.2012 02:00:18

rachmael
Je to na konci všech pochodových akcí v kole. Citace z pravidel "Poté co jsou v tomto kole vyřešeny všechny příkazy Pochod vraťte poražené jednotky zpět do normální svislé polohy."
Je to z českého překladu první verze odtud.

20.1.2012 09:21:36

hpy

ad Routed jednotky
Je to tak, viz originální pravidla str. 16, první souvětí v sekci "4. Clean Up":
"... all routed units are stood to their upright position ..."

20.1.2012 09:36:55

utok divokych
Potrebuju poradit:
Kdyz utoci divoci, tak po boji se vyhodnocuje karta, kde bonus dostane hrac, ktrery nabidl nejvice, pripadne je potrestan hrac, ktery nabidl nejmene zetonu vlivu.
Muze byt i vice hracu co nabidlo nejcice, pripadne nejmene, nebo to rozhoduje majitel trunu ci poradi na meči?

30.1.2012 16:21:40

Klopik
pokud se nepletu, tak při remíze odevzdaných žetonů, při útoků divokých, rozhoduje držitel trůnu - pokud se pletu, někdo mě opraví:)

30.1.2012 16:25:48

seils
Nepleteš se. Rozhoduje drřitel trůnu. Stejeně jako všechy ny nerozhodné situace ve hre (i třebe o vícezství ve hře, když nakonci mají hráči stejně hradů a měst). Jediné co nerozhoduje je nerozhodný výsledek při boji mezi hráči, tam rozhoduje pořadí na meči.

30.1.2012 18:55:57

Seils, Tharr
...diky kluci za rady

30.1.2012 19:02:43

ještě jeden dotaz
Když divocí útočí, ví se dopředu o jaký bonus či postih se hraje nebo se ta karta otáčí až po licitaci?

31.1.2012 15:24:21

logicky
mi vychází že až po bidování. Jinak by druhá zvláštní schopnost vrány nebyla žádný terno.

31.1.2012 15:28:18

Klopik
georgeek má pravdu, je to až po bidování, nedávno jsem na to koukal do pravidel:)

31.1.2012 15:57:55

vrana
co ze to ta vrana ma za schopnost pri utoku divokych. nejak jsem to uz zapomnel...

31.1.2012 17:17:28

agent
po tom co se odhalí žetony rozkazů (order-tokeny), tak si hráč s vránou může vybrat:
a) přehodit jeden ze svých žetonů na mapě s jedním ze svých ze zásoby
b) podívat se na kartu divokých a nechat ji na vrchu balíčku nebo ji dát do spodu

31.1.2012 17:21:36

Karty rodů
Dnes při hře sme se dostali k menšímu problému, kdy Baratheon použil při boji kartu Patchface (vyřadí z ruky jednu kartu soupeře) a Stark kartu Boltona (vrací všechny karty do ruky). Nevěděli sme jak to vyřešit, podle mě je to zde nejasné, jestli nejdřív Baratheon vybere jednu Starkovo kartu a vyřadí ji a pak si Stark vezme všechny karty zpět do ruky a nebo naopak. Bude někdo vědět jak tuhle situaci řešit?

Jinak k podobné nejasnosti by mohlo nejspíš dojít i ve střetu Baratheonovo lodí a Greyjoyovo (což je sice témeř nereálně ale teoreticky se to stát může), kde by Baratheon použil kartu Salladhor Saan (za určitých podmínek mají všechny NE-Baratheonské lodě sílu 0) a zároveň by Greyjoy použil kartu Victarion Greyjoy (všechny Greyjoyovo lodě mají sílu 2). Zajímalo by mě jak by se řešila tahle situace...

7.2.2012 01:34:38

hpy

rizek.martin
Tady jsou na BGG posbírané odpovědi FFG na dotazy:
http://boardgamegeek.com/thread/752416/official-responses-from-ffg
Aktuální výklad je tento:

Nejdřív si Stark vezme všechny do ruky, pak mu Baratheon jednu odhodí.
Mimochodem stejně by to fungovalo, pokud by měl jakýkoli Baratheonův protivník poslední kartu (nejdřív dobrání, pak zahození).

Síla lodí bude 0. Ono to trochu vyplývá i z toho, že Victarion má v textu "síla lodí je +2 místo +1" - tedy buďto se uplatní Sallador před Victarionem a tohle se na ně vztahovat nebude, nebo se vynulují potom.

7.2.2012 08:08:54

hpy
ok, díky

7.2.2012 21:56:58

Podobne konflikty bych resil presne podle doporuceni pro prvni edici
Tu je presny vyklad pri reseni podobnych konfliktu tak jak byl popsan pro prvni edici hry:

Při bitvě jsou karty Rodu odhaleny současně a vyřešeny příslušné speciální schopnosti. Nicméně někdy se může stát, že je důležité pořadí, ve kterém jsou řešeny jednotlivé schopnosti. V jakém pořadí jsou takovéto konflikty řešeny?
Odpověď:
1) Současně jsou odkryty karty Rodu.
2) Jako první jsou řešeny kterékoliv speciální schopnosti "nevšímejte si (Ignore)" nebo "zrušte (Cancel)" podle pořadí na ukazateli "Vliv na poddané (Fiefdoms influece)".
3) Dále jsou řešeny ostatní speciální schopnosti podle pořadí na ukazateli "Vliv na poddané (Fiefdoms influece)". Nejprve je úplně vyřešena speciální schopnost první karty a teprve poté druhé karty.
4) Jakmile bitva skončí a je určen vítěz bitvy, jsou řešeny speciální schopnosti "Pokud vyhrajete bitvu... (If you win this battle...)" nebo "Pokud prohrajete bitvu... (If you lose this battle...)" podle pořadí na ukazateli "Vliv na poddané (Fiefdoms influece)". Nejprve je úplně vyřešena speciální schopnost první karty a teprve potom druhé.

8.2.2012 12:56:51

Vybíráme z Bazaru

Descent: Výpravy do temnot
Descent: Výpravy do temnot
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas