Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Pravidla, na která si dát pozor
Po naší první hře na Veselé, jsem přišel v pravidlech na pár věcí, na které je třeba si dát pozor, neboť se lehce přehlédnou.Co jsme hráli špatně I.
Diplomacie:
Pokud se mocnosti dohodnou na míru (white peace) mohou hned uzavřít alianci (tímto se omlouvám Francouzi a papeži). Alianci nesmí uzavřít země mez kterými zavládl mír na základě žádosti o příměří (suing for peace)
Reformace:
Pokud protestant reformuje na základě překladu bible (neplatí u nového zákona) má +1 bonus k výsledným hodům.
Jak jsem pochopil protestant může reformovat i mimo "target language zone" tedy například po překladu anglické bible v Itálii, ale nevyhrává remízy a ztrácí (případný) bonus k hodům.
Pohyb:
Obávám se, že formace se nesmí přesunout na pole, kde nepřátelská armáda obléhá opět nepřátelskou (ve vztahu k přesouvající se formaci) armádu
Na co pozor I.
Diplomacie:
V rámci diplomatické fáze nelze vyhlásit válku zemi, která s vámi v tomto kole uzavřela mír (ať už dohodou, nebo si ho vyprosila). Toto omezení ale NEPLATÍ v akční fázi. To znamená, že takovéto zemi můžete vyhlásit válku pomocí karty.
Spring deployment (možná vše níže uvedené víte, mě to sice překvapilo, ale tahle fáze hry se mě vůbec netýkala):
Hýbe se vždy jen jednou formací.
Formace nesmí projít mořským územím na jehož pobřeží kotví lodě jiných mocností a to i kdyby se jednalo o spojenecké velmoci. Jedinou výjimkou je pokud byly tyto lodě zapůjčeny vemoci, které formaci přesouvá. toto omezení může být překonáno kartou "Spring preparations".
Field Battle:
Obránce má kostku navíc za to že je obránce.
Pokud jsou eliminovány všechny jednotky, ponechá si ten, který uštědřil více zásahů jednu jednotku. Pokud jsou eliminovány všechny jednotky a oba hráči si navzájem uštědřili stejný počet zásahů, ponechá si jednu jednotku obránce.
Assault:
Aby mohla provést obléhající armáda zteč, musí být dobývané pole v LOC (line of communication) aktivního hráče.
Frequently Misplayed Rules
Součástí našeho překladu HIS budou i dva soubory stažené z webu autora hry:
HIS Frequently Misplayed Rules for New Players
HIS Frequently Misplayed Rules for Experienced Players
Schmalkaldká liga
Hráli jsme v sobotu HIS a došlo k následující situaci: Byla zahrána Liga a Protestant měl v německy mluvící zóně 7 měst pod protestantskou vírou a v Anglii 10. Protože jsme nikde nenašli zmínku o tom, že limit 12-ti měst se vztahuje pouze na Německo, normálně jsme ji zahráli, ale rád bych se zeptal, jestli to bylo správně.
Může mi to někdo prosím potvrdit?
Na co pozor I.
"Diplomacie:
V rámci diplomatické fáze nelze vyhlásit válku zemi, která s vámi v tomto kole uzavřela mír (ať už dohodou, nebo si ho vyprosila). Toto omezení ale NEPLATÍ v akční fázi."
Kde jsi vyčetl, že to neplatí v akční fázi? :) Nějak to nemůžu nikde najít...
V pravidlech jsem našel dvě zmínky:
1. Restrictions At All Times: You can not declare war on a power (major or minor) that is currently your ally.
2. Restrictions During Diplomacy Phase: You can not declare war on a power that you have formed an alliance with during the current Diplomacy Phase.
diplomacie
Tak on valku v akcni fazi muze stejne vyhlasit jen Anglican pomoci Home karty ne?
Sydo
Ještě by tam měly být dvě akční karty.
Šmalkladský spolek a Vladař.
Deathmers
V prvé řadě díky za to upozornění na zmínku o spojencích v "All time restrictions"
Z toho vyplývá, že jsem špatně dovodil, že pomocí karty lze vyhlásit válku spojenci.
Avšak pro velmoci, se kterými byl uzavřen mír, a které se nestaly spojenci podle mého stále platí, že jim můžete v akční fázi vyhlásit válku.
K tomuto závěru mě přivedlo to, že zákaz vyhlášení války takové zemi je uveden jen v "Restrictions during Diplomacy Phase". Proto by nemělo platit v ostatních fázích, tedy zejména ne v akční fázi.
Ale ještě jednou díky za to upozornění ke spojencům, níže si to opravím.
Tak teď jsem se tedy už úplně ztratil ...
Nemůžete teda nějak přehledně napsat, kdy (v jaké fázi), čím (kartou, slovně) lze vyhlásit válku a za jakých okolností to možné není. Z těch vašich všech posledních vyjádření jsem tedy zmatený jak lesní včelka a vůbec nevím která bije.
chilly
jo, máš pravdu.
kren: v diplo fázi nelze vyhlásit válku spojenci nebo někomu, s kým jsem zrovna uzavřel mír.
v akční fázi nelze vyhlásit jen spojenci. V akční fázi lze spustit válku Machiavellim (ten je tuším od 3. nebo 4. kola), anglickou home kartou, Šmalkaldským spolkem a kapitulací Uhersko-Bohemie (tj jediná výjimka, nastane válka mezi Turkem a Habsburkem, i kdyby byli spojenci).
Kolouch
Rozhodně nejsem žádný expert na HIS, ale řekl bych, že jste to hráli správně.
Alespoň jsem nenašel nic co by svědčilo o opaku :)
Kren
Hrozně rád bych Ti vyhověl, ale obávám se, že k tomu mi chybí odehrát tak 30 partií a tak patnáctkrát přelouskat pravidla.
Co jsme hráli špatně II.
Reformace a protireformace:
Katolické/Protestantské oblasti které od proti/reformované oblasti dělí PRŮSMYK a jednotky, reformátoři a jezuitské univerzity na nich stojící nepřinášejí papeži/protestantovi kostky navíc.
To samé platí o oblastech, kde probíhají nepokoje a jednotkách, reformátorech a jezuitských univerzitách na nich stojících.
Náboženská disputace:
Zesměšněný papežský diskutér je přesunut na protestantovu velmocenskou kartu do chlívečku bonusových vítězných bodů.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
GHOST STORIES (EN) - VYPRODANÉ
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 2 dny