nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Goro-Goro Dōbutsu Shōgi

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 6 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, logická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Nekomado Co., Ltd.
Autoři: Madoka Kitao
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Goro-Goro Dōbutsu shogi je jednodušší varianta hry Shogi (japonské šachy), nebo také složitější varianta hry Dōbutsu Shōgi („zvířátkové“ shogi). Ve hře jsou místo klasických shogi figur zvířátka a hraje se na poli 6x6.


Příprava hry:

Každý hráč začíná s 8 zvířátky, z nich je nejdůležitější Lev coby král zvířat. Vlastní zvířátka hráč pozná vždy podle toho, že jsou natočená nohama k němu.


Průběh hry:

Hráči pohybují na střídačku vždy jedním svým zvířetem.

  • Pohyb: Všechna zvířátka se pohybují o 1 pole směrem, který zobrazují tečky.
  • Vyhazování: Pokud se zvířátko pohne na pole, kde stojí zvíře protihráče, zabere jeho místo a protihráčovo zvířátko zajme. To znamená, že jej útočník odstraní z herní plochy a dá si jej k sobě. Nelze vyhodit vlastní zvířátko.
  • Povyšování: Na herním plánu má také každý hráč tzv. povyšovací zónu, která funguje pro kuře a kočku. Pokud se kuře/kočka dotkne ve svém tahu povyšovací zóny, může se na konci tohoto tahu povýšit na slepici/kočku s rybičkou, což zvířeti umožní lepší pohyb.
  • Nasazování: V případě, že hráč má v zajetí zvířátko/a od protihráče, má v příštím tahu 2 možnosti jak hrát:
    1. pohybem zvířátka na herní ploše jako dosud
    2. vložením zajatého zvířátka na libovolné prázdné pole ve hře. Zvířátko nasazujeme nohama k sobě. Hráč pak může mít klidně víc zvířátek než na začátku.

Pokud jsme zajali povýšené zvířátko, vkládáme zvířátko zpět v základním tvaru, tj. nepovýšené. Kuře nesmí být vloženo do poslední řady, protože nebude mít možnost dalšího pohybu vpřed. (povýšení je totiž vždy až na konci tahu, nelze povyšovat na místě).

Nikdy nesmíte vložit druhé kuře do sloupce, kde už jedno vaše kuře je, tz. nesmí být dvě kuřata v jednom sloupci.


Konec hry:

Hráč může vyhrát pouze chycením protihráčova lva. Ohrožení lva se nemusí hlásit dopředu a prohra nastává i v případě, kdy se lev nemá kam bezpečně pohnout. Pokud oba hráči opakují 3x stejný pohyb, hra končí remízou (pat). Pokud se opakuje 3x stejný pohyb, který má za následek pokaždé šach, šachující hráč musí změnit tah, jinak hru prohrává.

Autor: RockPhill33