nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Betrayal at House on the Hill

Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: není
Vydavatelé: Avalon Hill
Autoři: Bill McQuillan
Bruce Glassco
Mike Selinker
Rob Daviau
Teeuwynn Woodruff
Rok vydání: 2004
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Já to říkal od začátku, opuštěné polorozpadlé domy je lepší nechat na pokoji. Proč jsme s tou sázkou sakra souhlasili? Dveře se zasekly hned po vstupu a jiný východ v nedohlednu. Otec Rheinhardt propadl ve sklepě šílenství a mumlaje něco o hořící lebce skočil do podzemního jezera. Když pak Peter objevil v ložnici tu... tu věc... všichni jsme se rozprchli po domě. Teď se krčím v rohu místnosti pokryté zašlou krví, poslouchám ženský jekot z jiného patra a s hrůzou v očích pozoruji, jak se v prachu na zemi objevují stopy, které neomylně míří mým směrem...


Betrayal at House on the Hill je kooperativní ameritrash hra, která čerpá inspiraci z mnoha hororových příběhů dnešní doby. Hráči představují skupinku různorodých zvědavců, kteří jsou zavřeni v osamělém strašidelném domě a hledají cestu ven. V průběhu hledání ale jeden z nich dříve či později narazí na zlé tajemství, které dům skrývá. Každý hrdina je charakterizována čtyřmi vlastnostmi - síla, rychlost, příčetnost a znalosti. Pokud v průběhu hry jedna z nich klesne na/pod minimální hodnotu, hrdina umírá (ne vždy to ale znamená i eliminaci hráče ze hry).

 

Průběh hry se dělí na dvě fáze:

  1. Prozkoumávání domu  - v této fázi hráči jeden po druhém "staví" dům. Ve svém kole prochází hráč domem podle bodů rychlosti hrdiny a narazí-li na neodhalené dveře, mohou je otevřít a umístit tak k hernímu plánu novou místnost. Ten, kdo jako první místnost objeví, se často stane terčem náhodných událostí, které většinou zvyšují či snižují hrdinovy vlastnosti (podivné zvuky, iluze, hmyz apod.). Kromě událostí lze v místnostech nalézt i předměty a tzv. "omens", neboli znamení. Znamení jsou podobné předmětům (dávají postavám bonusy), ale čím víc je objeveno znamení, tím větší pravděpodobnost, že se hra překlopí do druhé fáze.
  2. Scénář - v závislosti na typu znamení a místnosti, kde bylo znamení nalezeno, se vybere jeden z 50 různých hororových scénářů. Ve většině scénářů se z jednoho hráče stane zrádce, který od této chvíle hraje proti ostatním. Hráč hrající za zrádce se pak uchýlí do vedlejší místnosti a v Knize zrádce si přečte, co je jeho úkolem v daném scénáři. Stejně tak hrdinové si v Knize hrdinů přečtou svůj úkol - obě skupiny tak často pouze tuší, o co se snaží ta druhá.

Mezi témata scénářů patří např. probuzení Draculy, všepožírající obří červ, mumie, temní dvojníci, extrémně urychlené stárnutí, poltergiest nebo mrtvá nevěsta.

 

Hra je hodně závislá na náhodě - kromě rozložení domu a výběru a načasování scénáře zde hrají velkou roli i kostky. Například při událostech se často testuje jedna z vlastností hrdiny, což probíhá hodem tolika kostkami, kolik má hrdina bodů v dané vlastnosti. Obdobně probíhá i boj.

Autor: Borghal Rantipole