nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Brücke am Rio D'Oro, Die

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: není
Vydavatelé: Amigo Spiele
Autoři: Frederic Moyersoen
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Hutné pralesní dusno mi stéká po těle. Hlasitý lomoz hmyzu všude kolem, skřeky neviditelných ptáků v korunách a občasné zahalasení tlupy opic při sháňce potravy mi drnčí mezi lebečními kostmi a ruka svírající mačetu monotónně, leč s neuvadající silou, klestí cestu spletenciem lián a neprostupného podrostu. Sotva znatelná stezka pod podrážkami pevných kožených bot mě vede k místu, kde se zelená opona rozhalí a zvuky rozmanité živěny nahradí ohromující hukot peřejí z kaňonu dole. Vzálenost k temnému otvoru v protejší skalní stěně překlenuje viditelně chatrný můstek z provazů a prken pochybného stavu. Upevním si na zádech zatím prázdný ruksak a s rukama na lanovém zábradlí opatrně vykročím nad řvoucí propast. Myšlenky na nebezpečí a možnou smrt pádem na skaliska nebo do chřtánu kajmanů přebije rostoucí touha po nesmírných pokladech ukrytých v nedávno objevené jeskyni...

Vybavení na cestu

Brücke am Rio d´Oro (Most přes Zlatou řeku) je napínavá rodinná hra vhodná pro skupiny s dětmi. Cílem hráčů je v roli Jonesovských dobrodruhů a lovců pokladů překonat nebezpečný můstek nad divokou řekou, v jeskyni pokladů na druhé straně naplnit svůj batoh indiánským zlatem a bezpečně se s ním dostat zpět do tábora.

V krabici se nachází hrst skleněných pecek zastupujících poklady, v každé ze čtyř hráčských barev jedna dřevěná figurka, kartička s vyobrazeným stanem jako tábor pro uchovávání ukořistěného zlata a druhá kartička s batohem pro jeho přenos z jeskyně. Pro pohyb slouží tři různobarevné kostky. Most sám je složen z krabice, kdy její papírový vnitřek znázorňuje řeku a kaňon, a ze dvou kartonových lišt, pevně spojujících boky krabice. Na lišty se volně položí „prkna“. Zatím drží, ale uvidíme, co s nimi udělá nájezd hledačů pokladů...

Útok na Jeskyni pokladů

Na jednu stranu mostu hráči položí své stany a zřídí tábor. Na druhou umístí desku jeskyně s žetony pokladů. Batoh, do kterého se vejdou až tři poklady, má hráč u sebe. První hráč dostane kostky se symboly od jedné do tří stop (pohyb), zlomeného prkna (rozpad mostu), kladívka (oprava prkna), ztraceného pokladu (pád žetonu z batohu do řeky) a zlodějské ruky (ukradení pokladu jinému hráči). Jedna je zelená, jedna žlutá, poslední červená. Tyto barvy představují míru nebezpečí souvisejícího s použitím dané kostky. Zelená je na jistotu, ale moc se s ní nepohnete. Červená obsahuje největší pohyb, ale také šanci, že nenávratně ztratíte ukořistěné zlato nebo se pod vámi proboří zvetšelé prkno. Podle počtu pokladů v batohu si můžete vybrat určitý počet kostek. Hráč hodí a provede akci. Pokud hodí více kostkami, pořadí akcí si volí dle potřeby. Kdo se dostane do jeskyně, nabere si až 3 poklady (a bude v tomto případě házet pouze jednou kostkou), případně se rozhodne pro svižnější pohyb se dvěma poklady na zádech a možností získání třetího po cestě z cizího batohu.

Tlačenice na mostě

Na každém prkně může stát pouze jedna figurka. Pokud některá vstoupí na obsazené prkno, zde stojící postavičku odsune směrem svého pohybu. A pokud je tam místo prkna díra... Jak dobrodruzi chodí po mostě sem a tam, prkna se lámou a propadají, hráči jsou nuceni buď skákat nebo díry opravovat, občas je někdo okrade, shodí do propasti, ale také postrčí vpřed žádaným směrem. Kdo spadne do díry, ztratí veškeré nesené poklady (ty ve stanu jsou již v bezpečí) a vyškrábe se z vypětím sil zpět do tábora, odkud může zahájit další postup k tenčícím se zásobám zlata.

Vydrancování jeskyně a pád mostu

Jakmile je z jeskyně odebrán poslední poklad, v každém tahu spadne směrem od ní z mostu jedno prkno, takže je čas na úprk k táboru. Dobrodruzi skáčou přes chybějící prkna, někdy jim při zběsilém shonu vypadne z ruksaku drahocenný valoun, prkna praskají a řítí se do hlubin, občas i některý nešťastník. Když se všichni ocitnou v táboře, spočítají si uloupené artefakty a určí nejúspěšnějšího hledače pokladů. Světová muzea se plní, domorodé kultury opět ostrouhají.

Autor: Bacil