Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | ALTAR |
Autoři: | Filip Kozák Jan Drevikovský Kryštof Kozák |
Rok vydání: | 2006 |
Sdílej: |
strategie
ahoju nás
to je přesně naopak. Já mám docela problém vyhrát za hrdiny.
Jako pán Dornu máš na své straně čas. Nesnaž se (ze začátku) zabít hrdinu za každou cenu, stačí ti abys za své zabité příšerky získal přiměřený počet kapek krve a snaž se alespoň jednoho hrdinu zranit tak ať je nucený se jít léčit nebo alespoň se stáhnout. Zaměř se na ty hrdiny co mají ze začátku nejmíň životů (např. Almandor atd...).
A neboj se obětovat příšerky, na rozdíl od mrtvých hrdinů je máš za pár tahů zpátky. Taky se snaž co nejrychleji se Zorkalem dostat na 2. úroveň ať si můžeš v noci vyvolávat víc příšerek, je to docela znát.
PS: nehrál jsem s rozšířením, tak nevím jak moc se to liší od základní hry
ještě dodatek
Vůbec nemusíš příšerky ze začátku nějak mohutně houfovat. Jde spíš o to hrdiny konstantně zdržovat a otravovat. Důležité je ať ti příšerky neumírají zbytečně a získáš z útoku aspoň jednu kapku krve. Pro hrdiny není zase tak jednoduché ty kapičky získat zpět a když, tak se při tom docela zdrží a nemají čas sbírat poklady a ty za tu dobu můžeš nahromadit víc příšer a začít s houfnějšími útoky.
strategie
Dobrej pomer obetovani krve za hrdiny jsou dva expy prisery za jednu krev ... cokoliv pod to je super pomer cokoliv nad to je tva chyba. Cas hraje pro tebe takze zdrzuj zdrzuj zdrzuj :) Nejidealnejsi je pokud se hrdinove rozdeli (pokud drzi pri sobe je sance na vitezstvi o dost mensi) .... Pokud se rozdeli tak se zamer na mensi skupinu a snaz se ji podojit :) Zamer se zejmena na malo zivotne hrdiny ...zejmena maga pokud mas stesti muzes dostat aniz by s tim autor mohl cokoliv udelat. Pokud knez zacne po bazinach brat predmety neni spatne mu hodit do ustupove cesty potvoraka .... aby se odtamtud dostal tak mu bud musi prijit na pomoc druzina cimz se zdrzi a nebo ji vymete coz znamena krev :) Snaz se co nejdriv povysit zapornaka na druhej level. Krysy ve stokach jsou i bez upgradu rychle a neni spatne jima posilovat pozice ze je hned nechas probehnout teleportem k trunimu salu.... upgradovana krysa je zlo ktere naucis nepratele nenavidet. Drz zejmena cervene prisery v bezpecne vzdalenosti za hradbou podradne verbeze idealne za teleportama .... pokud ti nejakej hrdina zabije cervenou potvoru aniz bys ziskal aspon jednu krev mel by ses zamyslet :) Snaz se o nejakou inteligentni distribuci zkusenosti mezi ruzne hrdiny ... vyhni se zejmena povyseni maga na 3lvl. V boji se zorkalem to chce mit po okoli mensi podpurnou armadu ... sam Zorkal zase tak velkej problem proti velke armade neni. Pokud nekdo hraje za Chorose mas z pulky vyhrano ... jen se mu snaz stavet potvory tak aby otockou nezabil vic jak dve potvory ..... jinak je pomalej a zdrzuje druzinu.
V rozsireni. Vejce je mnohem zranitelnejsi nez Zorkal ... pokud maji postavy par teleportacnich karet je mnohem tezsi vyhrat. Zacni totemem na vyvolavani potvor co nejdal od hrdinu . Strc bojovej totem na nejake strategicke misto pres ktere musi hrdinove jit a zapln priserama. Stiny co probihaj cernyma polema jsou zlo ... pokud jich budes mit tak 3 nekde v bezpeci je vysoka sance ze pomoci trosku stesti je pouzijes k zabiti jednoho hrdiny. Kostej by mel umirat co nejcasteji ... ovsem vzdy kdyz da damage. Povysit kosteje je velmi dulezite co nejdriv...
tak
jsme to hráli v posledních pár dnech 4x a kdyby jednou Zorkal nezvolil uplně nanicovatou taktiku, tak by všechny hry vyhrál a to jsme se v hraní za hrdiny a toho zlosyna střídali, takže by mě zajímalo jak to je s vyvážeností, protože u nás z 99% prostě Zorkal vítězí. Přemýšlím o tom, že by hrálo hrdinů 6 proti Zorkalovi, protože pro toho, kdo hraje za hrdiny a ví, že s největší pravděpodobností nevyhraje, to je celkem frustrující - i když zážitek z hraní máme vždy ať už jak opravdu parádní, ale přesto příště asi zkusíme hrát s jedním hrdinou navíc...Co myslíte?
zorkal
s tajemnou mame stejnej problem :) nikdy nevyhrajou hrdinove a to se stridame :)
twix
my zkusíme hrát s těma 6ti hrdinama, protože to je fakt frustrující
ta"jemná"
A hrdiny si vybíráte náhodně nebo si družinu sestavujete? My jsme vždycky tahali hrdiny náhodně a někdy byla kombinace hrdinů více hratelná nekdy méně. Každopádně tak jako tak hrdinové skoro vždycky neuspěli.
Dej vědět jak to šlo s těmi 6-ti.
Hrdinové
6 hrdinů-je zajímavé že pravidla řeší spíš trochu ztížit hru a hrát se 4 hrdiny. Pokud já můžu soudit dle našich partií,museli bychom nasadit hrdiny snad všechny:-))
to all
u nás to bolo pol na pol, takže vyrovnané. hrdinov sme si vyberali náhodne s tým, že jedného si hráč mohol vymeniť za iného. štyroch si ale musel ponechať tak, ako si ich vytiahol. ale treba povedať, že tá vyrovnanosť vo výhrach nastala až s pridaním rozšírenia a nových postáv, tak isto aj nových príšer a kosteja. a dalšia vec je, že sme hrávali stále iba dvaja. jeden hráč mal hrdinov a druhý temného pána. v prípade viacerých hráčov za hrdinov takmer všetky hry vyhral zorkal/kostej.
monkeyml
Je známo že hra,ač pro 2-6 hráčů je nejlépe hratelná ve dvou,jak to ty potvrzuješ. Ten nápad volby hrdinů s jednou možností výměny se mi líbí. A můžeš si vyměnit jakéhokoli nebo třeba jen posledního vylosovaného atp.?
Hrdinové - výběr
my si je teda vybíráme všechny, ještě je náhodně losovat, už tak vždycky dopadnou jak sedláci u Chlumce...ale je fakt, že je někde napsáno, že těžší varianta je s těma 4 hrdinama, ale to by musel Zorkal celou partii prospat :-)))
to vance
no robíme to tak, resp. robili sme, kedže sme už dorna dlho nehrali, že hráč si vylosuje náhodne 5 hrdinov a vymení si akéhokoľvek hrdinu, ktorý sa mu nepáči, za akéhokoľvek iného.
se 4
se čtyřma ale zase stojí víc krve všecchny rituály a povyšování záporáka
ta"jemná"
Je to v pravidlech-Varianty pro pokročilejší...Ale jak říká panchy,je to pomíněno ještě jinou úpravou pravidel,a to jak pro Zorkala tak hrdiny.
vance
no, nejsem si tak uplně jistá (se 4 hrdinama jse hráli tak před dvěma lety), zda to bylo vyváženější, ale taky to zkusím teda...
ta"jemná"
To si nerozumíme,netvrdím že je to vyváženější,je to pro pokročilejší hráče,asi tedy težší,nemůžu to posoudit,nehrál sem to tak.
vance
no, kdyby to bylo těžší pro Zorkala, tak by to bylo vyváženější, protože by hrdinové byli o krok blíž k vítězství (takhle jsem to myslela) :-)))
ta"jemná"
No jo...sem lama. Asi mě obestírají horečné mrákoty:-)))
vance
klid, to určitě seslal Zorkal nějakej ten svůj mrákotnej rituál, aby nám zastřel mysl a my nepřišli na to, jak na něj :-)))
výhra za hrdiny
Hmm, tak jsem si četl diskuzi na BGG o nové reedici a v jednom příspěvku někdo napsal, že doufá, že v novém vydání budou upraveny pravidla tak, ať to má Zorkal jednodušší. Tak jsem to nevydržel a napsal jsem, že já (a další) naopak neumíme vyhrát za hrdiny a za
Zorkala mi to příjde daleko jednodušší. Mno následně jsem byl několika dalšími lidmi ujištěn že za hrdiny prakticky není možné nevyhrát. Tak nevím, co dělám špatně...
hm
tak to je asi nějaké naše lokální specifikum, že neumíme vyhrát za hrdiny :-))))
výhra za zorkala
V naší skupině se po hodně odehraných hrách ustálil názor, že hra je nastavena tak, aby hrdinové vyhráli pokud nedělají chyby a Zorkal má za úkol k těm chybám je přinutit =)
Častěji nám ale taky vyhrává Zorkal ... i když on je na jeho místo většinou dosazen nejzkušenější hráč (nikdo jej nechce dělal, nebo se lidi bojí že jeho úlohu nezvládnou)
BGG
Je obecně zajímavé, že co sleduji různé fóra tak 40% lidí má problém s moc silnými hrdiny, 40% s moc silným PD 20% to má vyrovnané.
Jinak souhlas s Merwem, PD má většinou nejvíce zkušeností a tak má i většinou výhodu.
p.s. kdy zahrajem
OT - Dave Jame
Hráli jsme dneska a jelikož se hra nováčkům líbila, budem pokračovat i některá další úterý.
vyrovnanost
Ja souhlasim s tim ze pokud hrdinove neudelaji zadnou chybu nema PD moc sanci. Pokud hraju za hrdiny a drzim je ve formaci tak jak zorkala tak kosteje vetsinou umlatim (i kdyz v rozsireni diky plosnaku uz to neni takova prochazka ruzovym sadem jako byla). Naopak jako PD vetsinou vyhravam protoze hrdinove behaj po okoli jak banda trotlu rozdeluji se a pokazde kdyz vidi nejakej poklad tak ho hned berou:)
Imho zrovna management pokladu a artefaktu je velmi dulezity pro hrdiny ... nebrat za kazdou cenu ale vazne uvazovat jak moc to zdrzi postup
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
7 Divů světa: Duel + rozšíření Panteon
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 17 hodin