Dungeons & Dragons: Legend of Drizzt Board Game

xxxxxxxxoo hodnoceno 54x (Seznam vlastníků)

Dungeons & Dragons: Legend of Drizzt Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Wizards of the Coast
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Vaše dojmy ze hry, srovnání s Ravenloftem a Ashardalonem (spoléhám na tebe acedracu :-) ) a tak podobně
28.10.2011 07:26:19

uuu
Tak to si počkáš :). U nás sa LoD bude rozbaľovať až pod stromčekom :/. A Castle Ravenloft som si už zaradil na wish-list, ale stále ho ešte nemám :( resp. by som ho najradšej získal výmenou za Conquest of Nerath :).

28.10.2011 08:07:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Rozbalení
Ke hraní jsem se ještě nedostal a ani ještě nějaký čas bohužel nedostanu,ale rovnou přidám své dojmy z rozbalování této hry a ty jsou veskrze pozitivní. Vzhledem k mé slabosti pro Drizzte a svět Underdark, potažmo Faerunu (zejména jeho západního pobřeží) jsem měl při rozbalování a při zběžném listování Adventure bookem pocit jako při setkání se starými známými. Řada Dobrodružství se snaží pokrýt události známé ze ságy o temném elfovi a některá se jmenují přímo jako jednotlivé knihy (Starless night, Siege of darkness atd.) Škoda jen, že popisy dobrodružství neobsahují více favor textu, aby se do obrazu dostali i hráči, kteří předlohu neznají. Ono to sice pro hru samotnou nebude mít žádný význam, ale znalost "historického pozadí" potěší.
Dále je zajímavá přítomnost dvou "zlých hochů" Artemise a Jarlaxla, kteří jsou ve specifických misích využitelní i jako hratelné postavy.
A konečně detail, který mě potěšil - figurka Bruenora sice nemá oblíbenou bojovou helmu ale korunu krále Mitrilové síně, zato má na štítě vyobrazený pěnící džbán piva - znak Bruenorova klanu. Nevím proč, ale moc jsem s tím nepočítal.
Ze scénářů mě zaujal Betrayal in the tunnels, kdy se po určité době kooperativního hraní jeden hráč promění v Artemise Entreriho a snaží se ostatní hráče zlikvidovat.

28.10.2011 08:10:17

Micc
Aaaaa, nech už sú Vianoce :)!

Vyzerá to super, konečne urobili aj obrázky na pasce, že už na hracom pláne neleží len text. A dúfam, že sa bude dať hrať s ukončujúcimi dielmi jaskyne (ktoré hrdinu odrežú) aj normálne, nielen v predvystavaných jaskyniach, lebo vo WoA a CR sa dá pred potvorami viac menej zdrhať, a takto by prišiel koniec chodby a riadne vytĺkanie :).

28.10.2011 08:24:49 | Upraveno autorem (porovnej)

gev

Micc:
Nee, tohlo mi nedělej! Slavnostně jsem si přísahal, že letos už budu utrácet jen za LOTRa a jinak ani kačku. Takhle to budu mít těžký.

28.10.2011 09:25:27

Stvete me:-)
jeste nemam ani Ashardalon a uz je tu Drizzt. A to jsem jeste poradne nehral jest ani ten Ravenloft. Casu malo:-(

28.10.2011 10:22:32

IN

....
stejne je to od nich dobry tah. Mam doma prakticky tri stejne hry (Ravenloft, Ashardalon a ted Drizzt) a stejne jsem s jejich koupi nevahal..:). Snad se jejich kombinace nekdy poradne zuroci...

29.10.2011 12:23:51

In
ja mam prave z tohodle nejvetsi strach. Mam jen Ravenloft a porad vaham, ale budu to chtit asi doplnit, at to mam komplet. Jenze nerad bych casem zjistil, ze mam dma takovych her 8 a pripravuji se dalsi

29.10.2011 12:54:52

Drizzt
Já jsem Drizztovi taky neodolal, hlavně proto, že o něm začínám akorát číst šestou knihu :-)

29.10.2011 13:09:29

IN

re: Ringo
Presne... chtel jsem take doplnit, ale ted se ptam, proc vlastne...:). Uvidime. Treba kluci z WoC prestanou vydavat dalsi objemne krabice a zameri se na kampane...:)

29.10.2011 14:09:58

In
ja jsem zatim na pomezi, zda tomu dam sanci nebo ne. Potrebuji poradne odehrat Ravenloft, abych zjistil, jestli me to casem neomrzi, jestli neopadne to pocatecni nadseni. Pak bych sel do doplneni sbirky. ale zaroven asi pockam, kolik toho autori hry budou chtit jeste vydavat. Jakmile by se z toho mela stat sberatelska zalezitos, tak bych od toho sel pryc.

29.10.2011 14:18:33

Čau, můj první příspěvek; první dojmy z Drizzta…
Jsem velký fanoušek Drizzta & Co., a šance si zahrát jeho dobrodružství udělala z téhle hry jasnou „must have“ záležitost. Mám odehrané dva scénáře (První, jen s Drizztem, jsem dokončil až na třetí pokus, druhý, v sestavě Drizzt, Bruenor a Catti, už šel o poznání lépe), a zatím u mě panuje nadšení. Všechny herní karty (powers, encounters, monsters…) jsou rozděleny na dva balíky, startovní a pokročilý. Ty se mají rozdělat až po 4. scénáři, takže jsem s nimi ještě nehrál.

So far…
Cavern tiles jsou nejhezčí a nejinteraktivnější ze všech tří her. Narazíte na místa, kde vyvěrá láva. Samy o sobě nic nedělají, ale spustí je Encounter karta a vás popálí stříkající láva. Další novinkou je Secret camp tile, kde můžou hrdinové najít útočiště před smrtícími nástrahami „podtemna“ – jste ušetřeni lízání Encounter za nečinnost. A poslední, na které jsem narazil, jsou úzké soutěsky, kde jste nuceni k boji jeden na jednoho, a obě strany mají -4 AC. Zbylé pojmenované tiles jsou už spjaty se scénáři, ke kterým jsem se zatím nedostal. Autoři také vyměnili velké karty villainů za dvojité tiles (jako Start tile v CR/WOA), takže máme Star tile, Mithrilovou síň, Dračí sluj a jeskyni, odkud Drizzt utekl na povrch.

Monstra jsou krásná a rozmanitá, strategie klasické (útok z dálky/útok z blízka/pohyb k hrdinům). Mezi tužší bestie patří Drizztův bratr Dinnin ve formě Driddera (půl drow, půl pavouk), Feral troll, který vás zraní za tři, odhodí o dva tiles a než k němu doběhnete zpět, zregeneruje se, a nebo drow – mág, který se teleportuje odkudkoliv kamkoliv a zraní všechny hrdiny na jednom tilu. A nesmím zapomenout na goblina, který se v boji z blízka schoulí a nedělá nic, přesně jak bych od něj čekal. Na druhou stranu, mě docela zklamal Artemis coby villain – než se ke mně ve druhém scénáři dobelhal, Catti ho rozstřílela z dálky a Drizzt dorazil dvěma útoky, snad ještě dostane šanci mi trošku zatopit. Novinkou mezi monstry je karta Stalagmit - nelížete si monstrum a Hunting party, kdy si zase lížete dvě.

Mezi schopnosti přibyla novinka zvaná Stance (postoj (?)). Jde o bonusovou vlastnost několika Power karet, kterou za určitých podmínek aktivujete a za jiných spustíte (zraníte-li nepřítele, můžete pak vykrýt jednu jeho ránu atp.) Mezi poklady se vrátili Fortunes, tedy instantní odměny (např. léčení, obrácení použité schopnosti…) a vypadá to, že se autorům povedlo pěkně namixovat poměr Fortunes / Items (na rozdíl od CR, kde bylo minimum Items, a WOA kde jsou pro změnu jen Items). Encouters ladí s tématem, postříká vás láva, prokleje Lolth, atp.

Drobné zklamání je z dílků ukončujících jeskyně, které jak to zatím vypadá, využijeme jen v jednom scénáři s předpřipravenou mapou, jinak nic. Dále mi vadí, že žádná z her nemá pořádná pravidla pro kampaně, abych si mohl zahrát všechna dobrodružství jako jeden velký příběh. U Drizzta mají výhodu znalci předlohy, neboť dobrodružství vychází z událostí popsaných v knihách a „vatu“ mezi nimi si prostě domyslí). Klasikou už jsou nedopsaná pravidla, takže funkci některých žetonů a různé herní mechanismy si prostě musíte domyslet.

I přes těch pár nedostatků ale hra slibuje hodiny skvělé zábavy. Těším se hlavně, až si hru projdu s duem Artemis – Jarlaxe. A vůbec, možnost hrát za bídáky by mohla být tématem dalšího dílu série, nebo rozšíření. Upřímně, kdo by neměl chuť si v roli upíra nebo vlkodlaka pochutnat na pár nafoukaných paladinech :) And that is all folks. Prozatím. A sorry za překlepy!

29.10.2011 20:40:48

gev

Ondrej:
Ufff, díky. Tvůj přehled mě dostává, to vypadá, že Wizardi s každou novou hrou přidávají opravdu slušná vylepšení. Já teda doufám, že spoluhráč perper (sic!) Drizzta pořídí, vhodně doplní mýho Ashardalona a já hlavně budu ušetřen dalšího vydání, páč tohle zní jako must have..

29.10.2011 21:11:35

První dojmy
Tak už i já se mohu podělit o své první dojmy z hraní - nebudu chodit okolo horké kaše, jsem nadšen. Protože jsem se s předchozími díly herně nepotkal (čekal jsem na Drizzte) panuje u mě euforie z nového herního systému. Zatím jsem si 2x střihnul solo hru a dneska druhé dobrodružství ve 2 hráčích a naprostá spokojenost, tahle hra má pro mě fakt super atmosféru (ale pozor, jsem drowův příznivnce a mám "načteno: :-)) - neubránil jsem se o tom napsat zápis. Při naší hře se nám podařilo propojit dungeon tak, že vstup do jeskyní se dostal kousek od Mitrilové síně takže u nás byl Artemis coby dup a docela nám zatopil (neměli jsme Catti). Nicméně je pravda, že se fakt "belhá" po jednom tilu a pokud máte dung přímější, tak musí ve druhém scénáři překonat vzdálenost 9-12 tilů, což je při hře 2 hráčů 5-6 kol !
Uvidím jak nás bude hra bavit dále i když nějaký čas určitě vydrží. Potenciál má, zatím jsme hráli vlastně jen s polovinou karet a vyzkoušeli jen 2 hrdiny. Pak bych asi začal zvažovat přikoupení Wrath of Ashardalon, který se pro případnou kombinaci s Drizztem tematicky hodí více. Ravenloft už ale určitě pořizovat nebudu, přeci jenom jsou to příliš podobné hry a nic nového už by asi nepřinesl.
V pravidlech mám stále několik nejasností, zejména týkajících se některých schopností s použitím stance, ještě popátrám po netu.

8.11.2011 22:43:22

Micc
No ja som takisto CR zavrhol kvôli trošku menej atraktívnej téme upírov. WoA mal byť vylepšený, ALE to vylepšenie spočíva v dverách, ktoré nás hra vôbec nenúti otvárať a vždy ideme vpred otvorenou cestou bez dverí. CR má akoby ekvivalent dverí, ktorý je ale omnoho použiteľnejší a to sú rakvy na chodbách, ktoré môžu skrývať poklad, urobiť dmg alebo prebudíte netvora či samotného pána upírov. To mi napríklad veľmi chýba vo WoA, tá neprítomnosť nejakého pokladu na chodbách, neviem prečo nespravili napr. truhlice ako ekvivalent rakiev.

Hlavný rozdiel je možno v (treasure) kartách pokladu. Kým v CR sú jednorázové okamžité fortuny a blessingy, vo WoA sú len stále predmety. Oba extrémy nie sú dobré. V LoD to konečne namiešali v rozumnom cca 50/50 pomere.

Áno LoD a WoA sa k sebe témou hodia viac, ale neviem či by som sa tak jasne priklonil na stranu WoA. Ja som si dokonca CR dal do wish-listu a chcel by som mať všetky tri. WoA a LoD mám a uvidím nakoľko bude LoD prínosom a či sa bude žiadať skompletizovanie série :).

9.11.2011 08:55:01 | Upraveno autorem (porovnej)

Acedrac
I ty jeden pokušiteli :-) ... já už jsem si Ravenloft vyndal z wishlistu, ale teď se nad ním ještě zamyslím. Ještě že tenhle web existuje, bez něj bych fakt nevěděl za co utrácet těžce vydělané peníze :-)

9.11.2011 13:19:50

Koupě
Pánové, potřeboval bych od vás poradit. A možná nebudu chtít slyšet odpověď ANO. Máte srovnání LoD s WoA? Vyplatí se koupit, přestože vlastním druhou jmenovanou?

17.11.2011 10:23:20

ja som si kupil
Castle ravenloft a mam objednane aj ostatne dve hry. drizzt musi byt to je srdcovka a ostatne proste chcem su dobre pekne niet nad cim lamentovat
hra je dobra kvalitne spravena jednoducha podla mna nemas nad cim vahat

17.11.2011 13:54:25

saiwer
Budem Ti vedieť povedať po Vianociach. Teda ak sa k LoD dostanem popri LotR LCG :).

Ja som si Drizzta objednal najmä preto, aby dom mal väčšiu variabilitu, čo sa týka hrdinov, treasure a encounter kariet a monsterov. Beriem ho ako samostatne hrateľné rozšírenie. Ak Ťa WoA baví a máš chuť si ho trochu oživiť, nemáš nad čím váhať :). Za tie peniaze je to fakt slušná hra.

17.11.2011 13:58:43

Fistandantilus, acedrac
No, vaše argumenty zní rozumně. Já si však nadruhou stranu říkám, že mít dvě hry s totožným herním systémem je trošku komfort. Asi to vyoslím tak, že WoA prodám, místo něho koupím LoD a jako bonus si udělám radost s Gears of War, jsou přeci Vánoce :)
Už jsem se rozhodl, je třeba hry točit, aby se neomrzely a nechávat si jen ty skutečné skvosty (pro mě Railroad Tycoon, LNoE, Cyclades...).
Bohužel WoA ke statusu skvostu z pohledu herního krůček chybí. Nevím proč, ale cítím to tak. Možná mi vadí dvacetistěnka, kdy jeden hod rozhoduje o všem. Možná by bylo vhodnější řešit souboje a další pomocí kombinací více kostek, nevím. No, a ty scénáře typu najdi a rozemel taky nejsou moc nápadité, to je pravda.

19.11.2011 11:38:21

saiwer
Samozrejme, že keby som sa rozhodoval teraz tak si kúpim Drizzta, predsa len je aj graficky najkrajší, nehovoriac o väčšom počte hrdinov a vylepšeniami aj čo sa týka mechanizmov.

Inak s tými scenármi WoA to až také hrozné nie je. Prelistoval som si Adventure book a podobné sú si len 3 scenáre. Inak sú celkom pekné a rozdielne. Akurát je tam dosť variácií na tú komnatu celkom 14, a preto sa zdajú podobné :).

Inak ja tiež radšej predám hru, ktorú nehráme resp. ak k nej nájdem lepšiu alternatívu. Nechávame si len tie, ktoré nás zaujali.

19.11.2011 14:04:48 | Upraveno autorem (porovnej)

saiwer
Já osobně si budu další hru ze serie kupovat spíše jako rozšíření (jak už tu někde zaznělo) abych měl větší výběr hrdinů, encounterů a monster. Herní systém mě zatím maximálně vyhovuje, protože je to první kooperativní hra kterou vlastním a hraní je takové pohodové a i přesto docela napínavé, zkrátka naší rodině sedla. Gears of War mám taky v merku a možná na něj příjde řada až si splním žhavější přání.

19.11.2011 15:21:05

ktera z techto 3 se nejvic oplati? (wrath, ravenloft, drizzt)
se kterou jste meli nejvic zabavy, kvalita provedeni/pravidel?

30.11.2011 13:01:08

Xingyi
- Kvalita rovnaká, a síce perfektná!
- Kvalita pravidiel rovnaká, a síce nelichotivá (dosť veľa nepopísaných situácií).
- Zábava rovnaká (možno ak poznáš príbehy o Drizztovi, tak má LoD pridanú hodnotu).

No v týchto hrách možno sledovať postupný vývoj, takže Drizzt by mal byť zatiaľ najlepší. Má najväčší výber hrdinov, semikooperačné scenáre, diely slepej chodby, ktoré môžu hrdinov pekne odrezať, dobrý pomer trvanlivých a okamžitých efektov kariet pokladu a je graficky najlepšie zvládnutý. Ak sa Ti LoD zapáči, potom by som opačným smerom dokupoval ďalšie hry ako samostatne hrateľné rozšírenia :).

Ešte sa môžeš rozhodnúť aj podľa témy: upírsky hrad vs. kobky pod Ohnivou horou vs. jaskyne Podtemna :).

30.11.2011 13:15:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Otázka
chci si Drizzta přikoupit k Wrathu. Dokážete si představit, že obě hry smíchám a budu je hrát společně dohromady? Kterýkoli scénář s kterýmkoli hrdinou za použití všech encounter karet? Půjde to?

9.12.2011 19:17:08

Sinuhet
Sú dvaja ľudia, ktorí majú všetky tri hry: Syon a Fistandantilus. Skús im napísať, nech sa vyjadria, možno to už hrali.

Ja sám mám doma WoA a LoD, ale LoD je pod stromček a ešte som to spolu nehral. V každom prípade nevidím žiadny problém v zmiešaní a aj ja to chcem takto hrať :).

9.12.2011 19:41:17

Vybíráme z Bazaru

Star Realms DELUXE NOVA COLLECTION + FRONTIERS+víc
Star Realms DELUXE NOVA COLLECTION + FRONTIERS+víc
Akt. cena: 2400 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas