Battlestar Galactica: The Board Game

xxxxxxxxxo hodnoceno 291x (Seznam vlastníků)

Battlestar Galactica: The Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, strategická, intriky
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Giochix.it
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

hratelnost va 4 hráčích

Jaké to je ve 4 hráčích? Předpokládám, že už to je velmi slušně hratelné co se týče zábavy (blufování, interakce...) a prostoje jsou v únosné míře (kratší než v 5 a 6). Je to tak?
4.12.2011 11:42:19

hratelnost
Osobne si myslim, ze 5+, jinak je to o nicem. S timto nazorem jsem se setkal u vicero lidi, neni to jen muj nazor. Vcera jsme meli po dlouhe dobe moznost hrat BSG a hrali jsme v neuveritelnych sedmi. Byl jsem clovek, takze ja se bavil celou dobu, protoze je nutne vse poradne naplanovat a promyslet. Co se Cylonu tyce, tak ti se spis nudili, protoze jejich tah je relativne rychle odehrany a neresi krize apod. Podle me je 5 idealni pocet. V 6 hraje sympatizant a toho ne kazdy ma rad. Me osobne nevadi a libi se mi ta myslenka.

4.12.2011 12:07:22

Vojtech Musil
sympatizant je i ve 4. No snad tě ostatní přebijí svými názory a nepotvrdí všichni tvých 5+ :). 4 lidi občas jsme, ale 5+ ne :(

4.12.2011 12:10:50

Beholder
My jsme na hru pouze 3 a jakož to fanoušci seriálu si ji klidně ve třech zahrajeme, než abychom BSG vůbec nehráli. Jen si občas posteskneme, že by to sehnat čtvrtého chtělo, aby bylo více napětí.

4.12.2011 12:16:42

...
Ve třech... k úctě k seriálu. Ve čtyřech... lepší. V pěti a více bez standartní skupiny, tak nějak vopruz.

4.12.2011 12:41:05 | Upraveno autorem (porovnej)

petrin
nechci být nějaký neomalený, ale poprosil bych (i případné další) aby se vyjadřovali pouze k počtu hráčů. Názory na hru, když tak v jiném vlákně. Díky

4.12.2011 12:48:52

3 hraci
Podle me ve trech je to nehratelne. Necetl jsem pravidla a prichazim tomu na kloub spise po odehranych partiich a ze jich neni uz malo. v sudem poctu hracu je sympatizant. Cili ve trech jsou 2 lide + Cylon. Ve ctyrech 1 Cylon + sympatizant. V peti 2x Cylon. V sesti 2x Cylon + sympatizant.
Ve trech to musi byt nuda, protoze kdyz vis, ze jsi Cylon, tak nic a pokud jsi clovek, tak mas 50% na to, ze je nekdo Cylon. Tohle v peti plati, ale uz nevis kdo to presne je a prijde mi, ze to napeti je podstatne vetsi. ve ctryrech si lidi ohlidaji sympatizanta a potom Cylon nema moc velke sance. Jeden proti trem je dost blby pomer.

4.12.2011 13:05:54

Vojtech Musil
1 proti 3
2 proti 3

mě to příjde skoro na stejno :)

4.12.2011 13:21:56 | Upraveno autorem (porovnej)

.
No já to hrál nejmíň ve čtyřech a moc mne to nebavilo. A to jsem fakt težký fanda BSG. Taky zastávám názor 5+. Ale já tu možnost těch 5 lidí mám. KDybych neměl, tak to asi hraju i ve čtyřech :)

4.12.2011 13:47:03

Beholder
Osobně jsem taky spíše pro 5+, a když není zbytí tak 3, ale v sudém počtu se sympatizantem nehrajem to nás nebaví:)

4.12.2011 15:34:59

to Beholder
Tak ver, ze to na stejno nevyjde. :-) Kdyz hraje jeden Cylon proti trem lidem, tak nez se dostane na radu, tak se casto doskace dost daleko a nezmuze toho moc. S jednou kartou do skill checku proti trem lidem, to by nesmeli mit nic na ruce atp. Prijde mi, ze ten jeden Cylon proti trem lidem toho moc nezmuze. Kdyz mas dva Cylony proti trem lidem, tak to uz je jine kafe. Je tam vic tahu, ktere skodi a vic hracu, kteri skodi do krizi. Fakt to nevypada, ale ta hra ma uplne jiny rozmer a krom toho ve vice lidech je vetsi frustrace, kdo muze ten Cylon byt. Ve trech to je v podstate z pohledu hracu 50% a myslim si, ze i to odhaleni, kdo to vlastne je je podstatne jednodussi. Ja to nikdy ve trech ani ctyrech nehral a ani bych nechtel. Podle me to v peti je nejlepsi, protoze tam neni ten sympatizant, ktereho nikdo nema rad. Ja osobne ho mam rad a libi se mi to, je to hezky mechanismus. :-)

4.12.2011 15:47:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Vojtech Musil
a byl by problém vyřadit sympatizanta a místo něj dát automaticky Cylona, tím pádem by to bylo vždy 2 proti 2?

4.12.2011 15:56:15

to Beholder
Nejsem si jisty, jestli tu ja muzu o techto vecech diskutovat, asi se najdou zkusenejsi, ale muj nazor je nasledujici:

Sympatizant je podle me naprosto super vyvazujici mechanismus. Duvod je nasledujici. Pokud jsou nejake zdroje v cervene, tak je Sympatizant s lidmi a tusim po sleepers agent fazi jde do vezeni. Pokud vsak zdroje nejsou v cervene, tak se z nej stane Cylon. To ma za nasledek dve veci:
Bud chteji lide hrat proti Cylonovi ve trech cili varianta 3v1 a mit velkou vyhodu, protoze ten jeden Cylon je chudak, ale zaroven riskovat, ze jeden zdroj bude v cervene a tudiz ta cesta pro Cylona nemusi byt uplne k nicemu.
Nebo budou hrat na to, ze s nimi poleti dva Cyloni - 2v2 s tim, ze se ale pokusi mit ty zdroje co nejvice na maximu, coz neni takovy problem, kdyz jsou vsichni lidi a pote budou sazet na to, ze co nejrychleji doskacou.

Ten clovek, co je Sympatizant je mozna trochu chudak, protoze jako Cylon nema superkrizi atp... ale nemyslim si, ze se jedna o neco zasadniho. A kdyz je s lidmi, tak je v tom vezeni, coz je postih pro lidi, ze ho musi dostat ven a ten jeden Cylon chudak ma vice casu a muze se pokusit zajistit, aby to bylo v podstate 2v1.

Ten sudy pocet je na prdlacku, protoze 2v2 je peklo a ti Cyloni bez problemu muzou zarucit, aby dulezite krize neprosli. Kdyz je to zase 3v1, tak ten jeden Cylon to ma dost tezke. Proto si myslim, ze ty sude pocty maji toho Sympose, ktery bud nuti lidi mit nizke zdroje a nebo proste zaruci, ze to lide budou mit v pozdejsi fazi o dost tezsi. Ted se samozrejme bavime jen o zakladnim BSG. S rozsirenim prisli jine veci, ktere hru upravi atp.... kazdopadne toto je muj nahled na pocet lidi vs cyloni.

EDIT:
Jeste jedna myslenka, proc 1v3 je rozdil oproti 2v3. Predstav si prumernou krizi na 9+ barvy zluta, zelena a fialova treba. Kdyz to je 1v3, tak mas destiny deck (dejme tomu, ze se karty z destiny vyrusi, jedna bude kladna a druha zaporna a ve vysledku 0), potom jeden Cylon muze pritopit jednou kartou proti trem lidem a zvysi obtiznost treba o -4, jedna se o nejakou zasadnejsi krizi, cili hazi se na 13+.
Kdyz je varianta 2v3, stejny scenar krize na 9+ a destiny se vyrusi, tak dva Cyloni prihodi kartu -3 a -4 treba a tim se z krize stane 16+, coz uz je vcelku peklo, kdyz si uvedomis, ze dva lidi, kteri pomahali a meli potrebne barvy uz nejsou a zustal treba pilo, admiral a politik. Takze ty krize jsou podstatne hure pruchozi a to pribyl jen jeden Cylon. Krom toho, kdyz ta krize nevyjde a lidi ji prohraji, tak vlastne zahazeli velkou cast ruky a nemelo to zadny smysl. Kdezto kdyz Cylon zahodi jednu kartu, tak ma na ruce porad dalsi, kterymi muze svinit a hodne si to promysli, do ceho hodi.

4.12.2011 16:13:53 | Upraveno autorem (porovnej)

to Beholder
Souhlas s Vojtěchem Musilem a jeho posledním příspěvkem.

Sám hrávám BSG výhradně v 5 hráčích, hráli jsme ve 4,6 i 7 a sudé počty jsou díky sympatizantovi takové zvláštní a 7 lidí je už strašně moc a dlouho trvá, než dojde na tvůj tah a třetinu kola většinou sedíš bez karet na ruce.

4.12.2011 16:53:59

Vcera zahráno ve ctyrech
a byt povazuji na serialu nosnou myslenku za super, ale serial ze 3/4 za nic moc az hruza, tak musim rici, ze hra si vzala nastesti hlavne tu nosnou myslenku a je suprova, tesim se, az si zahraji znova. Velmi mile prekvapeni a rekl bych, ze jde asi o nejlepsi rekneme kooperativku, kterou jsem hral. To slovo rekneme znamena, ze kooperativka je to jen do urciteho momentu, je fajn, ze jeden a vice hracu je prakticky v pozici skryteho skudce a nepritele. To dodava te hre tu spravnou stavu, ktera mi u jinych kooperativek silne chybi.

4.2.2012 01:42:40

...
Já to hrál po velmi dlouhé době a konečně jsem věděl, která bije, protože mám za sebou seriál a celkové povědomí o co jde. A myslím, že příjemná změna po všech těch primárně kompetetivních hrách.

Nejlepší je ta paranoia, kdy nikdo nevěří nikomu a prostor pro blafování je obrovský. V naší hře chtěl člověk (Ringo) zavřít do vězení Cylona (svojí manželku), ale jiný člověk (já) se bál, že chce zavřít jeho, tak mu to překazil. Na to se z člověka (Ringo) stal Sympatizant, který přešel k Cylonům, poté člověk (já) poslal do vězení člověka (mojí přítelkyni) s podezřením, že je to Cylon. A tento člověk (moje přítelkyně) celou dobu nevěřila že člověk (já) je opravdu člověk, takže jsem zkysnul 3 kola ve vězení. Mezitím skutečný Cylon (manželka Ringa) se Sympatizantem Cylonem (Ringem) roztříleli dvěmi Basestar Galacticu na cucky :)

Jinak mi hra ve čtyřech přišla v pohodě...

4.2.2012 02:04:10 | Upraveno autorem (porovnej)

hra
bylo super sledovat kdo co dela a odhadovat, kdo muze byt Cylon. Hrali jsme poprve, takze ten smysl pro bluff tim spravnym smerem jeste nebyl tak dokonaly a kdyz manzelka pri jednom vyhodnocovani prihodila na hromadku 3 karty a vyhodnoceni probehlo v nas neprospech, bylo mi jasne, ze musi byt Cylon. Tak jsem sel cilene na to vezeni v jednom kole, uspel bych, ale Beholder mi to prekazil se slovy, abys me nezavrel do vezeni, protoze si buh vi proc myslel, ze jdu po nem. Kdyby to neudelal, sedel by pravy Cylon v base. Srandovni pak bylo, ze jako admiral Adama jsem se mel pak rozhodnout v Beholderove tahu mezi dvemi kartami a vybral jsem tak blbe, ze to ze me udelalo Cylona, coz me fakt nastvalo. Beholder vlastne dvemi svymi ciny vtanul Galacticu do zahuby. Srandovni bylo, ze kdyz uz bylo jasne, ze ja jsem Cylon a vedel jsem na 100%, ze je Cylon i manzelka, tak po sobe sli Beholder s jeho pritelkyni.

Jako tohleto predcilo vsechny me ocekavani apredstavy, jak se ta hra hraje a musim rici, ze tahle hra mi sedi vice nez Cosmic Encounter, kde je utoceni na toho ci onoho vzdy vynuceno kartou udalosti a je prakticky jasne, ze na sebe budou utocit vsichni proti vsem a rozhodovani bude jen v tom, zdsa do toho jit ci nikoliv. V BSG je super, ze se vsichni maji snazit zachranovat Galacticu a pritom jeden to hned od pocatku musi nenapadne zdrzovat a kazit a nevi se kdo. Takze vznikaji spojenectvi a naopak nevrazivost mezi hraci z popudu hrace samotneho. Hra za hrace az tak nekompromisne nerozhoduje, co musi hrac delat.

A musim teda uznat, ze i kdyz jsem v posledni dobe uz propadl presvedceni, ze vse podstatne jsem uz ve hrach videl, co jsem potreboval jsem si koupil, procistil jsem wishlist takrka na nulu, tak je BSG pro me uz druhym milym prekvapenim za posledni dva mesice. Prvni byl BB: Team Manager a ted BSG. Porad se asi najdou TOP hry, ktere by me dokazaly zaujmout maximalne. Nejlepsi prekvapeni je stejne vzdy od tech her, od kterych to clovek neceka. BSG uz je na trhu dlouho a ja ji vzdy obchazel obloukem. Ze pry hra podle serialu? Pcha, to musi byt nejaky ucelovy spletenec a nakonec to stejne bude kooperativka jako kazda jina. A vida, neni.

4.2.2012 09:35:46 | Upraveno autorem (porovnej)

to Ringo
Hrali jste neco spatne, podle toho popisu. Nechapu slova abys me neposlal do vezeni. Ty nejdrive urcis, kdo do toho vezeni pujde a pak se hazi na tu zkousku. Takze Beholder musel vedet, kdo tam pujde a tudiz by nehazel proti. Coz asi vedlo k one zkaze. :-) Jinak super, ze se hra libila. ;-)

4.2.2012 09:45:42

Vojtech Musil
to uvěznění nebylo přes admirálovu kajutu, ale přes kartu krize. Neúspěch znamenal, že admirál pošle někoho do vězení. Skill check byl tedy neúspěšný o 2, tak jsem jej upravil zelenou kartou aby byl nakonec úspěšný a nikdo nešel do vězení.

4.2.2012 10:10:26

to Beholder
Ahaaa, to jste ale vsichni zatajili a proto jsem byl zmateny. :-) No, koukam, ze paranoia tam zavladla slusna. Divim se, ze Ringo vic neprotestoval a nebo nenadhodil, koho by tam poslal. :-D

4.2.2012 10:12:01

Vojtech Musil
to se urcuje dopredu i u karty krize?

Edit: a pozde, dle tve reakce pode mnou predpokladam tedy, ze u karty krize ne.

No, ja mu rikal, ze jsem ho tam nechtel poslat, ale neveril mi:-) Koho jsem tam chtel poslat jsem nechtel pak uz prozrazovat

4.2.2012 10:13:06 | Upraveno autorem (porovnej)

Ringo
neurčuje, ale říct jsi to asi mohl :)

4.2.2012 10:14:20

Beholder
tak kdyz jsi na zacatku rikal, ze je toho v hre hodne o utajovani, tak jsem myslel, ze si kazdy musi nechat pro sebe i podezreni, ze je nekdo Cylon. Nevedel jsem, ze muzu komunikovat i zpusobem, ze na nekoho ukazu a eknu, to je urcite Cylon a tim ovlivnim chovani a pripadna rozhodnuti ostatnich hracu.

4.2.2012 10:17:03 | Upraveno autorem (porovnej)

to Ringo
To je prave gro hry. Takhle se vzajemne osocovat a vyvolavat paniku. Ale musis opatrne, at nejsi Cylon a zbytecne na sebe nestrhnes podezreni, jelikoz obvinujes vsechny kolem sebe. :-)

4.2.2012 10:18:23

to Ringo
BSG bych si s vámi někdy rád zahrál v 5. Doma na to nemám lidi.

4.2.2012 10:45:30

kren
neni problem se nekdy nekde sejit, kdyz to ty nebo Beholder nejak naplanujete, ja hru bohuzel nevlastnim, ale rad se pridam do hry k nekomu, kdo ji ma:-) Ale mame toho v planu na zahrani teda uz sakra hodne. BSG, Starcraft, Space Empires a chystam se ucit konecne ted i Dunu, o vikendu si to rozlozim a dam si cvicne tahy, nevim jestli jsi hral. Mam to homemade a uz bych to nekdy chtel vyuzit i k zahrani, ale je k tomu treba hodne lidi.

Teoreticky pokud ti nevadi, ze to je session obvykle do pulnoci a ze by to bylo kapku v terennich podminkach, kdy obcas manzelka musi odskocit od hry utesit plakajici mimco, tak by ses k nam nekdy mohl pridat na hru u nas doma:-) Je to samozrejme s rizikem, ze zazitek ze hry narusi neutesitelne mimco, kdy manzelka musi treba ve 3/4 hry hru definitivne opustit a obcas to dohravame za ni s tim, co by tak asi nejlepsiho mohla udelat. Ale stalo se to myslim tak 2x z deseti. Ale to riziko tu je:-) Takze zalezi na tobe.

4.2.2012 11:11:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Deadwood 1876
Deadwood 1876
Akt. cena: 550 Kč
Končí za: 10 dnů

Offcanvas