Descent: Journeys in the Dark (Second Edition) – The Chains That Rust

xxxxxxxxxo hodnoceno 6x (Seznam vlastníků)

Descent: Journeys in the Dark (Second Edition) – The Chains That Rust - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Descent: Výpravy do temnot (2.edice)
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Morana a Slovo utrpení

Zdravím
Morana, jakožto služebník VZ, má schopnost, že pokud sousedící hrdina urží unavu, jiný hrdina utrží také unavu (viz její karta). A VZ zahraje Slovo utrpení (pokaždé, když hrdina utrží zranění, utrží navíc i unavu. A nyní hypotetická situace, kde u Morany stojí dva a vícenaprosto vyčerpaných hrdinů (plná unava). Jeden z nich je zraněn a má dostat i unavu (ta se překlopí do zranění, ale efekt utržení unavy tam je) a tak unavu má dostat i další hrdina, který je tím opět zraněn a ve spirále to tak pokračuje dále - až ve výsledku oba padnou.
Anebo efekt Morany platí jen, když se utrží skutečně pouze žeton unavy a ne namísto toho žeton zranění?
Co myslíte?
S pozdravem
1.2.2017 09:42:26

Lehino
Morana je jakože Scourge? :) Mno, tak podle mě by to opravdu pomlátilo oba hrdiny.
EDIT: Teda jen jednoho to sundá, ten druhý to asi přežije pokud nemají stejné zbývající zdraví, jakmile je jeden sundaný, je po smyčce.

1.2.2017 10:30:47 | Upraveno autorem (porovnej)

Rozdil> Muze tam byt i rozdil az dvou zivotu.

Protoze kdyz hrdina umira na "prideleni" unavy jeste vysle pres Moranu dalsi sadu, ktera vyvola jeste tomu prezivsimu dalsi par zraneni a ten mimo to jeste da nejakemu stojicimu hrdinovi unavu. Jen ten uz nemusi stat u Morany a, tudiz smyka skoncila.

P.S. nekdy bych za pana zla chtel u Morany potkat 4unaveny hrdiny :) - NO_NORMAL

smyčky s Words of Msiery (Slovo utrpení)
Zdarec,

Nekonečné smyčky s Words of Misery se řešily už v mnohých případech na zahraničních forech. Ona sama o sobě již karta Words of Misery (slovo utrpení) spouští nekonečnou smyčku pro plně unaveného hrdinu, který dostane zranění / únavu (tato smyčka je zakázaná v oficiálních faq).

Jsou však i další případy, např. z quest rules nebo např. Morany (Scourge), kdy může smyčka vzniknout.

Doporučuji přečíst tento příklad (vlákno boardgamegeek fora), ze kterého plyne dle slov jednoho z tvůrců hry jednozačný závěr:

each effect can only be triggered by another effect once

neboli

každý efekt může být spuštěn jiným efektem pouze jednou

https://boardgamegeek.com/article/24319179#24319179

V našem příkladu tedy podle mě smyčka končí nejpozději ve chvíli, kdy ji OL aplikuje 1x na každého hrdinu.

Zkrátka nesmí nikdy nastat 2x tatáž situace s tímtéž "trigger efektem".

Poctivé hře zdar!

4.2.2017 22:52:27

Rask
Jo to je rozumny reseni.

5.2.2017 09:10:02

Co tvurci zamýšleli?
Ahoj
Pokládám si otázku, co tvurci Moranou zamýšleli a porovnávám tohoto služebníka s druhým -Hejnem havranů. Osobně si myslím, že smyslem Morany bylo jednak zesílení VZ už samotnou nestvůrou navíc, která se defakto objeví zadarmo a ani ostatní nestvůry na mapě nezeslabí (na rozdíl od havranů). Navíc hlavním smyslem bylo tahání z hrdinů únavu - ale jen unavu - ne v přeneseném smylu životy. Navíc v kombinaci se slovem utrpení (a nedej bože pokud VZ ještě zahraje Rej strašidel) vzniká vlastně rozšířený výbuch (zranění navíc každého hrdiny za 2životy z každého utoku, který někoho zraní). Toto asi tvůrcům uniklo.
Takže myslím nejrozumnější řešení je držet se u Morany doslovného popisu a udělovat jiným hrdinům pouze žetony unavy (jak bylo puvodně zamýšleno) a nikoliv přeneseně zranění. Čili jinými slovy - pokud si hrdina nedává žeton unavy, ale žeton zranění, tak se schopnost Morany nespouští.

6.2.2017 08:39:06

Lehino
To, že to tvůrci možná trochu nevychytali, je věc jiná, nicméně zpět k faktické stránce.

Podobný případ se řešil např. zde:

https://boardgamegeek.com/article/22967266#22967266

s výsledkem, že se efekt spustí, i přestože je únava převedena na zranění.

Srovnávají to tam např. opačným příkladem - s Jainou, která obdrží stav z útoku, i když si všechno zranění převede na únavu.

6.2.2017 10:53:52

Rask
Tak taky bychom mohli být jednou před světem a zdokonalit sami vyváženost, než na to přijdou tvůrci hry a pošlou to FAQ. O tom, že se Moranina schopnost musí upravit, nepochybuji.
Každý VZ už jen se samotnou Moranou za 1exp a se slovem utrpení ze základu, to silně znepříjemnuje hrdinům oproti jiným balíčkům. A s kartou Rej strašidel (sice za 3expy) přichází konečná.
Uplně by k Moraně stačilo dopsat slovíčko -dobrovolně. Tedy - pokud hrdina s ní sousedící dobrovolně utratí unavu - tedy za schopnosti či za body pohybu.

Jednoduché - nehrozí tam řetězení jak aktivní, tak pasivní.

Na druhou stranu bych zase v Zlobřích bažinách zesílil karty VZ nákaza tím, že některé z nich má VZ od začátku a vykládá si je před sebe podobně jako zde Moranu. Tam je zase balíček VZ k ničemu a nikdo s ním doposud moc nechce hrát.

6.2.2017 11:59:10

Vybíráme z Bazaru

Magnificent
Magnificent
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 3 dny

Offcanvas