Descent: Výpravy do temnot (2.edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 494x (Seznam vlastníků)

Descent: Výpravy do temnot (2.edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Adam Sadler
Corey Konieczka
Daniel Clark
Kevin Wilson
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Necromancer - house rules

Na základě feedbacku na zahraničních fórech mne napadla možná i zajímavá varianta pro Necromancera.

Namísto vyvolávání stále stejné figury (Oživlá mrtvola) by mohl vyvolat jakoukoliv poraženou nestvůru. Musela by být přitom poražená v kole hrdinů a Necromancer by musel být při aktu vyvolání na sousedícím políčku - přičemž malou nestvůru by vyvolal za bod únavy, velkou za dva body. A samozřejmě za akci s tím, že po skončení aktivace Necromancera by s vyvolanou nestvůrou ihned mohl hrát!

Mohl by takto mít na herním plánu pouze dvě nestvůry a vždy jenom jedna by mohla být aktivní. Nestvůra by přitom měla klasicky jenom pohyb a útok, nešlo by využít žádných speciálních schopností nestvůry, která by navíc opakovaně již ani nešla vyvolat. Čímž myslím, že k vyvolání by již bylo potřeba zbrusu nové "tělo":)

Necromancer by ji přitom mohl posilovat na základě svých dovednostních karet (jako hnědá kostka do obrany a tak) a každá další vyvolaná nestvůra by již automaticky měla upgrade Necromancerem použitých karet.

Co na to říkáte? Stálo by to za vyzkoušení?
17.7.2016 12:39:23

Hmmmm
Zajimavy napad, v dalsim hranim s mou skupinou to vyzkousime.

17.7.2016 12:47:14

posily?
Jak by to vypadalo v scénářích kde so OL muze vyvolat posily? Pripadne kdy muze pres karty OL usmrcené nestvůry opět vyvolat do limitu nestvůr? Myslím hlavně v pripade 5ti hráčů.

A jen pro info, co je na aktuálním necromancerovi spatneho? Hrajeme runu stínu a jednoho maji hrdinove v partičce a nepřijde mi spatnej.

17.7.2016 13:00:56

mart
Skvělý nápad. Máme rozjetou kampaň bez overlorda - s app. Určitě to vyzkouším :).

17.7.2016 13:05:48

2 Mejlo
Ano, nastává situace, kde není z čeho brát. Pak musí Necromancer hrát s nějakým proxy modelem, což může být samozřejmě lehce zavádějící.

Co se týče Necromancera jako takového, já neříkám tak ani tak, každopádně tahle idea se mi jeví jako variabilnější využití jeho skillu a co hlavně, údernější při hraní Actu II, kde Oživlá mrtvola výrazně ztrácí dech.

Nicméně je to stále jenom taková idea hozená na papír, kterou si chcu sám vyzkoušet, nakolik je to v praxi vlastně zajímavé hraní.

17.7.2016 17:47:16

skill Dying Command
No já bych měl docela velké obavy z vyváženosti při takovéto změně. Navíc je ten tvůj návrh poměrně dost podobný necromancerovu 3kovému skillu Dying Command.

17.7.2016 20:23:01

2 Mejlo
Obavy jsou určitě na místě, ale až testování napoví víc.

17.7.2016 20:43:23

Poznámka
O víkendu jsme hráli Necromancera s jinými house rules - šlo o vyvolání mrtvoly, která namísto útoku nablízko disponovala střeleckým atakem (klasika: modrá a žlutá kostka do začátku).

Ovšem mnohem spíše než nové útočné využití tohoto pomocníka mne pobavila jinačí věc. Jelikož počet vyvolaných Oživlých mrtvol nemá žádný limit (jistě, lze vždy ovládat pouze jednu) a jelikož Nekromant má dovednost Temné spojenectví (2.zkušenostní úroveň), umožňující mu management zranění (zranění namísto něj dostane vybraná Oživlá mrtvola), byl Nekromant v některých misích téměř nezničitelný.

Dlužno dodat, že šlo vždy o mise bez časového limitu, myšleno v počtu kol, ve kterém hrdinové musí zvládnout zadaný úkol, ale i tak šlo o dosti zajímavou strategii:)

25.9.2016 23:07:36

to Mart
Chápu to správně, že díky House Rules Nekromant vyvolal během hry několik souběžně fyzicky přítomných mrtváků a těm pak přiděloval zranění? Bych nechtěl hrát za OL.

My teď dojeli, po několika měsících, Runu stínů, kde byl v družině přítomen nekromant a ke konci hry už byl pěkně nabušenej i podle základních pravidel a byl jsem fakt rád za to, že Mrtvola má jen útok na blízko a může se pouze jednou pohnout :)

26.9.2016 14:19:44

2 Mejlo
Takhle, bez ohledu na house rules, čili podle standardních pravidel, se může Nekromant (koneckonců i Krotitel) přeci vybavit kolika pomocníky chce. Pravidla jej nijak neomezují.

Jediné omezení, které má, že může vždy hrát pouze s jedním, resp. díky dovednosti Šílenství nemrtvých může s jednou Oživlou mrtvolou hrát dvakrát.

26.9.2016 15:17:49

mart
Jak to myslis,ze jich muze mit vic? Ozivlou mrtvolu muzes mit jen jednu, nemuzes jich mit v jednu chvili vic.

26.9.2016 15:37:52

to Mart
Přesně jak píše Froggery. Pokud vyvoláš mrtvolu a někde na herním plánu už nějakou máš, musíš tu původní odstranit. Takže na herním plánu, podle pravidel, může být jen jedna.

26.9.2016 16:28:10

Mart
Přesně tak, oživlou mrtvolu může mít v jednu chvíli jen jednu (proto máš i jen jeden její žeton). Podobně jako jiné pomocníky - snad jen geomant může mít až 3 kameny a čaroděj až 4 obrazce, ale vždy je to na kartičkách napsáno...
Já to bral, že jste si to udělali jako homerule, i když dosti podivné a nevyvážené, jak ses sám přesvědčil při své poslední hře. Už i tak je Nekromant dosti silná postava, která určitě nepotřebuje zesilovat.
Ale proti gustu žádný dišputát, ale chudák OL...

(To bych si ale na druhé straně jako OL taky vyhádal nějaké ty bonysy, třeba abych měl zadarmiko služebníky z dalších rozšíření - jako hejno havranů a Moranu, (právě dopřekládám z The Chains that Rusts..). ale to už si pomalu můžete vymyslet úplně jinou hru - Descent je vyvážen tak jak je...)
Tak Descentění zdar :-)

26.9.2016 17:25:26 | Upraveno autorem (porovnej)

Pomocník
Musím se přiznat, že jste mne docela zaskočili, pže už dlouho to hrajeme způsobem na vícero pomocníků. A souhlas, mám s tím jako OL docela velký problém, takže jsem je omezil max. na dva s tím, že jsem zkusil trochu povolit v poslední kampani a Nekromant se utrhl níže zmíněným způsobem ze řetězu.

Takže základní definice u Nekromanta, resp. Krotitele, u karty pro vyvolání Oživlé mrtvoly či přivolání Vlka, že v jednu chvíli lze ovládat pouze jedinou Oživlou mrtvolu a jediného Vlka se má ve finále takhle? Že tedy mohu vyvolat pouze jednoho pomocníka?

A já měl celou dobu za to, když je v textu řeč o "ovládání", že vyvolávat jich mohu kolik chci, ale ovládat vždy lze jen jednoho vyvolaného pomocníka z těch, co jsou na právě mapě.

26.9.2016 17:43:43

mart
Jak píše Lehino,je to omezené i těmi žetony. Je tím opravdu myšlen jen jeden na hracím plánu.

26.9.2016 18:26:48

...
A teď ještě taková věc. Vlastním dvakrát stejnou skupinu monster, řekněme že jde kupř. o Gobliny lučištníky.

V dané misi nasazuji dle propozic mj. jednu skupinu Goblinů lučištníků a k nim mám ještě jednu volitelnou skupinu. Nasadím Gobliny lučištníky i jako volitelnou skupinu. Je to něco proti něčemu? Nepřehlédl nebo nevyhodnotil jsem zase špatně něco, co by tohle neumožňovalo?:)

1.10.2016 22:04:34

mart
No hra s tim normalne nepocita, vsechny nestvury jednoho typu na mape proste patri do jedne skupiny a jejich mnozstvi je ve vetsine pripadu jasne dane limitem podle poctu hrdinu, vyjimecne je to definovano jinak v zadani dobrodruzstvi. Takove pouziti je uz proste dalsi house rule, kde muze, ale vznikat zmatek v posilach nebo splneni podminek dobrodruzstvi, a taky v aktivaci skupin, musis nejak odlisit gobliny jedne skupiny a druhe skupiny. Ja bych to neprovadel, ale tak delat si s tim muzete co chcete.

1.10.2016 22:22:49

Vybíráme z Bazaru

Nemesis - Story Dice (Intruders/Cat) sundrop
Nemesis - Story Dice (Intruders/Cat) sundrop
Akt. cena: 1125 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas