nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Běsnění Drákuly

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Frank Brooks
Kevin Wilson
Stephen Hand
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Nejdražší Quincey,

je tomu již osm let, kdy do Londýna přišel sám Ďábel, aby přebýval v Carfaxském opatství. Před osmi lety se má drahá přítelkyně Lucy stala jednou z nemrtvých a má vlastní duše byla zhoubným hrabětem Drákulou vystavena nebezpečí. Před osmi lety položil tvůj jmenovec Quincey Morris svůj život, aby se ujistil, že ono zlo je zničeno. Přála bych si, aby jeho oběť nebyla marná.

Trápí mne strašlivé sny - můj spánek je rušen vidinami jakéhosi hradu v Karpatských horách. Vídám kočár tažený čtyřmi černými koňmi a cítím vůni mořské soli a v ústech mám odpornou pachuť krve. Psala jsem profesoru Van Helsingovi ihned, jak se tyto sny objevily, a on potvrdil mé obavy: Hrabě se vrátil!

Jak sny dále pokračovaly, jedné noci jsem se probudila stojící v hale se starým nožem pana Morrise v ruce. Nevěděla jsem, jaké zlo řídilo ve snách mé kroky, že jsem se neprobudila, a ani netoužím tuto pravdu poznat. Sbalila jsem proto své věci, políbila jsem Tebe a Jonathana na rozloučenou a odjela jsem toho rána navštívit na venkov Arthura – lorda Godalminga. Doktor Seward a Van Helsing přicestovali brzy poté. A my, lovci upírů, jsme tak byli znovu sjednoceni. Jen Jonathan tam nebyl, zůstal s Tebou, můj synu, aby nad tebou držel ochrannou ruku.

Můj synu, nevíme, kde si Drákula vystavěl své doupě, ani nevíme, jaký je jeho nejzazší cíl, kromě toho, že je zlý a smrtelně nebezpečný pro celý svět. I přes naše snahy stále žije a jeho pomsta bude vskutku strašlivá.

Jonathanovy pokyny jsou takové, aby Ti tento dopis předal v případě mé smrti, až budeš dostatečně stár. Doufám, že tato slova nebudeš muset nikdy číst. Doufám, že se vrátím k Tobě domů. Obávám se však, že nikdo z nás běsnění Drákuly nepřežije.

S láskou, Tvá matka Mína

Dopis Míny Harkerové jejímu synovi Quinceymu, 1898

Běsnění Drákuly je deduktivní hra pro jednoho hráče proti více hráčům. Je inspirována klasickým románem Brama Stokera Drákula. Jeden z hráčů ovládá Drákulu a až čtyři hráči se mohou zhostit rolí lovců. V průběhu hry se Drákula pokouší vyhnout lovcům, zatímco sám plodí nové upíry po celé Evropě. Mezitím se lovci snaží Drákulu odhalit a zničit, a ukončit tak jeho hrůzovládu.


Průběh hry:

Hra probíhá po dnech, den je rozdělen na denní a noční fázi, v každé fázi lovci odehrají postupně podle pevně daného pořadí svou akci. Poté následuje Drakulova fáze.

Ve každé své fázi mohou hráči vykonat jednu z akcí:

  • Pohyb (pouze během dne) - Lovec se může přesunou po cestě, po železnici s jízdenkou a nebo lodí
  • Zásobení - Doplňování předmětů, karty událostí
  • ObchodováníVýměna předmětů s jiným lovcem ve stejném městě
  • Speciální akce - Vyhodnocení karty události nebo speciálni vlastnost lovce
  • Rezervace jízdenkyZisk jízdenky pro cestu vlakem
  • Odpočinek - Léčení zranění
  • Pátrání - Prohledání lokace za účelem odhalení skrytých karet střetnutí, které umisťuje Drákula

Drakula může ve své fázi udělat obě nasledující akce:

  • Pohyb po silnici a moři - Drákula však nemůže cestovat vlakem. Pohyb simuluje vytvářením posloupnosti karet lícem dolů, na kterých jsou jména lokací kterými cestuje (karty se nopakují, takže se nemůže vrátit do stejné lokace). Tyto lokace jsou jeho úkryty. Drákula takto udržuje posloupnost šesti měst a nejstarší se po pohybu odebírá a současně se vyhodnocuje karta střetnutí, pokud tam byla umístěna.
  • Umístění karty střetnutí na lokaci, kde ukončil svůj pohyb. Tato karta tam zůstává ukryta a představuje hrozbu pro lovce, pokud ji neodhalí dostatečně brzy.

Hra většinou probíhá tak, že lovci se přesouvají po mapě. Pokud při tom narazí na lokaci, kudy Drákula dříve prošel (jeho úkryt), je úkryt odhalen a oni vědí, že je nablízku. Drakula může v takovém případe vyhodnotit kartu střetnutí na dané lokaci, konkrétně čast přepadení. Lovci si poté doplňují zásoby, případně pátrají v lokaci, aby odhalili ukrytou kartu střetnutí.

Drakula je omezen v možnostech, v podstatě se jen přesouvá do další lokace (úkrytu) a nechává tam kartu střetnutí.

Boj - pokud se lovec nebo lovci a Drakula nachází ve stejném městě, dochazí k boji. Každá strana má základní sadu bojových karet rozšířenou o případné vybavení. Hraje se postupně na kola, kdy každý zahraje lícem dolů jednu kartu. Ty se následně otočí a vyhodnotí. Princip je podobný hře kámen-nůžky-papír, kdy útočná karta od Drakuly má symbol útoku a karta lovce má uvedené symboly, proti kterým brání.

Konec hry:

Pokud je Drákula poražen v boji, hra končí a lovci vyhrávají. Pokud je poražen lovec, odchází do nemocnice a zvyšuje se Drákulova úroveň vlivu. Pokud tato úroveň dosáhne 13, vyhrává Drákula. Tomu pomáhá i čas.

Autor: Blazej

Další názvy této společenské hry

  • Fury of Dracula (third edition)