nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Food Fight

Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: karetní hra
Čeština:
Vydavatelé: Cryptozoic entertainment
Autoři: Matt Hyra
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Snídani sněz sám, o oběd se rozděl s přítelem a večeři daruj nepříteli...

Tak o tom tato hra není. I když v ní jde o jídlo. A hlavně o boj o jídlo. A nebojuje nikdo jiný než samotné jídlo.

V průběhu dne (1 kolo) se podávají 3 jídla - snídaně, oběd a večeře. Ty představují jednotlivá bojová pole, kde se hráč snaží prostřednictvím bojujících armád jídla zvítězit a získat vítězné body za dané jídlo.

Komponenty

  • 121 karet jednotek jídla ve 3 typech - Snídaně, Oběd, Večeře
  • 16 karet obyčejných dochucovadel
  • 18 karet osobností - silnější dochucovadla

tyto 3 typy karet se spolu zamíchají a vytvoří společný dobírací balík

  • 8 karet psů
  • 27 karet bojových polí - Snídaně, Oběd, Večeře
  • 6 sad po 3 talíře pro jednoho hráče - Snídaně, Oběd, Večeře
  • 9 skórovacích žetonů

Průběh hry

Na začátku každého kola (1 den) se odhalí 3 karty bojových polí (při hře 2-3 hráčů jsou to 2 karty) ze společného balíčku. Jsou tři typy polí - Snídaně, Oběd, Večeře. Nemusí se vždy odhalit všechny 3 typy, je možné, že se objeví 2 stejná pole - ty se spojí do jednoho bitevního pole. Na těchto kartách jsou uvedeny vítězné body, které může vítěz na daném poli získat.

Hráči si líznou 9 karet jednotek jídla, zvolí si jednu a ostatní posunou sousednímu hráči. Znovu si zvolí jednu a ostatní posunou. To pokračuje, dokud všichni opět nemají 9 karet - tedy je zde systém podobný hře 7 Wonders.

Potom si hráči zvolí 5 karet jednotek jídla, které tvoří armádu, položí je lícem dolů před sebe a na ně položí jeden z talířů (Snídaně, Oběd, Večeře), také lícem dolů. Tím označí, na kterém z vyložených bojových polí chtějí bojovat.

Když mají všichni připravené armády, současně otočí své žetony talířů. Potom se rozdělí na jednotlivá bojová pole, které se vyhodnocují v pořadí - Snídaně, pak Oběd a nakonec Večeře.

Začněme například Snídaní. Hráči, kteří označili toto bojové pole, znovu promíchají svou připravenou armádu - 5 karet jednotek jídla. Následně současně odhalí vrchní kartu ze své armády a porovnají sílu jednotlivých karet (chutnost). Hráč s nižší hodnotou může pak jako první posílit svou vyloženou kartu kartou dochucovadla, po něm další, (pokud nějakou má v ostatních 4 kartách na ruce). Dochucovadla (např. kečup, hořčice, pepř, cukr + osobnosti) mají různé efekty - posilují vyloženou kartu, dávají možnost dotáhnout si nové karty a tím získat další možné dochucovadla, apod. I jednotky jídla (skoro všechny) mají nějaké schopnosti, které mohou posílit buď jednotku samotnou, nebo některou z dalších vyložených. Hráči mohou střídavě přikládat dochucovadla, pokud chtějí, nebo je mají.

Nakonec se vyhodnotí celková síla jednotky upravená o efekty dochucovadel. Hráč, který zvítězí, dostane jeden skórovací žeton. Oba hráči odhalí další kartu a znovu mohou její sílu upravovat dochucovadly. To se opakuje, dokud hráči nevykládají poslední karty ze svých armád. Hráč, který mě nejvíce skórovacích žetonů, vyhrává kartu bitevního pole a tím i vítězné body v hodnotě, které jsou na dané kartě nebo kartách bitevního pole.

Hráč nemusí do své armády nasazovat jen jednotky z takového typu, jaký má bitevní pole. Může nasadit jakoukoliv jednotku. Jednotky stejného typu jako bitevní pole jsou však většinou efektivnější a mohou rozhodnout ve prospěch hráče v případě, že jednotky hráčů mají i po zahrán dochucovadel stejnou sílu.

Dále se pokračuje Obědem (pokud je vyložen), potom Večeří. V případě, že se na některé bitevní pole se přihlásí jen jeden hráč, bojuje v tom kole proti psovi. K tomu slouží karty psa, za kterého hraje některý z ostatních hráčů. Pes slouží i jako rozhodovací mechanismus ve všech případech, kdy nastane remíza.

Hra končí v okamžiku, kdy některý z hráčů získá 10 vítězných bodů.

Autor: Judabegin