nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Caveman

Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 6 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Dávnověk
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: není
Vydavatelé: JKLM Games
MAG (Make-A-Game) Ltd.
Autoři: Magdalene Vrijland
Matthew Hall
Simon Hall
Terry Shaw
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Po dalším putování nachází tlupa útočiště v blíže neurčené jeskyni v blízkosti propasti Macocha, kde se Kopčem s Veverčákem dále zdokonalují v lovu menších zvířat. Bohužel je ale v jeskyni napadne medvěd a hrozí zdecimování tlupy. Naštěstí jeho útok odvrátí Mamutík. Pomocí pazourku a ohnivého kamene nalezeného v hlíně jeskyně, se jim podaří vykřesat oheň, který je nesmírně důležitý pro zachování rodu.

Eduard Štorch: Lovci mamutů - zdroj Wikipedie

 

Hra Caveman simuluje v jednoduchém provedení život neandrtálského kmene na vulkanickém ostrově. Bude zrovna ten váš dominantní? Ubrání se před ostatními kmeny a před dinosaury? Dokážete vychovat a hlavně udržet při životě malé jeskynní potomstvo? Je to na vás...

Příprava hry

  • Každý z hráčů si vybere barvu svého kmene a dostane odpovídající žetony.
  • Doprostřed herního plánu, který představuje vulkanický ostrov, se umístí zamíchaný balíček karet.
  • Zamíchají se žetony zdrojů a lícem dolů se umístí na šedivé kruhy na herním plánu.
  • Nejmladší hráč umístí na červené kruhy u sopky figurky tří dinosaurů (T-Rex, Triceratops a Stegosaurus) podle svého uvážení.
  • Otočí se žetony zdrojů na plánu tak, aby hráči viděli, jaké suroviny to které pole herního plánu nabízí.

Průběh hry

Každý tah se skládá z pěti částí. Vždy se začíná tažením karty, která má dvě části - zelenou a červenou. Poté následují tyto akce v tomto pořadí:

  1. Využití zelené části karty pro pohyb členů kmene po hracím plánu, případně na nasazení nového člene na plán. Pohyb je jednoduchý - 1 dílek za 1 bod na kartě. Pohybové body můžete rozdělit mezi členy kmene dle svého uvážení.
  2. Využití červené části karty, tedy pohyb dinosaurů. Těmito útočíte na kmeny ostatních hráčů a umravňujete tak jejich touhy po růstu.
  3. Následuje boj, což je hod kostkami. Lidé házejí 1 zelenou kostkou za každý žeton kmene na políčku a zasahují pouze na symbol hlavy. Pokud mají vyvinut oštěp, zasahují i na symbol oštěpu. Za dinosaury se hází 1-3 červenými kostkami, T-Rex je samozřejmě nejsilnější. Zasahují na symbol hlavy dinosaura. Pokud na konci této fáze zůstane na některém poli osamocené dítě, umírá. Doba byla krutá.
  4. Fáze vývoje je důležitá pro rozvoj kmene. Dle diagramu na přehledové kartě se dá vynaleznout oštěp, oheň, kožešinový oblek, kolo a tábor. Všechny tyto vynálezy zlepšují výhledky na přežití kmene. Například oheň zvyšuje šanci na to, aby děti kmene mohly vyrůst a dospět. Vynalézání se děje tak, že členové kmene stojí v této fázi na polích s potřebnými surovinami. Vývoj je tedy hnacím motorem pohybu po herním plánu a tím, že jsou suroviny v každé hře rozmístěny náhodně, se zvyšuje znovuhratelnost.
  5. Fáze rozrůstání kmene, kdy se rodí děti a probíhá přerod dítěte v dospěláka. To se děje hodem kostky, přičemž bez ohně a kožešiny je šance na dospělost 2/6. Takže se vyplatí vynalézat, jinak váš kmen vymaže z mapy žlutá nemoc (kostka) a/nebo dinosauři.

Podmínky vítězství a konec hry

Vítězem hry se stává hráč, který:

  • má na mapě všech 8 dospělých
  • má na mapě všech 5 vynálezů
  • má na mapě nejvyšší počet dospělých a vynálezů v okamžiku, kdy došly všechny karty.

Takže nezbývá než ulomit kus klacku, nabrousit pazourky a vzhůru dolů, před náš letopočet, do doby kamenné!

 

Obsah balení

  • tvrdý herní plán zobrazující vulkanický ostrov
  • pravidla v ENG a DE
  • 2x referenční tabulka, která popisuje v jednoduché formě vše, co hráč ke hře potřebuje, tedy veškeré možnosti vývoje, boje a plození malých jeskynních dětí :-) Toto jak v ENG, tak i DE.
  • 6 sad žetonů pro 6 hráčů
  • 60 karet
  • 7 kostek (1x žlutá, 3x zelená, 3x červená)
  • 3 plastové figurky dinosaurů (T-Rex, Triceratops a Stegosaurus) + 5 bonusových dinosaurů

Autor: rbx