nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Dust Tactics

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: neuvedeno
Herní doba: 60 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: desková hra, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Dustgames
Fantasy Flight Games
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Hra Dust Tactics vychází ze světa hry Dust, který je alternativní realitou naší planety v období druhé světové války. V této alternativní realitě nacisté objeví během expedice v Antarktidě přeživšího zástupce mimozemské civilizace a díky němu získají zcela nové znalosti na poli vědy a techniky. Zároveň se tak dozvěděli o existenci suroviny nazvané Vrill Kultur (zkráceně VK), jež se postupem času stává nejcennější surovinou na planetě, neboť je jí potřeba jak při výzkumech, tak při výrobě nových technologií. Vzhledem ke špionáži nezůstanou tyto objevy pouze v rukou nacistů a postupně se formují tři světové mocnosti - Spojenci (USA, Velká Británie, Francie), Osa (Německo, Itálie, Japonsko) a Čínsko-Sovětská unie (kdo ji tvoří je celkem očividné). Zatímco hra Dust se zabývala celým světovým děním, Dust Tactics přinášejí hráčům možnost zahrát si s miniaturami jednotlivé bitvy, nebo celé kampaně.

"Kapitáne, vaším úkolem je prozkoumat sektory Bravo a Charlie, ze kterých je hlášena podezřelá nepřátelská aktivita. Pro tento úkol vám dáme k dispozici zkušenou jednotku průzkumníků, které poskytne krytí útočný oddíl s těžkým kulometem. Vzhledem k tomu, že špióni nám ohlásili i přítomnost nepřátelských bitevních strojů, bude vám přidělen robot třídy Pounder pro případ, že by jste se s nimi střetli."

Obsah krabice:

V základní sadě jsou k dispozici armády, resp. oddíly Spojenců a Osy, konkrétně jsou pro každou stranu k dispozici dva bitevní roboti, tři oddíly pěchoty a jeden hrdina. S těmi je možné odehrát celou první kampaň, sestávající z osmi scénářů, jež je v základní sadě přibalena. Průběžně by pak měly vycházet rozšiřující sady figurek a zároveň nové kampaně.

Miniatury jsou propracované do značných detailů, a u bitevních robotů se možná do budoucna otevře i zajímavá možnost skládat krom připravených variant i vlastní kombinace, protože se u nich část zbraní dá zaměňovat za jiné.

Spolu s figurkami je k dispozici hrací plán pro scénáře pod širým nebem i uvnitř budov, miniatury překážek, bojové kostky a samozřejmě referenční karty jednotlivých jednotek.

"Kupředu!" zavelel spojenecký kapitán jednotce průzkumníků a sám vykročil s bitevním robotem, útočný oddíl se prozatím pohyboval v zákrytu za robotem. Průzkumníci se právě chystali zaujmout krycí postavení u blízkého pahorku, když se stacattem rozštěkal flak německého kráčejícího bitevníku, který se vynořil  zpoza blízkých skal a začal chrlit smrt na nepřátelskou pěchotu.

Průběh hry:

Pravidla jsou jednoduchá a poměrně intuitivní, zmíním je zběžně pro představu jak hra vypadá.

Na začátku každého kola provedou hráči hod na iniciativu, ten který vyhraje může určit zda začne sám nebo zda začne oponent.

Poté se hráči střídají v pohybu svými jednotkami, přičemž vykonat může čtyři odlišné akce, které jsou Dvojitý pohyb, Pohyb-útok, Útok-pohyb a nebo Soustředěný útok. Každá jednotka má základní charakteristiky dané jako Pohyb, Zbroj a Počet životů (u robotů je to počet zásahů, které snesou než vybuchnou, u pěchoty je to počet vojáků v oddílu, co zásah, to mrtvý jeden voják).

Zajímavým prvkem je, že každá jednotka nese více či méně zbraní, které mají různý dostřel, a střílet je možné všemi zároveň a to na stejné nebo různé cíle, i jedna jediná jednotka tak dokáže zatopit několika nepřátelům zároveň. Jednotky se též mohou skrývat za různé překážky a tím zlepšovat své šance na přežití.

Některé jednotky mají navíc zvláštní schopnosti, které mohou pomáhat jim samotným, nebo jimi naopak mohou podporovat spřátelené oddíly.

Nad bojištěm se vznášel dým z hořícího německého robota a sténání zraněných a umírajících vojáků. Pozůstatky německé pěchoty kvapně ustupovaly pod palbou spojenecké pěchoty i těžkých kulometů robota Pounder. "Tentokrát je vítězství naše, ale musíme počkat na posily, hlouběji v nepřátelském území bychom snadno mohli padnout do léčky."

Herní doba:

Pohybuje se zhruba kolem hodiny, v závislosti na scénáři. Vytvoříte-li si scénáře vlastní, může být určitě i delší. Scénáře mohou být různé od prosté eliminace soupeře až po plnění různých úkolů.

Chcete-li závěrem nasát trochu více z herní atmosféry, můžete si přečíst můj zápis ze hry zde.

Autor: Permonick