nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Descent: Journeys in the Dark (Second Edition) – Nature's Ire

Rozšíření pro hru: Descent: Výpravy do temnot (2. edice)
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 150 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Jonathan E Bove
Nathan I Hajek
Rok vydání: 2014
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Modrá Skála je mírumilovné městečko ležící na kraji tajemného lesa. Přicestovali jste kvůli prodeji pokladů, které jste získali během svých dobrodružství. Jak procházíte poklidnými ulicemi, překvapuje vás hojnost dětí v tomto městě. Posedávají na každém rohu a vykukují na vás z oken. Když dojdete na tržiště, váš znepokojení jen vzroste. Za vašimi zády se shromáždil dav dětí. Jejich tváře halý strach a zoufalství. Všimnete si světla v okně jednoho z místních kupců. Po vstupu do krámku naleznete další děti choulící se u špatně udržovaného ohniště. Prohlížíte si je, ale jako odpověď  na vás jen upírají své prázdné pohledy. Postarší muž pomalu schází po schodišti v zadní částí krámku. Všichni jejich rodiče jsou pryč," řekl, když o holi kulhal směrem k vám. To les." V jeho očích se odehrával boj o soustředení se na přítomnost. „Les vzal mé lidi a město osiřelo. Prosím, pomozte nám." Souhlasíte, že se vydáte hledat zmizelé obyvatele, rodiče osiřelých dětí. Desmond je vám vděčný, ale odmítá jen nečinně sedět a čekat. Jeho oddanost a péče jsou tím jediným, co drží Modrou Skálu pohromadě a je pevně rozhodnutý pomoci vám v záchraně. Musíte ho s sebou vzít, ale pokud zahyne, město bude navždy ztraceno.

Nature's Ire (Hněv přírody) je rozšíření kooperativní hry Descent: Výpravy do temnot (2. edice) pro 1-4 hrdiny. Akce a rozhodnutí Overlorda zde zastupují aktivační karty nestvůr a karty nebezpečí. Vaším úkolem je čelit všem výzvám a nepřítelům a tajemným lesem, který se před vámi náhodně otevírá vždy v jiné podobě. Herní princip je obdobný jako u aplikace Road to Legend.

V tomto dobrodružství vás jako pomocník provází Desmond (viz fáze hrdinů).


Příprava hry:

  1. Sestavení balíčku průzkumu: Zamíchejte karty průzkumu. Jejich postupným odhalováním se před vámi bude rozrůstat vámi odhlalená část podzemí. Během míchání se připraví tři hlavní střetnutí, která musí hrdinové projít. Zbylé karty se zamíchají a vloží do balíčku náhodně.
  2. Příprava tabulky postupu: Na tabulku se s pomocí žetonů zaznamenává osud hráčů a blížící se zkáza. Jejich pozice se mění dle různých efektů. Dále je zde stupnice kořisti, která určuje, kolik karet předmětů můžete zístat za zabíjení nestvůr.
  3. Příprava nestvůr: Ty jsou rozmístěny dle pravidel pro jednotlivá herní pole a odhalené oblasti.
  4. Sestavení balíčků karet aktivace, nebezpečí, hledání a předmětů
  5. Příprava prvního střetnutí: Počáteční karta průzkumu (vstup - označení symbolem).
  6. Příprava žetonů: Roztřiďte žetony zranění, únavy, hrdinů, stavů a karet stavů.
  7. Příprava hrdinů: Postupujte dle základní hry (myslete na to, že některé efekty cílí na Overlorda, který v této hře nevystupuje).
  8. Utrácení bodů zkušeností: každý hrdina začíná hru s 1 bodem zkušenosti, který může okamžitě utratit za kartu specializace nebo si ho ponechat na později.


Průběh hry:

Hra se skládá z tahů hráčů, v jednom tahu proběhnou tyto fáze:

  1. Fáze hrdinů: standardní aktivace hrdinů. Do hry přibývají nová pravidla pro hrdiny:
    • průzkum: Karty průzkumu jsou odhalovány ve chvíli, kdy hrdina otevírá dveře ze stávající lokace. Dle pravidel se připraví nový díl mapy spolu s nepřáteli, žetony hledání a cílů. Aby hrdinové zvítězili, musí úspěšně projít tři hlavní střetnutí tohoto rozšíření.
    • kořist: Za zabíjení nestvůr získávají hrdinové žetony kořisti. Při každém dosažení limitu kořisti (daný počtem hráčů) si mohou dobrat karty předmětů, jeden si ponechat a zbylé vrátit na dno balíčku.
    • Desmond: aktivuje se jednou za kolo po tahu jakéhokoli z hráčů. Má k dispozici akci pohyb anebo svou zvláštní akci.
  2. Fáze vládce zla:
    • efekty vládce zla: Podle karet průzkumu.
    • osud: Efekty karet nebezpečí (není li řečeno jinak, uplatňují se ve chvíli, kdy není žádná aktivní karta průzkumu, tzn. všechny byly hrdiny vyřešeny anebo odhozeny). Žeton osudu se v tu chvíli posune o 1 bod (blíže k žetonu zkázy).
    • aktivace nestvůr: Vykonání dvou možných akcí z těch, které jednotlivým skupinám nestvůr nabízí stávající karta aktivace.


Konec hry:

Hrdinové zvítězí, pokud projdou úspěšně tři hlavní střetnutí a podaří se jim zachránit vesničany ze spárů nestvůr. Pokud se žeton osudu ocitne na stejném poli jako žeton zkázy, mysli hrdinů zachvátí zoufalství a jejich kosti zůstanou na věky tlít ve stínech lesů Modré Skály.

Autor: Goodspeed