Descent: Výpravy do temnot (2.edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 498x (Seznam vlastníků)

Descent: Výpravy do temnot (2.edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Adam Sadler
Corey Konieczka
Daniel Clark
Kevin Wilson
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Otakzky ke kampaní

Tak popřečtení pravidel mi není úplně jasné fungování kampaně, proto prosím o pomoc:

1) Kampaň ze základní hry se jmenuje "Runa stínů". Chápal bych to tak, že celá kampaň se bude točit kolem nějakého ústředního motivu, zatímco teď to chápu tak, že se jedná o několik nezávislých dobrodružstvích, které si hrdinové projdou a kterráspulu souvisí pouze zemí ve které se odehrávají.

2) Nepřijde mi moc logické vybírání následujícíh dobrodružství. Je jich tam tuším pět a kampaň se skládá ze tří 1. aktu. Takže po první hře když vyhrají hrdinové, by si podle pravidel měli vybírat další dobrodružství. Mám tedy mít jako zloun připravené stručn=é vyprávění, co mohou jít plnit a podle toho si vyberou??

3) nechápu přeruřeší mezi aktem 1 a 2. Dle rpavidel tomu rozumímtak, že hrdinové odehrají tři nezávislá dobrodružství aktu jedna a pdole toho jak se jim dařilo s epotom v ději ( po několika hodinách hraní )budou vracet zpět, tam kde končili....

Pokud by byl někdo tak hodný a mohl mi to objasnit... Mě to prostě přijde cely děsně nelogický a tomu principu prostě nerozumim.
Hra jako taková je ale nádherná, takže se už nemůžu dočkat, jen chci udělat z hraní pro ostatní velkej zážitek, tak bych tomu chtěl 100% porozumět.

Moc díky za ochotu.
4.10.2015 14:00:40

Runa stinu
Runa stinu je artefakt a jedna z nejsilnejsich zbrani, ktere jsou dostupne pro Runemastera. O tom kdo ji ziska, rozhodne Interlude scenar teto kampane.

4.10.2015 17:11:35

Logika
Logiku (ve smyslu klasických RPG kampaní) v tom fakt nehledej. Jednotlivé questy nejsou nijak propojené a je v zásadě jedno, v jakém pořadí a jaké budete hrát. Může se vám třeba povést na maškarním bále porazit lady Elizu, ale na příběh to nemá žádný vliv. Prostě si jen jedna strana konfliktu vezme artefakt, to je vše. Dál se to už nijak neprojeví.

Tahle kampaň příběh prostě nevypráví. Dalo by se říci, že jednotlivé questy jsou jen kvůli tomu, aby se postavy trochu vylepšily před finálním střetnutím. Pokud to chceš vylepšit, budeš muset nejspíš vymyslet vlastní kampaň :-)

4.10.2015 17:54:10

Logika
Diky moc za vase postrehy.
Jen jeste jednu vec prosim, k tomu co sem psal o tom rpeskakovani. Prece vubec nedava loogiku, ze odehrajeme v aktu jedna nejaky dobrodruzstvi a potom se k nim dejove vracime. Prece ty dobrodruzi jsou na tom miste, pak strih , deme hraj jiny dpbrodruzstvi a az odehrajeme tri, tak zase strih a vracime se, tam, kde sme zkoncili rped tim....
To je strasnej atmosferickej ulet, ne ??

5.10.2015 12:01:44

přeskakování
tak to ale není, ne? Některé scénáře mají dvě střetnutí, která probíhají bezprostředně po sobě. Akt I se skládá z několika takových scénářů (3), pak je mezi hra a pak opět několika scénářů z aktu II, které se scénáři z aktu I nejsou nikterak spjata, nebo jen okrajově, což je naopak docela logické, protože od příběhu se není možno příliš odchýlit vzhledem k tomu, že musí být více méně konstantní nezávisle na dílčích úspěších vládce zla a hrdinu. Vše se pak rozhodne ve finále. Kterýkoliv z výše uvedených scénářů pak může být rozdělen na dvě střetnutí, která však (v herním světe) probíhají bezprostředně po sobě. Není to tak? Alespoň v kampani Labyrint zkázy to tak je...

5.10.2015 12:15:38

kampaň
Já to beru tak, že hrdinové jsou ve městě jako dobrodruzi na volné noze (když se podíváš na zadní stranu knihy střetnutí nebo jak se to jmenuje (prostě quest book :) a vždy si v tom městě vyberou nějaký úkol nebo problém, který je třeba vyřešit a za který jim někdo nabídl určitou odměnu, aby si vydělali na živobytí a získali nějaké zkušenosti než se pustí na epickou výpravu za potrestáním toho, kdo všechny ty problémy způsobil. Tak nějak by jsi to klidně mohl i odvyprávět ty, pokud to chcete hrát víc RP stylem mezi jednotlivým hraním - něco jako "v hospodě se k vám přitočil malý brýlatý mužík a povídá: "páni šlechetní, prosím Vás, pomozte mi, ukradli mi vzácnou věc..."

5.10.2015 12:37:14 | Upraveno autorem (porovnej)

už asi chápu, kam míříš...
z tabulky kampaně se může zdát, že scénář 2 aktu logicky, místně a chronologicky probíhá blízko u scénáře aktu I, který jej odemyká. Tak to ale není. Nemám teď u s sebe almanach dobrodružství, abych uvedl konkrétní příklad, takže budu vařit z vody:

Představ si, že hrdinové mají ve scénáři prvního aktu za úkol ubránit vesnici. Pokud se jim to povede, odemkne se jim scénář druhého aktu, který bude příběhově navazovat na fakt, že hrdinové vesnici ochránili. Scénář druhého aktu však probíhá jindy a jinde, než scénář prvního aktu. Pokud ve scénáři prvního aktu neuspějí, odemkne se naopak scénář druhého aktu, který bude příběhově navazovat na fakt, že hrdinové vesnici neochránili. Scénář druhého aktu však opět probíhá jindy a jinde, než scénář prvního aktu. Podívej se na navazující scénáře I a II aktu a uvidíš to tam...

5.10.2015 13:33:46 | Upraveno autorem (porovnej)

Posledni nejasnost:-)
Všem moc diky za velkou ochotu a pro me prinosnou diskusi.
Jedina vec co mi neni tedy jasna je prezentovani vyberu dobrodruzstvi hrdinum....
Prece je nesmysl, aby si hrdinove probiral Quest book a rozhodovali se, jakou mapu si zahrajou....

Muzu se teda zeptat, jak tohle resite?
Napada me teda to, že si ke každymu opravdu pripravim kratky povidani a dam jimn a vvyber, co vlastne chtej jit resit....

Jeste jednou diky:-)

5.10.2015 14:48:06

vyběr mise
Většinou hrdinům jako overlord prostě v rychlosti nabídnu možné zbývající úkoly. Například:
Můžete jít zabránit upírce aby vykradla trezor bohatého šlechtice během maškarního plesu, nebo je tu kardinál jehož kostel je v obležení příšer.
Hrdinové si pak vyberou sami jedno z nich a společně nachystáme mapu (teda oni nachystají mapu a já si jdu mezitím zapálit a promyslím taktiku protože mapy znám).

5.10.2015 15:10:22

to sleepy
jj ono je to tak asi i mysleny, ale me to prijde proste extremne neatmosfericky:-)
Ja se na to hrani opravdu moc tesim. Mam perfektne nabarveny vsechny figurky zakaldu + dvou creature packu. Mam plan takovej, ze mapu budu stavet sam. Stahnu atmosfericky zvuky ( bud les, hory dungeon ( na youtubu je tpoho mrakyy:-) ) A hrdinum ani neukazu status karty jednotlivejch bytosti. Myslim, ze i to tajemno, kdy budou do nekoho rezat a vlastne nevdet, jakejma kostkama se ta bytost brani, jen to jak moc krvaci:-) je proste pro hru velkym prinosem .-)
Fakt se na to moc tesim:-)
Jen mame partiu sesti lidi, takze bude pet hrdinu. Ale to sem cetl ze se da dobre kompenzovat tim, kdy kazda bytost ma proste navic jednu sedivou ksotku k obrane a je to hratelny uplne ok....
No uz aby to bylo:-)

5.10.2015 15:17:27

Saracen
Jen pozor na vyváženou hratelnost, nám se stalo , že nás Overlord drtil tak, že nám hru znechutil natolik, že už ji nikdo ze skupiny nemusí.

5.10.2015 15:31:06

myslím,
že je to super náhrada pro hráče dračího doupěte. Úkolem není vyhrát a porazit soupeře, ale pobavit se. Myslím, že to máš nastavené super! Někdy to vypadá podobně jako v DrD, že PJ postavám i trochu pomůže nebo napoví, protože jde o to si zahrát. Jeho baví hrát za zlo, soupeře za hrdiny a to je taková křehká rovnováha. Pokud to sklouzne k trikohoničství, jde tahle hra do kytek...

edit:

ad výběr: a nebo se prostě domluvte tak, že výběr scénáře bude vždy na tobě a máš to vyřešený. Až budeš připravovat svou kampaň, tak taky nebudou mít na výběr. Tam je pak pěkné kampaň dělat "za chodu". Třeba mít nějakou základní strukturu načrtnutou, ale při hraní nebo jeho výsledku tě pak napadne zajímavá mezihra, tak do probíhající kampaně ve volné chvíli přivymyslíš další tematický scénář a pod. To však chce stálou a disciplinovanou skupinu. Hodně zábavy při hře!

5.10.2015 15:56:28 | Upraveno autorem (porovnej)

to Pelly
Mam na to naprosto stejnej nazor. NA druhou stranu, pokud hrdinove pujdou a budou vsechny sekat, tak jako by tam nikdo nebyl, taky to asi moc zabava nebude.
Ale na geeku jsem cet, ze prave v peti hrdinech je ta jedna sediva kostka navic adekvatni vyvazeni. A prijde mi, ze jeden hrdina navic proste ty tlupe pomuze vic nez sediva kostka....
Mym cilem je, aby nikdo z hrdinu neumrel:-) L
Kdyz sme hrali Level 7 Omega protocol ( taky skvela hra ), tak jeden kamarad co della OL tak logicky se soustredil na nejzranenejsi cleny skupiny. Za coz se nemuze nidko na nej zlobit, je to hra a taky by me to asi nenapadlo, ale je to pak proste nuda. Ale kdyz se clovek zamysli, jak by takova akce vypadala ve skutecnosti.... Nemyslim, ze by dvouhlavej obr bezel za tim nejzranenejsim z cely skupiny, ale sekal vsude kolem at ma na sobe jakykoli brneni... Lucisnici proste strilej po prvnim typkovy, co uvidej a nidko si nebude setrit sipy na nekoho o kom ani v tu danou chvili nevedi ze na mape je.....
Vsem je nam 30 - 40 a mame rodiny, takze cas na deksovky je fakt vyrazne omezen, nicmene ted planujem celej vikend na chate, kde chcem hodne hrat, takze mou snahou je aby to opravdu stalo za to a atmosfera byla proste skvela :-)

5.10.2015 16:06:20

@ Saracen
na vikend je tahle kampan super zalezitost, takze za mne doporucuji :)

Descent (a podobne dungeon crawlery) muzes jako OL hrat min. dvema zpusoby:

1) max. si jit za vitezstvim pres mrtvoly (hrdinu), kombinovat, planovat, monstra jednaji jako koordinovana skupina rizena OL i navzdory jejich obvykle taktice/chovani

2) jednat podle obvykle taktiky/chovani - zombici se belhaji za nejblizsim (Mozky...), tupa velka monstra napadnou toho, kdo bude nejbliz, pripadne budou radit tam, kde lze zranit vic hrdinu najednou, .... kazda podle sveho. Cetl jsem zkusenosti jednoho OL, ktery to zacal hrat timto zpusobem a diky tomu ho zacal Descent mnohem vice bavit ...

5.10.2015 17:28:49

Vybíráme z Bazaru

Mindbug EN Pioneer
Mindbug EN Pioneer
Akt. cena: 17 €
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas