Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Steamforged Games Ltd. |
Autoři: | neuvedeno |
Rok vydání: | 2017 |
Sdílej: |
Prvni dojmy
Tak jsme prave dokoncili uvodni seznamovani s pravidly a mechanismy hry... dostali jsme u toho strasne pres drzku. Hra nelhala... buď se umirat!první hra
Dali jsme dnes s bráchou za warriora a heralda. Mini bosse jsme vylosovali náhodně a byla to ta asi nejtěžší varianta - Titanite Demon, který má jen jeden jednoduchý encounter a pak tři střední.
Záčátek hry byl opravdu krušnej a chápu, že No-normal by rád do začátku nějakou injekcí duší :) Duše jsme neustále utráceli na dobírání karet, našli jsme slušné kopí pro heralda a greataxe pro warriora včetně titanite shardů a buffu na jed. Ke všemu bylo ale třeba se pořádně nalevelovat, což se nám po mnoha smrtích povedlo a tak jsme s nulovou zásobou sparků vyrazili na Titanite Demona :)
Ze záčatku jsme si drželi odstup a učili se jeho pohyby, pak už jsme pomalu začali po troškách ukrajovat z jeho HP. Hodně pomáhal jed (ještě lepší by byl bleed, ale bohužel nenašli jsme). Titanite demon nakonec bez větších problémů padl.
Jako druhé bosse jsme vybrali Dancer. Encountery jsme zvládli bez ztráty kytičky, ale i tak jsme při prvním pokusu u tanečnice pošli - po heat upu jsme si ihned vytáhli novou nejsilnější kartu a Dancer skočila třikrát za sebou heraldovi na hlavu s čímž si chudák nedokázal porazit. Pofarmili jsme jednou encountery a našli lepší brnění pro oba charaktery, útočné kouzlo na dálku pro warriora. Herald přešel na meč a štít. Druhý pokus už šel podstatně lépe.
Měli jsme kliku na její chování, nešla po nikom cíleně a tak se většinou točila v kruhu bez toho aniž by kohokoliv zranila. Dost pomohlo i kouzlo, takže jsme zdálky ubírali HP. Herald díky novému léčení nám hojil případné rány. Po heat upu vše šlo taky dobře a nakonec jsme šli all-in s následným vypitím estusu a mrchu jsme umlátli :)
Hra trvala určitě přes 4 hodiny, ale věřím, že příště bychom se dostali na 3 hodiny. Ke konci jsme běžné encountery vyčistili během pár minut. Na BGG už existuje milion variant, jak hru zrychlit - nejlepší mi asi přijde dvákrát míň sparků / dvakrát víc duší. Ale nevidím v délce hry až takový problém.
Kostky jsou občas dost zákeřné - na černých kostkách jsem házel permanetně blank aka jedničky :) Na druhou stranu, když se podaří silný útok a dáte třeba dva silver knighty naráz, je to super pocit.
Hodně se mi na hře líbí, jak hráči musí takticky promýšlet, kam se pohnou, kam se nachají odstčit, kdo bude tankovat, kdy použít staminu navíc atd.
Na druhou stranu chápu, že die hard fanoušci Dark Souls si stěžují na mechaniku dodge, která je extrémně náhodná. I my jsme dodge používali jen v extrémních případech, kdy jsme věděli, že ránu už nedokážem blokovat. Ale je to prostě deskovka a reálnou zdatnost a postřeh nelze přenést...
Při hře jsme se velice dobře bavili a to je hlavní.
První hra
Ahoj,
tak dnes jsme dali první hru ve čtyřech hráčích, jako prvního nepřítele jsme si zvolili Gargoyle. Jednotlivé encountery probíhaly úplně v pohodě, všechny jsme je vyčistili 2x, a pro jistotu jsme šli na Mini bosse s jedním sparkem, nicméně obavy a respekt z miniatury se ukázaly liché, Bosse jsme zařízli velmi rychle bez ztráty kytičky.
Jako druhý boss nás čekal Dancer of The Boreal Valley, cesta k němu byla už o něco tužší, obzvláště encountery třetí úrovně dávali docela zabrat, ale i až na pár Estusků, jsme to proběhli v klidu a zase 2x. Poté nás čekal Dancer, z počátku jsme byli z jeho Behaviours karet docela vyplašený, ale nakonec šel vcelku také rychle k zemi, pouze jednou jsme měli namále, když náš Warrior utratil zbytečně moc staminy a v chyběli mu pouze dve kostičky ke smrti.
Celkově jsem za hru nezařvali ani jednou.
Celkové hodnocení shrnu níže:
+ velmi tématické a pro milovníky Dark Souls her prakticky povinnost
+ zajimavý systém aktivace nepřátel a různých vzorců chování
+ tím spíše Behaviours card u Bosse, což je doslova nádhera
+ smrt číhá všude, my měli dost štěstí na hody, a taky jsme nesepnuli žádnou past, ale jinak je to dost Hardcore
+ nejhezčí miniatury, které jsem kdy viděl (srovnávám s Blood Rage, World of Warcraft, Descent, Zaklínač...)
- nesmyslný systém nákupu itemů, všechno stojí stejně ale nikdy nevíte, jestli vám padne zbraň, štít nebo třeba 4 kouzla za sebou, nemluvě o tom, že si můžete nalízat itemy, které ještě další dvě hodiny stejně nemůžete použít
- postavy se ve vlastnostech příliš neliší, klidně assassin může běhat s obouruční sekerou a warrior vás z povzdálí léčit, což dost kazí zážitek ze hry a nepusobí to věrohodně
- i po jedné hře už pociťuji nedostatek komponent (především miniatur), celkem proti vám stojí pouze 6 typů nepřátel, což je opravdu VELMI, VELMI málo. Proto jsou obyčejné encountery nepříliš variabilní a stereotypní, tím hůře, když tato hra staví na grindu (pevně věřím, že po několika rozšířeních bude hra doslova nesmrtelná)
Psycho
Konečně někdo do diskuze. :) Máš představu, jak dlouho jste hráli? Jinak souhlasím v podstatě se vším, co jsi napsal, hlavně s množstvím obsahu. Na to že hra bude stát přes 3k, tak docela slabota, KS backeři naštěstí budou mít o plast postaráno. To, že warrior léčí a assassin tankuje s obouručákem, je sice divný , ale je to dost věrný předloze, kde classy znamenají pouze startovní podmínky.
Hra
Já hrál zatím jednu hru se základem:
plusy:
+ Kostkové souboje
+ variabilita vybavení
+ grind a náhodná střetnutí
+ AI karty pro bosse
+ povyšování postav
+ pěkné boss figurky
+ hra docela odsýpá po tom co už všichni vědí co a jak
mínusy:
- málo základních nepřátel
- slabí základní nepřátele vyváženi tím, že hrají několikrát více než hráči (radši bych viděl kdyby také měli AI decky, nepřátel není zas tolik)
- způsob nabírání výbavy (náhodné tahání karet, někdy nemusí přijít nic vhodného dlouhou dobu, jindy dobré karty hned na začátku a dělá to pak obrovský rozdíl v průběhu hry)
- dlouhé čekání na váš tah
- hrdinové jsou spíše otloukánci co jen uskakují a blokují a jednou za čas kdy na ně konečně dojde řada dají jeden útok (chápu, že takto je to věrnější předloze.. ale přece jen ta neaktivita hrdinů a aktivita monster... myslím že to šlo zpracovat líp)
Za mě tak 6/10, možná rozšíření hru vylepší (případně nějaká house rules na rozdělení lootu dle Tierů)
První dojmy
Naprosto souhlasím se Zailym. Hra nás pojela, za což dávám vinu nezkušenosti a neznalosti. Nechodilo vybavení, buď silné, ale zároveň nebyl lvl ho používat a nebo témeř stejné vybavení v něčem horší a v něčem lepší než to startovní. Nepřátel je žalostně málo druhů, Bossů mě přijde akorát. Karet pokladů je zase velká hromada až zbytečně. Systém souboje je to nejlepší na této hře. Neznám hru kde bych se s tímto systémem potkal. Naopak střídání hrdinů a nepřátel je mnohdy nešikovné. Čekáte a jen se bráníte a jednou za čas konečně útok. Hrací deska je tam spíše jen na okrasu, mohlo být více rozměrů, třeba nějaká chodba nebo místnost která nebude mít tvar čtverce, ale písmene L. Za mě je to tak 60%. Rozšíření dojem snad zlepší.
lalala
Já mám zatím zkušenost pouze ze hry ve dvou, kde je down time téměř nulový, takže se na to zatím dívám o něco pozitivněji :) Systém jeden hrdina, všechna monstra, jeden hrdina mi přišel v pohodě. Hned to má jinej feeling a odpadá plánování, já vlítnu sem, ty zabiješ tohle, ty tohle a s prstem v nose jdem pryč. Namísto toho přichází plánování, zabiju tohodle týpka, ale pak na mě může ten a ten a pravděpodobně umřu. Člověk si musí rozmýšlet pozice a rozprostřít příchozí dmg mezi všechny postavy. Za mě zatím 70%.
Yedle
Hráli jsme to 5-6 hodin včetně pár pauz.
Z počátku to bylo docela pomalé ale ke konci to už dost odsejpalo (hlavně pohyb nepřátel během Encounterů), a byť jsme hráli ve čtyřech, tak o nějakém čekání na tah nemůže být řeč. Pořád člověk radí kam se pohnout, a pořád plánuje.
(ne)variabilita postav:
Ano vím, že v DS můžeš začít hrát za Warriora a během dvaceti levlů z něj udělat mága, kterého si expíš dál až do lvl klidně 80, ale pokud hraješ coop ve čtyřech lidech, tak to smysl nedává. Na začátku si vybereš Warriora v domnění jak to tam budeš krájet sekerou, a nakonec máš talisman a hromadu kouzel, protože prostě z bedny nic jiného "nevypadlo", nebo to vypadlo v blbém pořadí.
druhá hra
Včera poprvé v plném počtu a musím říct, že to byla teda jízda. Je fakt znát, když skupina dostává víc duší, takže jsme se rychle nafarmili docela slušnou výbavičkou. Extrémní kombo měl náš knight s mečem s bleed a silver knight štítem, kterým dokázal odstřelit bez problému large hollow soldiera nebo pořádně pomačkat brnění sentinelovi. Bohužel nejslabším článkem jsem byl já jako herald, protože jsem se přetransformoval spíš v mága, což bylo super na běžné encountery (poison mist ftw), ale v boss fightu jsem byl úplně k ničemu. Takže nakonec jsme po pěti hodinách padli u O&S, když stačilo dát poslední zásah a vyhráli bychom. Sparky nám zbyly, ale už jsme neměli sílu v půl jedný ráno pokračovat dál. Pravděpodobně příště budeme hrát pouze na jeden spark, ale s dvojnásobným množství získaných duší, aby se hra urychlila. Love it, těším se na streatch goaly :)
Naše první hra.
Tak máme za sebou první hru. I s vysvětlováním pravidel trvala cca 6 hodin a ukončila jí potupná smrt u minibose. Hráli jsme ve dvou za Warriora a Assassina. Nákup u kováře jsme hráli, jako výběr jedné ze dvou otočených karet, jinak vše podle pravidel.
O první jiskru jsme přišli ve dvojkovém encounteru s dvěma Large Hollow Soldiery.
Další 2 jiskry nás stál další dvojkový encounter, se třemi Silver Knighty (a pastmi), kteří se rodili hned u nás. Z toho druhá jiskra byla fakt pekelná smůla na kostky. To mělo být naše.
Ale poslední 2 jiskry nás stál mini-boss, tedy Winged Knight a ten nás vykostil teda strašně.
V podstatě nás vždy zabil jednu kartu po heat upu. V prvním boji jsme ho stáhli na 10 a ve druhém na 9 životů. Zatímco u prvních 3 smrtí, tak nějak víme, kde byla chyba, tady vůbec netušíme, co bychom měli dělat jinak. Dlouhý dosah zbraně spousta pohybů a karta s opakovanými útoky, rezistence proti zbraním 3. Do obou bojů jsme nastoupili kompletně se všemi schopnostmi i Estusy.
Nějak nechápu, jak se dá tohle vyhrát.
Hra mě bavila celých 6 hodin, ale z toho souboje s mini-bosem jsem rozčarovaný (a naštvaný). Po první hře neumím vyhodnotit, jestli jsme měli smůlu na vybavení, ale během hry mi to nepřišlo. Duší jsme měli spoustu, netrpěli jsme nedostatkem.
Je tohle normální stav a průběh hry? Ostatní bossové jsou podobní?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Detective Stories: History Edition Kaifeng 982
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 8 dnů