Běsnění Drákuly

xxxxxxxxoo hodnoceno 139x (Seznam vlastníků)

Běsnění Drákuly - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Frank Brooks
Kevin Wilson
Stephen Hand
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy?

Tak na tuhle hru v češtině jsem se opravdu těšil. Hrál už někdo? Zajímá mě hlavně zpracování komponent, odlišnost (zábavnost) hraní oproti starším verzím a případné chyby.
22.7.2016 15:05:47

hra
Hráli jsme dnes, takže ti můžu popsat své čerstvé dojmy.

Hru jsem hrál 2x jen ve dvou - není to špatný, ale chybí tomu šťáva. Výhoda je, že se to dá odehrát dost rychle (do dvou hodin).
V pěti jsme hráli základní verzi, Drákula dostal na frak. Na naučení hry dobrý. Jednou a hop na plnou verzi!
Plná verze. Super! Drákula má v rukávu hned několik es, která dokáží lovcům pořádně zamotat hlavy. Hlavně hide (nevim jak to BF překládá). Lovci počítají s tím, že se Drákula pohnul, obklíčí jeho jedinou možnou lokaci a... woot?! Jaktože tu není?! :D Drákula se řehtá a utíká na druhou stranu nejlépe ve vlčí formě.
Předchozí verzi jsem nehrál, ale údajně je trojka vyladěnější v kartách - drákula třeba nemá nějaký šílený teleport a jiné karty, které ho dost posilovaly.
Souboj je změněný je to takový karetní kámen nůžky se speciálníma efektama. Žádné kostky. Za mě rozhodně palec nahoru. Souboj je rychlý, zábavný, jednoduchý a hlavně Drákula může dost jednoduše dostat nakládačku. Což může hodně lidí (i negativně) překvapit. Úkolem Drákuly je prostě utíkat a soubojům se vyhnout a rozhodně je nevyhledávat, pokud si není stoprocentně jistý, že lovce dá (pokud je těsně před smrtí, kousnutý, bez karet výbavy - pak asi jo).
Herní doba je pořád hodně dlouhá - jeden herní týden má cca hodinu, pokud nejsou lovci opravdoví rychlíci. Ale údajně je to pořád kratší než dvojka, idk.
Komponenty = FFG. Krásná grafika karet (hlavně ruby), pěkné žetony, deska!, figurky jsou stejné na chlup jako ve dvojce. Nemám, co vytknout. Lidi dost hejtili grafiku krabice. No nevím, na hru to nemá žádnej efekt a osobně mi to hnusný nepřijde.
Chyby - v anglické verzi jsou nějaké nesmysly v pravidlech a nejasně popsané schopnosti postav a hraní karet upírů. Přes různé FAQy na BGG se to myslím vyřešilo a hra je úplně v pohodě hratelná. Jestli toto BF vzali v úvahu, nevím.
Osobně mě hra hodně baví (většinou hraju Drákulu, který si zahraje v podstatě nejméně). Jakmile lovci narazí na Drákulovu stopu, tak je to adrenalin jako prase :)
Her typu hidden movement moc není (letters from whitechapel, specter ops), já vybral tuhle hlavně kvůli tématu a nelituju.

23.7.2016 22:14:44

Yedle
Díky za info. Jestli jsem to dobře pochopil, psal si o hraní 3. edice od FFG. Ještě by sem někdo doplnil zkušenosti s BF? Jak se jim to povedlo? :)

5.8.2016 15:33:24

Dojmy z hrania
Tak máme za sebou prvé skúšobné krvilačné hryzkania do ocesnakovaných krkov :).

Keďže toto bola naša prvá hra od FFG s novou štruktúrou pravidiel, rozdelených na Průvodce hrou a Přehled pravidel, trošku som mal problém si spojiť všetky veci dokopy, preto sme na niektoré veci samozrejme pri hraní pozabudli. Moja pani Drakulová zabudla, že môže prepadnúť lovcov aj inou kartou stretnutia ako upírmi. Ak lovci skončili pohyb v nejakom meste, tak Drakula zabudol odhaľovať tieto mestá, čím sa lovcom sťažilo hľadanie jeho stôp a ešte nejaké chyby pri rušení kariet v boji. A nehrali sme ešte v plnej verzii s dúpätami a špeciálnymi kartami pre Drakulu.

Predchádzajúcu verziu "poznám" len z videa porovnávania, ktoré robil Zee z Dice Tower. Celkovo teda 3. edícia predstavuje viac-menej vyladenie múch 2. edície so zjednodušeným bojom, vylepšením ťahov lovcov (skrátenie čakania na ťah), pozmeneným mechanizmom striedania dňa a noci, mapu rozdelenou na viac regiónov, novou grafikou a vyladením šancí lovcov a Drakulu veľmi blízko k pomeru 50:50.

O čo v hre ide. Vždy 4 lovci sa snažia polapiť a umlátiť Drakulu, ktorý lieta po Európe a liahne si nových upírov. Počas kola najprv hrajú lovci v určenom poradí svoje denné a nočné akcie (pred a po nich sa môžu odohrať boje s upírmi alebo Drakulom samotným) a potom sa hýbe Drakula a v podobe pripravených stretnutí v mestách chystá akoby pasce pre lovcov. Zo začiatku nemajú lovci šajnu, kde sa Drakula nachádza, lebo sa hýbe skryte a postupne vďaka náhode alebo skôr kartám udalostí či schopnosti Míny Harkerovej prichádzaú na to, kde Drakula bol alebo kde približne je. Lovci sa, okrem pohybu, vyzbrojujú predmetmi a pripravenými udalosťami, liečia, kupujú si lístky na transeurópsku železničnú magistrálu, vymieňajú si predmety a lístky alebo pátrajú v mestách, kde Drakula bol, aby vyhodnotili karty stretnutia a prekazili Drakulovi napr. vyliahnutie nových upírov. Drakula sa snaží plodiť upírov a sem-tam sfackať či uhryznúť nejakého lovca, čím si zvyšuje hodnotu vplyvu, ktorú musí dotiahnuž z 0 na 13. Keďže Drakulovi hraje do karát naťahovanie času, môže v podstate aj len lietať hore-dole a sem-tam niečo vyviesť. Lovcov tlačí čas, lebo za každý uplynutý týždeň, získava Drakula body vplyvu naviac a vo štvrtom týždni si priráta len za samotný pohyb 3 body vplyvu, takže vie hru ukončiť do 3-4 dní, aj keby v predošlom priebehu pomaly nič neurobil.

Prvú hru sme prerušili asi po hodine, druhú sme hrali spolu asi 3 večery po 1-2 hodiny, ale veľmi to predlžovalo nazeranie do pravidiel. Ak by sme sa dostali po naučení pravidiel na 2,5-3 hoďky, tak budem rád. Samozrejme za predpokladu, že Drakula neurobí nejakú fatálnu chybu.

Pri druhej hre som si lovcov rozmiestnil do miest, ktoré boli centrami oblastí a viedlo z nich veľa ciest. Manželka umiestnila Drakulu do mesta vzdialeného len 2 cesty od Lorda Godalminga, ale ten sa ozlomkrky ponáhľal z Bulharska preč. Škoda, lebo som ešte manželke vravel, že jak ju poznám, tak sa šuchla niekde blízko lovca, aby sa mi mohla na konci hry smiať, že som bol tak blízko a šiel som preč :). Krátko po opustení Bulharska som dostal kartu, ktorá donútial Drakulu odkryť mesta na treťom poli cesty a tak som zistil, že Drakula bol na začiatku naozaj pri Godalmigovi a vďaka ďalšej karte som dokonca zistil akutálnu Drakulovu polohu v bulharskej Varne. To už boli 3 lovci na ceste k Čiernemu moru, iba doktorík si v Madride brúsil drevený kolík a sušil cesnačik.

Keďže sa Drakula nejak zamotal, presne som vedel vystopovať jeho cestu aj bez odkrytých kariet miest, dokonca sa mi ho podarilo skoro úplne odrezať, keď tu zrazu prchol na more. A tam sa Drakulovi dobre zišli 2 karty udalostí a za sebou zasieval búrku – lovci ho nemohli sledovať pohybom po mori. Takto oboplával celú Európu a skončil až v Írsku. Tu ho dolapil Dr. Seward, ale dostal v súboji nakladačku a zázrační morskí delfíni ho odniesli až do madridskej nemocnice, odkiaľ to mal na odvetu k***a ďaleko.

Po mori mali teda lovci zarezanú cestu, trmácali sa vlakom smerom k Lamanšskému prielivu a stále sa vyzbrojovali, keďže na mori nesmie hrať Drakula karty stretnutí, nemali lovci ani po čom pátrať. Po vyhratom súboji v Írsku sa Drakula zas vydal na more a zakotvil v Anglicku. Tam už naňho čakal Van Helsing, ktorý ale vyčerpaný cestovaním mal už podlomené zdravie. Navyše ho pred súbojom s Drakulom prepadol upír, ktorého ešte porazil, ale na Drakulu mu už nestačili sily a tak to krátko po začatí boja vzdal a súboj teatrálne ukončil svätým ohnivým kruhom, ktorého sa Drakula zrejme zľakol :). Keďže sa Drakulovi podarilo splodiť jedného upíra, vyfackať Dr. Sewarda aj Van Helsinga v treťom týždni nahánačky a Van Helsinga prepadnúť a poraziť ďalším upírom, zaslúžene vyhral. Ale pri tom obkľúčaní na alglických brehoch stačilo málo a Lord Godalming by bol Drakulu dorazil, lebo ten mal už 13 z 15 možných zranení, väčšinu za pohyb z prístavov na more a po mori, čomu neprispeival ani pomocník lovcov, kvôli ktorému trpel Drakula pri ceste na mori ešte viac (pri pohybe medzi morskými oblasťami dostávali 2 zranenia namiesto jedného).

Záver bol teda ako na vážkach ("back and forth") jednú chvíľu som si myslel, že isto vyhrám, za moment už bol Drakula preč a tak dookola.
---
Nutno podotknúť, že hra za 4 lovcov mi neprišla nejak zložitá, zrejme by to dohadovanie vo viacerých hráčoch síce umocnilo atmosféru, ale aj predĺžilo hrací čas. Sledovať dokopy asi 10 kariet udalostí s obsiahlejším textom nebol až taký problém. Som zvedavý, čo som robil za lovcov nedostatočne, keď Drakula nemal k dispozícii ani ďalšie výhody ako pri plných pravidlách, dvakrát som ho dolapil a aj tak som ho nedokázal doraziť a to boli lovci pekne vyzbrojení. Každopádne sme sa, okrem hluchej časti Drakulovho kompletného oboplávania Európy, bavili a záver s množstvom blafovacích bojov v štýle kameň-papier-nožnice bol fantastický. Uvidíme, čo prinesú ďalšie hry :).

16.8.2016 14:33:45 | Upraveno autorem (porovnej)

Dotaz
Ahoj,
uvažuji, že bych si tuhle hru pořídil, ale mám strach ze složitosti pravidel. Co jsem si tak pročítal zde přiložený průvodce hrou, tak mi nějaké věci nejsou úplně jasné. Jsou podle vás pravidla této hry složitá? Nebo rychle přejdou do krve a je to v pohodě? Rád bych se podíval i do přehledu pravidel, ten zde ale bohužel není. Nebyl by někdo ochotný mi ho poslat třeba na mail?
Jak dlouho trvá odehrát hra? Četl jsem že klidně i 3 hodiny. To mi přijde docela dost. Je hra takhle dlouhá pokaždé, nebo se to dá zahrát i za kratší dobu? Když jsme naposledy hráli AH skoro 3 hodiny, tak nás to pak už ani moc nebavilo.

Díky

1.4.2017 07:17:05

dlzka
3 hodinova hra pri takýchto hrach je uplne standardny cas. A skratit sa da, len ked je Drakula slaby.

Co by si robil pri 6 hodinovom Forbidden Stars? :-)

1.4.2017 21:28:24

...
Třeba u AH mě to pak už moc nebavilo, ale např. u Axis & Allies: Guadalcanal mě to nevadilo ani po 3 hodinách. Asi dost záleží na hře.

1.4.2017 21:36:46

Titus
Pravidla jsou trochu složitější, ale už během první hry se do toho dostanete. Na začátku je to ale dost čtení... a kdo se učí pravidla by měl hrát Drákulu. Naučit to lovce už je otázka chvilky.

Herní doba je dlouhá. Čistě teoreticky se může stát, že je Drákula hned na začátku chycen a ze souboje se mu nepovede utéci... ale spíš ne. A ty 3 hodiny to hrát budete. Na druhou stranu bych ale řekl, že vás to bavit bude. Lovci ale musí spolupracovat (a chce to opravdu alespoň 3 hráče, na první hru ideálně 5), Drákula provokovat a hrát poctivě. AH a podobné na vás chrlí chaos, což může být super, ale tady to opravdu většinou graduje. A když chytnete stopu, tak houstne atmosféra. A souboje taky stojí za to.

2.4.2017 15:09:49

kopie v bazaru
Nebudu otvírat nové vlákno, písnu to sem.
Hru si chci pořídit a dát jí druhou šanci /předchozí verze se ve skupině absolutně neujala kvůli soubojovému systému a dlouhému downtimu na hráče, plus pár dalším mechanikám/. Na bazaru se CZ verze moc neobjevovala, najednou se s nimi roztrhl doslova pytel.
Co se děje, netušíte někdo, jestli nemá být nějaké nové vydání, další verze (č.5) nebo tak?

19.9.2019 09:59:36

Dojmy jsou z teto hry, ze je to obrovska nuda trvajici skoro 4 hodiny, kdyz se Dracula vyda na more. Po uprave pravidel se cas zhoupnul na dve hodky a hra dostala grady. Taky najednou dost karet zaclo davat smysl. 

3.1.2022 12:04:19

@Dedula jak jste pravidla upravili? 

3.1.2022 13:28:56

@Bastacka Zmenil jsem akce lovcu a Drakuli. Veci bereme logicky, mlha se neztrati den nalezeni, ale trva do dalsiho vecera atd. 

Lovci: 

  1. Vsechno delaji ve dne. Maji tedy dve akce za sebou, nesmeji byt stejne. Boj s Draculou nastava patranim ve meste, cimz se vyvolaji i pripadne karty prepadeni. Prepadeni se vyhodnocuje pred soubojem(mlha, krysy, vampiri atd.)
  2. Karty udalosti se berou ze shora. Poukd je tam Draculova karta, dostane ji proste Dracula. Jenom Van Helsink muze odlozit Draculovu kartu udalosti stranou, dalsi ale nedostane. To je myslim tematicke.
  3. Po souboji se vraceji lovcum do ruky jen vybaveni s pruhem (pistole, puska). Ostatni bylo pouzito a jde do odkladaciho balicku.

Kacula:

  1. Vsechno dela v noci, vcetne karet prepadeni (mlha, vampiri, krysy). Pokud je lovec v dotycnem meste zdrzen, da svoji figurku na bok a dalsi den ztraci moznost pohybu a patrani, dava svoji figurku zpet na nohy. 
  2. Utoci v noci, presouva se v noci, pripravuje karty prepadeni, atd. 
  3. Regenerace - kazdy tyden se podle poctu zetonu zoufalstvi Dracula vyleci. Prvni tyden 1, druhy 2, treti tyden tri zivoty.
  4. Ma jen dva pohyby na mori. Pripadny treti pohyb by byl pro nej smtelny. Jestli udela dva najednou, nebo v ruznych dnech 1 a 1 je na Draculovi. To je myslim take tematicke, ve filmu musel az na svuj hrad po ceste na mori bez sve znesvecene pudy.
  5. Body vitezstvi(vlivu) po tretim zetonu zoufalstvi (tretim tydnu) se pocitaji po dvouch misto trech. (Ale to jeste mozna zmenime.)

 

4.1.2022 12:50:32

hmmm… ako dlho a ako moc dokazes s drakulom behat pocas tych 4 hodin po mori kedze karty mori nie su neobmedzene? a hraci co hraju vysetrovatelov robia co, spia, alebo hraju nejaku inu hru?
U nas ked drakula vlezie do mora, znamena to zvycajne jeho blizky koniec…

4.1.2022 14:55:26

Taky myslím, že musejí hrát něco špatně. Žádné domácí úpravy vůbec nejsou potřeba :o)

4.1.2022 17:22:48

Vybíráme z Bazaru

Pod hvězdami
Pod hvězdami
Akt. cena: 227 Kč
Končí za: 17 hodin

Offcanvas