nepřihlášený

přihlásit

registrovat

France '40

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: válečná
Čeština:
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: Mark Simonitch
Rok vydání: 2013
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

France '40 je válečná hra pro dva hráče, která obsahuje dvě vojenské operace - Sickle Cut: Guderian's Drive to the Channel a Dynamo: Retreat to Victory. Pravidla pro obě dvě operace vycházejí ze stejného základu, liší se jen ve speciálních pravidlech a podmínkách vítězství pro každou operaci. Každá z těchto operací se odehrává na vlastní mapě. Mapy mohou být spojeny v jednu velkou mapu, nicméně ve hře se nenachází oficiální scenář, který by tuto mapu využil.


Sickle Cut:

Tato část hry se odehrává v květnu 1940. Německé síly prorazily Francouzskou linii u řeky Mázy a velmi rychle postupovaly k západnímu pořeží u města Abbeville. Scénář začíná 13. května, kdy šest panzerových divizí proniklo skrz Ardeny a nacházejí se před řekou Máza. Francouzské a britské jednotky pospíchají z Belgie, aby mohli bránit linii u řeky Dijle. Německo se snaží proniknout až na západní okraj mapy a odříznout tak spojenecké síly od zásobování. Spojenci se mu v tom budou snažit zabránit s pomocí posil přicházejících jak ze severu, tak z jihu.


Dynamo:

Tato část hry pokrývá zatlačení spojeneckých jednotek do města Dunkirk a jejich následnou evakuaci. Scénář začíná 24. května, v den, kdy se Britové rozhodli ustoupit k pobřeží u Dunkirku, protože jim hrozilo úplné odříznutí od zásobování. Nicméně v tuto chvíli bylo několik německých panzerových divizí blíže Dunkirku než britské jednotky. Cílem Spojenců je přesunout jednotky k Dunkirku a udržet kolem něj obranný perimetr, než se stihnou jeho jednotky evakuovat.


Příprava hry:

Hráči rozmístí své jednotky na herní mapu. Pozice jednotek je pevná (určená setup kartou). Pokud si každý hráč chystá svoji stranu a herní komponenty jsou dobře roztříděny, setup hry zabere 10-15 minut.


Průběh hry:

Hra se hraje na kola představující jeden den. V každém kole hraje nejdřive hráč ovládající německé síly a poté hráč hrající za Spojence. Ve svém tahu každá strana odehraje všechny fáze kola:

  1. Počáteční fáze - Otáčejí se žetonky letecké podpory z použité strany na aktivní.
  2. Fáze pohybu - Hráč může pohnout všemi aktivními jednotkami. Pohyb jednotek je ovlivněn zejména terénem a rozmístěním nepřátelských jednotek. Dále má vliv na pohyb celistvost jednotek, popřípadě označení žetonkem „Grand Quartier Général“ (pro Německo pak „Halt!“) - vyjadřujíce pomalé reakce vedení.
  3. Fáze boje - Aktivní hráč může zaútočit na hexy sousedící s jeho jednotkami. Na počátku boje se spočítá poměr sil (zaokrouhluje se ve prospěch obránce) a bonusy za zkušené jednotky, tanky, chybějící zásobování atd. Výsledný poměr s bonusy určuje, jaký sloupeček v tabulce útoků se použije. Na samotný výsledek boje se házi šestistěnnou kostkou.
  4. Fáze zotavení - Odstraní se žetony rozptýlení na jednotkách aktivního hráče, popřípadě se jednotky v tzv. „plném útěku“ stanou rozptýlenými.
  5. Fáze zásobování - Zkontroluje se, zda jsou jednotky aktivního hráče zásobované. Pokud ne, označí se žetonem chybějícího zásobování. Pokud jsou jednotky mimo zásobování již druhé kolo a zároveň se v jejich sousedství nacházejí nepřátelské jednotky, házejí si nezásobované jednotky šestistěnnou kostkou, zda budou zraněny.
  6. GQG fáze (pouze u operace Sicle Cut) - rozdělí se GQG žetonky na Francouzké jednotky.

Autor: Paveloman

Další názvy této společenské hry

  • Sichelschnitt, 1940