nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Conflict of Heroes: Storms of Steel! - Kursk 1943

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Academy Games
Phalanx Games
Autoři: Dana Lombardy
John Hill
Uwe Eickert
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Optimistické Stalinovo přesvědčení, že po stalingradské porážce, kde hitlerovské Německo ztratilo celou polní armádu, je Wehrmacht vyřízen, vyprchalo v polovině března 1943, když Němci zreorganizovaná armádní skupina "Jih" udeřila od jihu proti příliš roztaženým sovětským vojskům Jihozápadního frontu, následným průlomem odkryla křídlo Voroněžského frontu a donutila Rudou armádu znovu vyklidit koncem zimy dobytý Charkov a Belgorod, jenž se stal frontovou linií.
Operace Citadela byla německými vojsky zahájena 4. července 1943 a měla za cíl připravit Rudé armádě natolik vážné ztráty, aby nemohla během roku zahájit významnější ofenzívu. Bezprostředním cílem bylo zlikvidovat Kurský oblouk a zničit sovětské síly v této oblasti. Bitva skončila 22. července, když Hitler nařídil další bojové operace ukončit. Největší tanková bitva histori skončila, Třetí říše ztratila strategickou iniciativu na východní frontě a byla odsouzena k porážce.

Druhý samostatně hratelný modul taktické válečné série Conflict of Heroes nás přivádí do roku 1943, do historicky největší tankové bitvy u Kurska. Doplňuje a obohacuje koncept prvního modulu.  Hra nabízí lehce upravená a obohacená pravidla a samozřejmě nové jednotky a scénáře, přičemž k těm zásadním novinkám patří letadla. Hra využívá konceptu postupného učení pravidel, kdy po přečtení několika sekcí pravidel můžete hrát několik prvních scénářů (základní pravidla - pěchota) a postupně přidáváte pravidla další umožňující hrát pokročilejší scénáře (skupinové aktivace, minomety, artilerie, kopcovitý terén, vozidla, opevnění, letadla, miny atd).  Z celkem patnácti scénářů můžete hrát některé  sólo (slouží především k zažití pravidel), jiné jsou vytvořené i pro hru více než dvou hráčů (3-4). Konceptem hry je vysoká realističnost a taktické možnosti a zároveň snadná a stručná pravidla. Veškeré statistiky jednotek jsou přímo na jejich žetonech. Hra oproti většině podobných wargames nepoužívá tabulky, např. namísto tabulek zásahu využívá losování žetonů poškození s různými efekty.

Příprava hry
Po výběru scénáře a stran hráči umístí mapy dle pokynů scénáře, překryvové díly mapy, opevnění a jednotky. Scénář zároveň určuje, které akční karty budou ve hře.

Průběh hry
Hra probíhá v kolech, kdy se hráči střídají v provádění akcí (pohyb, střelba, natáčení se, pokus o zotavení morálky jednotky atd.). Protihráč tak může okamžitě zareagovat svojí akcí, hraje se tedy bez větších prodlev. Důležitou roli hraje CAP (Command Action Points), které má hráč na jedno kolo a využívá je k přidávání akcí svým jednotkám, zlepšování většiny hodů apod.

Závěr hry
Většina se scénářů se hraje na předem daný počet kol a hráči počítají dle scénáře vítězné body (nejčastěji za zničení soupeřových jednotek a obsazení cílů).

Měřítko hry
Jeden žeton pěchoty odpovídá 4-12 mužům, žetony vozidel atd. představují právě jedno vozidlo.

Shrnutí
Taktická hra z Východní fronty s relativně jednoduchými pravidly, které se hráči učí postupně a přitom vysokou mírou realističnosti a taktických možností.

Autor: Eyron

Rozšíření hry

Conflict of Heroes: Price of Honour - Poland 1939 (2010)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 4 hráči od 12 let

Celkové hodnocení:oooooooooo(hodnoceno 0x)

Další názvy této společenské hry

  • Angriff! Teil 2: Ostfront, 1943