Flip Ships - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: undefined
Vydavatelé: Renegade Game Studios
Autoři: Kane Klenko
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Bylo to přepadení. To je jediný způsob, jak to popsat. Mateřská loď se objevila odnikud a zastínila město. Během vteřin z ní vylétly ohromné vlny nepřátelských bitevníků a zaplnily oblohu. Naše připravené vesmírné lodě startují, ale není jich mnoho. Naši piloti musí statečně bojovat, aby ubránili planetu, zatímco se připravuje zbytek flotily. Exploze ozařují oblohu, několikrát jsme byli zasaženi, ale nevzdáme se! Co ty?

Flip Ships je kooperativní hra trénující obratnost a zručnost. Hráči v ní představují statečné piloty bránící svou planetu před náporem mimozemských sil. Své vesmírné lodě střílením (cvrnkáním) posílají do útoku, aby přemohli invazi vesmírných plavidel a zničili nepřátelskou mateřskou loď dřív, než bude příliš pozdě.


Příprava hry:

Obdélníková herní plocha by měla být ohraničena nejbližší hranou stolu, z pravé strany šesti dílky bitevních zón a ze vzdálenější strany sestavenou mateřskou lodí. Pokud nejde použít hranu stolu, k odpalování slouží odpalovací rampa (hranol). Do dvou nejvzdálenějších zón se následně rozdá po pěti kartách nepřátel, označovače se dosadí do počítadel životů města a mateřské lodi. Počítadla se umístí na dílky bitevních zón. Poté se zamíchají karty pilotů a každému hráči se rozdá po jedné kartě z každé ze tří úrovní karet. Tyto karty dávají každému hráči zvláštní schopnost pro každou ze tří úrovní stíhačů. Vyšší úrovně se do hry dostanou postupem hry (se snižujícím se počtem zbývajících životů města).


Průběh hry:

Každé herní kolo se skládá ze 4 fází:

  1. Útok lodí: Hráč postupně prstem střílí všechny své aktivní lodě.

  2. Vyhodnocení útoku:

    • Lodě, které nezasáhly cíl, se vrací na základnu.
    • Lodě, které zasáhly mateřskou loď, se vrací na základnu. Mateřské lodi se odebere odpovídající počet životů.
    • Lodě, které skončily na nepřátelské kartě, se vrací na základnu. Nepřátelská karta se odebere ze hry.
    • Loď, která skončila na nepřátelské kartě s více životy (nebo je chráněná štítem), se přesune do středu této nepřátelské karty. Zde zůstane tak dlouho, dokud další loď kartu nezasáhne nebo dokud nedojde ke zničení štítu.

    Po vyhodnocení útoku hráče začíná útok lodí (fáze 1) dalšího hráče, po odehrání útoku posledního hráče se všechny lodě z nepřátelský karet vracejí na základnu.

  3. Pohyb nepřátel: Karty nepřátel se nyní posouvají, počínaje kartou nejblíže k planetě a k počítadlu životů. Karty mají 3 rychlosti posouvání:

    • Vzdálenost jedné karty.
    • Vzdálenost dvou karet. Pokud jiné karty brání v cestě, posunou se též.
    • „Kam až to jde“: tzn. po nejbližší kartu nebo až do atmosféry.

    Sečte se poškození způsobené loděmi, které pronikly do atmosféry. O tuto hodnotu se posune počítadlo životů města. Karty těchto lodí se vracejí do balíčku nepřátel.

  4. Úklid: Příprava na další kolo:

    • Přesunutí lodí ze základny do prostoru nad kartami pilotů.
    • Pokud se pohybem nepřátel posunulo počítadlo životů města na nebo pod místo označené symbolem lodi, hráči obdrží posily. Jako posila přijde dostupná loď s nejnižší úrovní.
    • Z balíčku nepřátel se zaplní dvě nejvzdálenější řady.
    • Žeton prvního hráče se posune doprava.

Pokud na začátku kola zbývá 6 nebo méně nepřátelských lodí ve hře, jedná se o Poslední kolo před Konečným útokem.

V posledním kole se všechny nepřátelské lodi posouvají „kam až to jde“ a zaútočí jako kamikaze, čímž udělí dvojnásobné poškození než obvykle. Pokud město tento útok přestálo (má více než 0 životů), nastává Konečný útok. Ten také nastává okamžitě bez dokončení kola i v případě, že byla v průběhu kola zničena poslední nepřátelská loď.

Konečný útok:  Hráči si vezmou všechny aktivní lodě a postupně je střílejí do mateřské lodi. S každým zásahem se snižuje počet životů mateřské lodi o 1. Jakmile se počítadlo životů mateřské lodi dostane na 0, hráči vítězí.

Pokud hráči vystřelí všechny své lodě a mateřská loď stále není zničena, mateřská loď zaútočí na město a udělí mu 20 bodů poškození - hráči prohrávají. Zničení mateřské lodi znamená okamžité vítězství pouze v průběhu Konečného útoku. Pokud hráči zničili mateřskou loď v průběhu normálního herního kola, musejí ještě zničit zbývající nepřátelské lodě.


Konec hry:

Konec hry souvisí s „konečným útokem“ popsaným výše. Hráči vítězí po zničení všech nepřátelských lodí (představovaných kartami) a mateřské lodi. Hráči naopak prohrají, pokud město obdrží 20 bodů poškození v průběhu hry, nebo pokud v průběhu konečného útoku nedokážou zničit mateřskou loď.


Rychlá varianta hry: hráči mezi sebou v reálném čase soupeří o to, kdo dokáže nejrychleji nastřílet svých 7 lodí do mateřské lodi. Hraje se pouze s modelem mateřské lodi tak, aby od něj byli všichni hráči stejně daleko.

Autor: Tehuan

Vybíráme z Bazaru

Kroniky Avelu (základní hra)
Kroniky Avelu (základní hra)
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 9 dnů

Offcanvas