nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Fief: France 1429 – Crusaders Expansion

Rozšíření pro hru: Fief: France 1429
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: budovatelská, intriky, válečná, diplomacie
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Academy Games
Asyncron Games
Ediciones MasQueOca
Giochix.it
Autoři: Philippe Mouchebeuf
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Crusades je nejrozsáhlejší rozšíření hry Fief: France 1429. Postavy hráčů díky němu budou moci opustit sladkou Francii a vydat se pro větší slávu Boha na Blízký východ bojovat s nekřtěnými pohany o Svatou zemi.

Příprava hry

Položte plán zámoří na stůl vedle hlavního plánu. Položte na něj žetony odpadlíků, křížových výprav, povolání do výpravy, zámořských titulů a Saracenů a figurku Saladina.

Průběh hry

Do hry přibývá celá nová fáze - křížové výpravy, která následuje po fázi bitev. Tato fáze ale nemusí proběhnout v každém kole.

  1. Ve fázi Slyšte, slyšte může papež vyhlásit křížovou výpravu.
  2. Ve fázi pohybu se mohou šlechtici do výpravy zapojit. Mohou tak učinit až po svém pohybu. Šlechtic, který se do krusády zapojil, si vezme žeton křížové výpravy. Tyto žetony se položí také na svou sídelní pevnost či město.
    Jeho državy jsou pod ochranou církve a kdo se je pokusí napadnout, je označen za odpadlíka od víry.
  3. Pokud se do krusády zapojil alespoň jeden šlechtic, proběhne fáze křížových výprav. Otočí se žetony cílů výpravy a šlechtici se od nejvýznamnějšího připojují k plnění jednotlivých cílů.
  4. Odehrají se bitvy se Saracény a pokud křesťané splní daný cíl, rozdělí nejvýznamnější zapojený šlechtic odměnu mezi ty, kdo jej pomohli splnit, jak je mu libo. Odměnou mohou být denáry nebo titul zámořského panství (ten přináší bod, ale na jeho zisk si odměněný bude muset ještě počkat do dalšího kola).
  5. V dalším kole může na křesťany v zámoří udeřit mor - šestka již neznamená odhození bez efektu.
  6. Ve fázi pohybu dalšího kola se mohou rytíři Templářského nebo Německého řádu (rozšíření Templars, resp. Teutonic Knights) přidat ke křesťanům, kteří již jsou v zámoří. Pokud jsou jejich velmistři ve hře, musí se přidat.
  7. Ve fázi křížových výprav dalšího kola se Saladin pokusí vzít si ztracené državy zpět. Pokud je poražen, získají křesťané znovu své denáry nebo konečně získají vytoužený titul a vrátí se zpět do sladké Francie.

Konec hry

Podmínka pro vítězství v alianci se s tímto rozšířením zvedá na 5 vítězných bodů. Podmínka pro samostatné vítězství zůstavá stejná, tedy body 3.

Autor: Wolfsen