nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Big Manitou

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Divoký západ
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Rio Grande Games
Whats Your Game?
Autoři: Günter Burkhardt
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Přenesme se na severoamerický kontinent v době před příchodem Kryštofa Kolumba. Úrodné širé pláně jsou obývány ohromnými stády bizonů. Během lovecké sezóny se indiánské kmeny navzájem předhánějí v síle svých lovců a ve schopnostech svých hrdinů. V boji jim pomáhá nejen um jejich paží, ale také tajemná síla totemů a rychlost bílých koní. Záleží jen na Vás, jaké úlovky si odnesete z jednotlivých lovišť. Bude stát Velký Manitú na Vaší straně až dojde na počítání úlovků?

Big Manitou je karetní hra pro 2-5 hráčů. Každý z hráčů má karty postav ve své barvě. Pomocí jejich síly se snaží ovládnout tři samostatná loviště a získat z nich úlovky. Vyhrává hráč, který v 3-5 kolech (podle počtu hráčů) nasbírá nejvíce vítězných bodů.

Na začátku kola se náhodně vylosují 2-4 kartonové čtverce s úlovky do každého ze 3 lovišť. úlovky jsou otočeny lícem vzhůru, aby hráči věděli o co se bude bojovat. Konkrétní počet úlovků závisí na počtu hráčů a pořadí hracího kola. Na lovišti mohou být následující úlovky:

  • Bizon - spolu s teepee dává 1 vítězný bod. Na dílcích jsou 1-3 bizoni.
  • Týpí - spolu s bizonem dává 1 vítězný bod. Na dílcích jsou 1-3 teepee.
  • Totem - držitel největšího počtu totemů (dostane hnědý váleček) může na konci kola přiložit 1 postavu navíc.
  • Bílý kůň - držitel největšího stáda bílých koní (dostane bílý váleček) může přemístit jednoho lovce na jiné loviště.
  • Tomahawk - zvyšuje sílu všech lovců daného hráče o 1.

Hráči si na začátku kola vyberou (nebo vylosují) 7-8-9 karet s postavami, se kterými toto kolo odehrají. Ve hře jsou 2 druhy postav:

  • Hrdinové - každý z hrdinů má danou sílu díky níž přemůže některé soupeřovy hrdiny, ovšem jiným hrdinům podlehne. Například Velký náčelník přemůže všechny ostatní hrdiny s výjimkou nejslabší - Squaw. Ta může být přemožena všemi ostatními hrdiny kromě Náčelníka. 
  • Lovci - mají sílu od 1 po 9. Každý tomahawk posiluje lovce o další bod. Kmen s nejvyšším součtem síly lovců si z loviště odnáší 1-2 úlovky dle svého výběru. 

Začínající hráč položí k libovolnému lovišti jednu ze svých karet postav. U každého loviště může být přiložen libovolný počet lovců, ale pouze jediný hrdina. Když se sejdou dva hrdinové u stejného loviště, dochází okamžitě k souboji a vyhrává silnější hrdina. Poražený toto loviště opouští a již se v kole znovu neobjeví. Pokud jsou oba hrdinové stejní, umírají oba.

Po položení 7 karet nastává chvíle pro majitele hnědého válečku (totem) který může přiložit osmou kartu. Pak ještě majitel bílého válečku (bílý kůň) může přemístit jednoho svého lovce z jednoho loviště na jiné.

Nyní do hry vstupuje postava lovce kožešin. Ten krade 1 dílek s bizony tomu z hráčů, který v daném kole vyložil karty s největším součtem síly lovců. Pokud hráč žádné bizony nemá (např. v 1.kole, odevzdá bizona dodatečně až nějakého získá).

Pak nastává vyhodnocení lovišť. Každé obsahuje 2-3-4 dílky s úlovky.

  • První úlovek z loviště dostává hrdina. Vybírá si z loviště jeden úlovek a odchází zpět do zásoby hráče.
  • Další 1-2 úlovky si odnáší hráč s největším součtem bodů za lovce a tomahawky.
  • Pokud ještě na lovišti zbyl poslední úlovek, získává ho hráč s druhým nejvyšším součtem síly lovců. Takto se vyhodnotí všechna 3 loviště.

Karty lovců a hrdinů, které nebyly použity v prvním kole se použijí v kole druhém. Do třetího kola hráč vybírá opět ze všech svých karet postav a ve čtvrtém opět hraje s tím, co zbylo po třetím kole.

Vítězné body se počítají až po závěrečném kole. Za bod se počítá:

  • Každá dvojice bizon-teepee. Důležitý je celkový počet dvojic, 1x trojitý bizon a 3x jedno teepee = 3 body.
  • Hnědý váleček totemu.
  • Bílý váleček bílého koně.
  • Největší počet tomahawků.

Autor: husak