nepřihlášený

přihlásit

registrovat

El Paso

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Divoký západ
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: není
Vydavatelé: Zoch Verlag
Autoři: Stefan Dorra
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

El Paso - městečko kdesi na středozápadě. Liduprázdnou hlavní ulicí vítr prohání prach, kutálející se trsy prérijních křovin a utržené plakáty s portrétem, částkou odměny a nápisem WANTED. Okenice dřevěných průčelí jsou zabeděné a kdo se snad nestačil vzdálit, stojí přimražen k místu, aby ani nejmenším pohybem nedal záminku ke smršti olova. Šerif, přitisklý za rohem zády ke stěně skladiště třesoucí se rukou nabíjí bubínky svých revolverů a netrpělivě očekává posily. Do městečka právě přijela drancovat neblaze proslulá divoká banda desperátů a odpadlíků...

El Paso je hra pro 2-5 hráčů, jejichž úkolem je postupně „navštívit“ sedm měst na západ od Missouri, pobrat tam co nejvíce kořisti a proměnit ji na zlato, které na konci určí vítěze.

Nástin

Ve městech existuje šest typů lokalit, kde se lze napakovat: saloon, banka, hotel, pastviny dobytka, koňská louka a zlatý důl. Ke každému typu kořisti jsou ve hře karty a žetony. Hráči drží v ruce 6 karet dějiště zločinu - zpočátku po jedné od každého druhu, později si dobírají dle situace a potřeby. Na začátku kola („přepadení města“) je ze sáčku taženo 18 žetonů kořisti, které se seřadí na určená místa. V některých městech se ale nenachází všechny typy dějiště zločinu, proto jsou nezařaditelné žetony bez náhrady vráceny do sáčku.

Průběh herního kola (= přepadení jednoho města)

Loupení začne vyložením jedné karty dějiště zločinu každým hráčem a zároveň hozením pěti kostkami s nakreslenými třemi symboly - 6, cejchem a hvězdou. Kdo vyložil kartu místa, kde se nachází kořist, bere žeton s hodnotou zboží. Vyjímkou je saloon a pastvina dobytka, jejichž vylupování je podmíněno hodem alespoň jedné šestky, respektive symbolu cejchu. Dalším tahem se znovu vykládají karty dějiště zločinu a krade zboží a tak dále, dokud lupiči nezmizí nebo než přijde šerif.

Šerif se snaží banditům řádění zatrhnout a vypráskat je z města. K tomu mu pomáhají kostky - jakmile na kostkách padne (najednou, či postupně v několika tazích) pět šerifských hvězd, objeví se posily a banditi se musí spasit útěkem, odhazujíc při tom veškerou drahocennou kořist. Tento moment dává možnost taktice riskování - kdo se déle zdrží, může si více naloupit, ale riskuje, že s příchodem šerifa přijde o všechen lup, který má u sebe.

Kdo riskovat nechce, z města odejde, ale jelikož množství žetonů, které si může vzít s sebou dále je omezeno, musí zboží vyměnit za zlaté nuggety, a to v poměru, který je u každého města uveden na herním plánu.

Ve chvíli, kdy loupení skončí, ať už z důvodu, že všichni hráči z města odešli, nebo proto, že je vyhnal šerif, přesouvá se drancovačka do dalšího města. Hráči si doberou karty dějiště zločinu a vesele mohou loupit v jiných, zatím nic netušících oblastech.

Konec hry

Největším padouchem a tedy vítězem hry je hráč, kterému se podařilo v sedmi kolech nastřádat největší množství nuggetů. Ty pak může prošustrovat v hampejzech a kořalnách divokého západu.

Autor: Bacil