nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Gloom of Kilforth: A Fantasy Quest Game

Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština:
Vydavatelé: neuvedeno
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Země Kilforth je nebezpečná oblast plná ohavných monster, tajemných cizinců a zrádných míst. Její dominantou je velké hlavní město v centru země, kde neohrožení hrdinové začínají svou cestu ke slávě a bohatství. V celé zemi mezi sebou soupeří různé frakce o moc, ale v nadcházejících měsících se na Kilforth žene smrtící Temnota. Hrdinové musí bojovat, aby prokázali svou cenu, musí porazit starověké zlo a zachránit zemi od Temnoty. Ve hře sledujeme epický příběh hrdinů od jejich skromných začátků až po vzrušující bitvy o osud světa.

Gloom of Kilforth je karetní hra z temného fantasy světa Kilforth, kterou autor označuje (anglickými) přívlastky jako: epic, gothic, high, fantasy, RPG-based, adventure nebo quest. Hru lze hrát jak kooperativně, tak kompetitivně nebo pouze sólo. Autorem je designér Tristan Hall, který má mimo jiné na svědomí některé úspěšné fandovské scénáře ke karetnímu LCG Pán Prstenů. Ilustrace má na svědomí Ania Kryczkowska, hra obsahuje (mimo jiné) přes 250 karet s unikátními ilustracemi.

Hráči představují hrdiny, kteří se v zemi Kilforth musí postavit narůstajícímu zlu. Chování hrdinů ve hře určují karty legend (legendy tvoří tzv. ságu), kde jsou uvedeny cíle, které hrdina musí splnit.

Příprava hry:

Hrací plocha je modulární a skládá se z 25 náhodně zamíchaných karet s hlavním městem uprostřed (zde hrdinové začínají své putování), kde každá karta představuje nějakou část světa Kilforth. Každý hrdina začíná se 4 životy, 4 žetony osudu, jedním zlaťákem a 4 žetony nepřátel.

Každý hráč si vybere nebo vylosuje rasu a povolání, za které bude hrát. Dále si vezme 3 karty legend a připraví si balíček dovedností pro své povolání. Také se připraví noční karty, karty setkání a karty odměn, ze kterých si každý hráč lízne 1 kartu (druh odměny si může vybrat podle svého uvážení). Nakonec se připraví karty zápletek a karty Pradávných, z nichž se 1 karta otočí lícem nahoru.

Průběh hry:

Dva klíčové mechanismy pro průběh hry jsou karty legend a noční karty. Legendy představují příběh, který hrdinové prožívají během své cesty za slávou a bohatstvím. Prakticky jsou to úkoly, které musí hrdinové během hry splnit, a jsou odstupňované podle obtížnosti (každá legenda má svoji úroveň). Legendu lze splnit pomocí sbírání klíčových na kartách odměn nebo setkání, které hráč získává během hry.

Noční karty jsou globální události, které ovlivňují každého v království. Jejich název je odvozen od toho, že ve hře jeden tah představuje jeden den a tyto karty jsou taženy vždy mezi jednotlivými koly a ovlivňují děj hry (v noci se rozpíná Temnota). Během dne hrdina získává v každém kole tolik akčních bodů, kolik je jeho počet životů. Hru začíná se čtyřmi životy a postupováním na vyšší úrovně se může dostat až na 8 životů. Akční body lze využít na tyto akce:

  • Pohyb - přesun do sousední lokace, táhne se karta setkání (pokud už v lokaci není přítomna).
  • Odstranění překážky - za to se získává nějaká kořist.
  • Hledání
  • Skrývání - hrdina se vyhne nepříznivým efektům počasí nebo setkání s nepřítelem (nebo může nepřítele naopak překvapit).
  • Střetnutí - vyhodnocení střetnutí pro získání klíčového slova na kartě střetnutí.
  • Odpočinek - odpočívat lze v bezpečné prázdné lokaci, hrdina si uzdraví jeden život.
  • Objev - hráč jako odměnu získává jednu z karet: předmět, spojenec, kouzlo nebo titul.
  • Obchod ve městě - nákup nebo prodej karet.
  • Hostina - hráč použije zlaťáky a klíčová slova, aby zkompletoval kapitolu v probíhající legendě a zvýšil úroveň svého hrdiny.

Existují další volné akce, které může hráč provádět (například boj, útěk, používání osudu nebo efektů schopností, dovedností, odměn, kořisti nebo také vyzvání finálního bosse).

Konec hry:

Cílem hry je porazit Pradávného, koncového bosse, který má na svědomí Temnotu, která přišla na Kilforth. To se musí hráčům podařit před koncem 25. dne (kola).

V případě kompetitivní varianty vyhrává ten hráč, který jako první porazí Pradávného. Pokud se to nikomu nepodaří, tak hráč s nejvíce vítěznými body. 

Autor: Duirin