nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Chain Reaction 3.0 - Swordplay

Počet hráčů: 1 - 1
Doporučený věk: neuvedeno
Herní doba: 10 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní, válečná
Čeština:
Vydavatelé: Two Hour Wargames
Autoři: Ed Teixeira
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Chain Reaction 3.0 - Swordplay

Swordplay je taktická bojová hra s miniaturami pro jednoho a více hráčů situovaná do dob před střelným prachem, případně do fantasy. Systém reakcí umožňuje vymknout se klasickému střídání tahů (IGO-UGO) a spolu s pravidly pro "pravěpodobné nepřátelské síly" i hru jednoho hráče nebo pro hru kooperativní, obecný styl pravidel zase dává prostor pro implementaci do nejrůznějších prostředí. Ke hře jsou zapotřebí pravidla (dostupná zdarma), množství šestistěnných kostek, herní plocha (nejlépe s terénem) a figurky či žetony představující bojovníky.

Princip hry

Ve hře každý hráč, představovaný velitelem, částečně ovládá jednu družinu o nejvýše šesti členech (NPC). Těmto sice na začátku kola přikáže co by měli udělat, ale kvůli reakcím na soupeře či ztráty mohou prostí členové družiny nakonec jednat ne tak úplně v souladu s plánem.

Družina se může libovolně dělit na skupiny, třeba i o jedné postavě. Každá postava má tři základní atrributy:

  • třídu (Class) -šlechtic, voják, bojovník, střelec, vesničan-, která určuje její rekace ve specifických situacích
  • reputaci (Rep), která shrnuje její výcvik, dovednosti, morálku a vůbec všechno
  • výbavu, kam spadá vše od krzna (AC) přes kopí po koně.

Velitel má navíc schopnost motivovat družiníky k lepším výkonům (jako např. zůstat na místě a přijmout ten déšť sípů jako pravý muž/žena/humanoid), svobodnou vůli (reaguje tak jak hráč chce) a šanci vyhnout se smrti. Obvyklé kolo začíná hodem hráčů o iniciativu. Vyšší hodnota určí která strana aktivuje své skupiny jako první, ovšem tato hodnota zároveň musí být nižší než nejlepší reputace ve skupině. (Může se tedy stát, že některé skupinky se neaktivují vůbec.) Postavy v aktivované skupině se pak hýbou, bojují atd., s výjimkou kdy dojde k prvnímu vizuálnímu kontaktu postavy s postavou nepřítele. V tu chvíli dojde na první část názvu hry a vyhodnotí se (opět přes reputaci), v jakém pořadí postavy reagují a jaké jejich reakce jsou.

Příkladem budiž válečník (NPC), který měl původně v plánu jen obejít roh budovy. Narazí na střelce  - a vrhne se na zteč. Střelcem může být líný goblin, který -pokud stihne včas zareagovat- nejspíš vezme do zaječích, nebo to může být elfí lučištník, který blížícímu se válečníkovi chladnokrevně střelí šíp do oka. Reakce se ovšem řetězí, takže pokud se válečník žene na ubohého goblina, může na něj zareagovat v okně schovaný skřet s nabitou kuší - nebo naopak goblin může vběhnout do rány jiné postavě, která to vzala okolo budovy druhou stranou...

Po všech aktivacích první strany je pak na tahu další hráč.

Ostatní

Délka hry při znalosti pravidel by neměla přesáhnout dvě hodiny, při nejasnostech lze nalézt slušnou podporu autora a ostatních hráčů v diskusním fóru.

Autor: Longshanx

Vybíráme z aukcí

Dominion: Intriky
Dominion: Intriky
Akt. cena: 599 Kč
Končí za: 7 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>