Battlestar Galactica: The Board Game

xxxxxxxxxo hodnoceno 291x (Seznam vlastníků)

Battlestar Galactica: The Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, strategická, intriky
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Giochix.it
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

BSG - anketa využívání různých variant hry

Protože je BSG poměrně hraná hra, má hodně hodnocení a to i včetně obou rozšíření, zajímala by mne využitelnost jednotlivých variant hry. Proto prosím hráče BSG, aby se zúčastnili mé malé soukromé ankety a k jednotlivým variantám hry napsali procento využití dané varianty při jejich hrách galacticy.

To znamená v následujícím rozmezí: 0% - nikdy jsme danou variantu nehráli, až 100% - tato varianta je součástí každé naší hry.

Zakladní hra:
1) Sympatizant

Rozšíření Pegasus:
2) Pegasus
3) Caprica
4) Cylonští vůdci

Rozšíření Exodus
5) Cylonská flotila
6) Jónská mlhovina
7) Střet loajalit

Příklad využívání variant:
1) 5%
2) 100%
3) 5%
4) 0%
5) 100%
6) 20%
7) 0%

Všem, kteří se zúčastní děkuji.
20.2.2012 09:20:34

.
1)0(podle poctu hracu, nas je furt pet,takze nehrajem, ale v sesti se bere z Pegasa sympatizant)
2)100
3)30
4)30(podle poctu hracu)
5)100
6)0(nenastudovane pravidla)
7)0(nenastudovane pravidla)

U mne to je jak to hrajem ted. Predtim nektere soucasti nebyly.

20.2.2012 09:28:40 | Upraveno autorem (porovnej)

...
1)20
2)100
3)10
4)10
5)100
6)0 (zatím nevyzkoušeno)
7)0 (zatím nevyzkoušeno)

20.2.2012 09:32:48

...
1) 20% (Sympathetic Cylon z Pegasu)
2) 100%
3) 5% (hráli, nelíbí)
4) 5% (hráli, nelíbí)
5) 100% (hrál jsem jen na srazech a pokud bych Exodus měl, je to jistota)
6) 0% (nehrál jsem)
7) 0% (hrál jsem, jen na srazech ale nelíbí se mi)

20.2.2012 09:58:36

Využívání variant
1) 0% (dokud nebyli Cylon Leadeři, nebyla jiná možnost a tím pádem 100%, od Cylon Leaderů už 0%)
2) 100%
3) 10% (dokud nebyla Ionic Nebula, tak jsme hrávali tak na 80%)
4) 100%
5) 100%
6) 90%
7) 100%

20.2.2012 10:06:57

...
1) 100% (Sympathetic cylon z Pegasu; základného Sympatizanta už vôbec nehráme)
2) 100%
3) 5%
4) 2% (zatiaľ asi iba 3x)
5) 100%
6) 2% (zatiaľ iba 3x)
7) 100% (ale pridávame aj po jednej surovine na začiatku)

20.2.2012 10:10:20

anketa
1, 100% Sympatizant - ak odpovedá počtu hráčov tak s ním hrávame , no s variantou z Pegasa
2, 100% od zakúpenia s ním hrávame stále
3, 0% nejak nás to neťahá
4, 5%-10% asi v 2-3och hrách
5, 100% NAJ NAJ vec čo mohli vymslieť v FFG , bez toho ani nehráme
6, 110% My hrávame vždy len Iónsku hmlovinu
7, 100% spolu s hmlovinou hrávae aj na personal goal

(pre porozumenie - my sme si prv zakúpili Exodus až potom Pegasa)

20.2.2012 10:15:50

BSG
1) 0% - nikdy jsme ho moc nehráli. V základu jsme spíše upravovali počet surovin.

2) 95%
3) 0% - sypu si popel na hlavu, ale nikdy jsem to ještě nezkusil :)
4) 20% - já osobně je moc nemusím

5) 100%
6) 0% - stejný případ jako u 3.
7a) 80%(FF)
7b) 50%(PG) - tady musím rozlišit final five a personal goal. Final five nemění nijak výrazně hru a hráči to překousnou snáz :) Já mám rád obě varianty

20.2.2012 10:25:07

re
No my se snažili vždy zkusit každou variantu alespoň jednou. Nicméně aby výsledky o něčem vypovídali, udělám to tak že budu ten jeden testovní pokus ignorovat a pokud jsme se už k variantě nevrátili, dám mu 0%

1) Sympatizant - 0%
2) Pegasus - 40% (hlavně ze začátku, teď už hráváme bez něj)
3) Caprica - 10% (teď už nikdy víc)
4) Cylonští vůdci - 30% (podobně jako Pegasus)
5) Cylonská flotila - 70% (osobně ji mám hodně rád)
6) Jónská mlhovina - 0% (nikdy jsme ani nezkoušeli ale víme že ji hrát nechceme)
7) Střet loajalit (to je konkrétně co? Nemusí se při tom povinně hrát i Jónská mlhovina?)

Tedy docela mě překvapuje jak často hrajete Pegasus. Podle mě nejlepší Galactica je čistý základ, max s připojenou cylon fleet.
Kupříkladu Pegasus neskutečně zprimitivňuje hru a ve skutečnosti ji dělá míň variabilní (polovina hráčů nedělá nic jiného než že žhaví motory na Pegasu)

20.2.2012 11:15:19 | Upraveno autorem (porovnej)

anketa
1) 0% nahrazen soucitným Cylonem
2) 50% jen, když to chceme mít lehčí :)
3) 10%
4) 30% většinou, když se nás sejde 7
5)100% s rozředěním balíku krizí nutnost
6) 10%
7) 80%

20.2.2012 15:30:23 | Upraveno autorem (porovnej)

Děkuji všem za účast ... + diskuze k Pegasusu
... v podstatě se mi potvrdil už názor z dřívějška, že nejvíce hrané jsou varianty Pegasu spolu se Cylonskou flotilou a nízor, že hraní se Sympatizantem je o ničem.

Při té příležitosti bych chtěl ještě rozvinout debatu nad názorem Trpaslika, kterého překvapuje časté hraní Pegasu, který umožňuje nehrát karty krize, které nemají skok a tím zjednodušuje lidem hru. Máte taky stejný názor, jak trpaslík, že s Pegasem všichni hráči sedí na lokaci strojovny Pegasu a jen v každém tahu žhaví motory ???

21.2.2012 13:28:34

kren
dovolím si nesúhlasiť s Trpaslíkovým názorom, že všetci sedia v Strojovni a žhavia motory. Potrebuješ tam použiť 2 karty na aktiváciu (plus jednu na prechod medzi loďami), pričom tie karty Ti potom fakt chýbajú v skill checkoch alebo iných akciách. Okrem toho je veľká pravdepodobnosť, že nasledujúca kríza bude mať symbol posunu na FTL (čo sa nám aj stalo teraz v nedeľu, keď z 5 použití strojovni bol v nasledujúcej kríze vždy symbol FTL). Takže to bolo 5 stratených akcií.
Pegasus je dobrý na to, že absorbuje 4 ďalšie damage, ktoré by inak šli do Galaktiky. Plus je tam Airlock, čo je perfektné oživenie hry práve kvôli možnosti odhalenia cylonov a kvôli vytváraniu atmosféry nedôvery medzi hráčmi.

21.2.2012 13:41:16

to kren
Taky nesouhlasím s tím, že by strojovna byla až tak užitečná a používaná. Právě kvůli toho, že na velkém množství krizí stejně skok je, strojovnu skoro vůbec nepoužíváme a použijeme ji jen opravdu ve chvíli, kdy si absenci skoku nemůžeme dovolit. A v těchto situacích se stejně většinou stane to, že na krizi stejně skok je, tak je to ztracená akce. Ale zichr je zichr.
Stejně tak, jak říká caaro, Pegasus hru výrazně zjednodušuje tím, že do sebe může stáhnout poškození. V našich hrách se v drtivé většině případů stává, že nejprve všechna poškození nacpeme do Pegasu a až po zničení Pegasu až do Galacticy. Navíc Pegas většinou ani nikdo nejde opravit, když to není opravdu třeba. To se nám nelíbí a snažili jsme se přijít i s nějakým homerulem, který by to ošetřil - nějaké střídání damage - ale ještě jsme ho netestovali.

21.2.2012 14:06:28

to Kren
Já s Trpaslikem musím také nesouhlasit. Pegasus využíváme kvůli všem jeho lokacím, ale vždy je tam tak jeden hráč, zbytek se snaží řešit krize z Galacticy. Strojovna se využívá jen, když je to skutečně potřeba (je potřeba nutně skočit, protože jinak nás cyloni rozstřílí na padrť apod.).
No a na Pegasu je i airlock, který dle mého soudu výrazně zpestřuje celou hru. Zlikvidovat hráče tím, že ho vyhodím do vesmíru, je vždycky sranda :)...

21.2.2012 14:17:23

caaro + Mstrauss
Souhlasím s tím, že Pegasus dělá hru zajímavou a rozhodně ne monotónní (což je imho víc zásluha karet, než hrací desky, ale to je vcelku jedno). S čím zásadně nesouhlasím je, že by Airlock hru zpestřoval a vytvářel atmosféru nedůvěry.
Tím, že se po zabití odhalí všem všechny loajality naopak nedůvěru, napětí a paranoiu totálně zabíjí. A i když se náhodou popraví člověk, tak to lidem kolikrát pomůže, protože alespoň vědí, na čem jsou. Naopak ve vězení se kolikrát Cylon nezabije a v lidech dál bují semeno nejistoty. Na druhou stranu se Airlocku nedá upřít tématičnou, jen bych důsledky pro lidi udělal fatálnější, aby si každou popravu setsakra rozmysleli.
V tom tedy souhlasím s Trpaslíkem, že tu pravou paranoiu zažívám nejčastěji se základem. Ale dost řečí, tady je statistika:

1) 20% (Jen když to nejde jinak vzhledem k počtu hráčů a někdo nesouhlasí s úpravou surovin...)
2) 50%
3) 1% (Zkusil jsem jednou a úplně mi to stačilo. Fuj)
4) 20% (Imho opět snižují paranoiu skrytých Cylonů, ale místo Sympatizanta dobrá alternativa)
5) 80%
6) 0% (Většinou hraju alespoň s nějakými nováčky, takže na toto rozšíření se bohužel ještě nedostalo)
7) 10% (Jako alternativa ke snižování zdrojů místo Sympatizanta)

21.2.2012 16:35:09

beorn
zabitý cylon neukazuje všechny karty, naopak - jen ukáže, že je cylon a zbylé karty rozhodí mezi ostatní hráče

navíc můžete zkusit namíchat balíček loajality podle pravidel Exodu, kde jedna karta permanentně zůstává a zabitý člověk si pro svoji novou postavu dobere náhodnou kartu loajality z této zbylé a necylona

21.2.2012 18:46:13

Pegasus
Téže nesouhlasím. Já si teda myslím, že se během hry děje dost průserů na to, abych zabíjel akci a nedejbože karty na strojovnu, když to doslova nehoří:) Ale docela se divím, že si necháte likvidovat Pegase. To my teda ho opravujem furt. Už jen díky tomu, že je to dmg navíc, která se dá kdykoliv obětovat a těch baterií je docela škoda. Přeci jenom se tam s executivem dá udělat slušná paseka.
U našich her tam většinou smrdí admirál a rozdává příkazy, nebo si jde sám zastřílet a poté příkaz dostane:)

Edit: JInak co se týká paranoie. Tu jsem si užil s Parxelem v nejmenované partii na Želivi docela dost:)

21.2.2012 22:34:16 | Upraveno autorem (porovnej)

Pegasus
Ono to zni velice jednoduse, ale problem je skryty nekde v hloubi. Zaklad hry je naprosto perfektni a da se hrat solo, ale ma to jeden hacek a tim je podle me jednoduchost pro lidi. Je to subjektivni nazor, ale prijde mi to tak, protoze je ve hre spoustu karet s Jump Preparation symboly. To zapricini jednu vec a to, ze se Cyloni musi "rychle" odhalit, pokud nemaji presidentsky nebo admiralsky titul, se kterym se da carovat. Je to divne, ale ve spouste her se stalo, ze se podarilo behem cca 15 kol (kazdy Cylon se dostal 3x na radu) podarilo doskakat. Krom toho v zakladu Cyloni nemaji moc moznosti jak skodit, jelikoz Cylon Fleet se na planu temer nevyskytuje a neni to takove terno, superkrize mi prisla casto nudna a povetsinou ji bud hraci s vypetim sil splnili, ale nemelo to velky nasledek a nebo to hodili za hlavu a opet zadna velka ztrata, takze jedine, co prichazelo v uvahu bylo vybirat krizi ze dvou moznosti.

S prichodem Exodusu se vsechno meni. Prislo mi, ze karty s pripravou na skok proridly, coz meni situaci pro Cylony, kteri muzou zustat dele na lodi a vytvaret tak napeti a podezreni, kdo to sakra je!? a zaroven maji dost casu s vedomim, ze i pri pozdejsim odhaleni muzou vyhrat, coz neskutecne pridava na atmosfere. Mimo prichazi rozsireni s naprosto dokonalym systemem Cylon Fleet, ktera zajistuje vyznamnost doposud neuznavanych pilotu + pridava titul pilota a tim se konecne kazdy hrac stava plnohodnotnym hracem v tymu. :-) Aby toho ale nebylo malo, tak Cylonum pribyla velka spousta moznosti, jak potopit lidi. Uz to neni jen vyber dve karty krize a nebo zahrat superkrizi, ale muzou pridavat raidery na plan, posouvat hrace v priprave na skok zpet, vlivem upravy Cylon Fleet je na planu i mraky civilek a to vsechno zapricinuje, ze hraci pred poslednim skokem porad muzou prohrat na zniceni galactiky, vycerpani nektereho zdroje a povetsinou je sance temer z kazdeho snad krome populace, takze je hra napinava az do konce. Jenze s tim prichazi i problem a to je v podstate vyhoda Cylonu. Mam zkusenost zaklad + Exodus, kde jsme hrali 5 her v rade a lidi nevyhrali ani jednou. Urcite to je do jiste miry ovlivneno stylem hrani ostatnich hracu, vyberem postav atd.

A zde prichazi na scenu Pegasus. Osobne se mi cele rozsireni libi. Libi se mi myslenka Capricy, ktera je zajimava, libi se mi Cylon leaderi, kteri neuveritelne prispivaji k atmosfere podle me, ale hlavne, prichazi lod s neuveritelnymi lokacemi. Rozhodne se lokace nepouzivaji kazde kolo a uz vubec ne Engine Room. Dovolit si kazde kolo zahodit dve karty proti dvou Cylonum ve hre je velky luxus, ale jak psal Kadaver, kdyz je potreba to posichrovat, tak tam nekdo ty dve karty obetuje, at se doleti a lidi se na chvili vylizou ze srabu, ale je to nezbytne pro odstranovani raidery bateriemi a airlock je super mistnost, protoze zbavovat se presidenta ve vezeni nic moc. Takze podle me Pegasus jakymsi zpusobem balancuje zaklad s Exodusem. Ale je to jen osobni nazor a je mozne, ze ostatni hraci maji se zaklad + Exodus jinou zkusenost. :-)

22.2.2012 08:15:31

Anketa
1) 10 (ideální se snažíme hrát v pěti, při sudém počtu hráčů radši volíme Leadera nebo Soucitného Cylona z Pegasu)
2) 100
3) 0 (IMHO jen natahuje hru a nepřináší mnoho zábavy)
4) 20 (viz bod 1)
5) 100
6) 100
7) 100

22.2.2012 09:10:30

Pegasus
Dobře, tvrzení že žhaví motory polovina hráčů je možná trochu přehnané, ale pořád si stojím za tím že je to jedna z nejpoužívanějších místností ve hře.
Kombinace základ + Pegasus ve výsledku spíš snižuje množství používaných lokací.
A dvě karty za jistý skok je často dost výhodný obchod. Ono se taky samozřejmě musí hrát s těmi kartami do skill checků ekonomicky. Několik skill checků v průběhu kola nemá smysl vůbec řešit, protože následky pro lidi jsou minimální.
A kterou jinou akci byste na Galactice chtěli dělat?
Pilot lítá po vesmíru, prezident líže quorum karty. Sem tam je potřeba něco opravit a tím to tak hasne. Samozřejmě do okamžiku než se rozšíří paranoia a je potřeba sem tam někoho zavřít.
Lokace s kanóny je s Pegasusem k ničemu, posouvání civilních lodí bez exodu k ničemu, předčasné skoky jen ve vypjaté situaci, armory + opravování jsou situační no a lokace na dolízávání karet podezřelé a za ztrátu akce většinou nestojící.

Exodus tohle docela obrací, protože při něm se používá víc lokací než dřív (minimálně posouvání civilních lodí dostává velký význam), nicméně je opravdu ukrutně těžký a pro odkrytého cylona jsou některé akce na cylon fleet vyložený no-brainer.

Asi záleží na tom co kdo od hry očekává. Mě třeba vyhovuje ten sociální aspekt hry - snažit se přijít na to kdo je cylon (nebo nenápadně sabotovat), šíříci se paranoia, hádky a diskuse. A v tomhle stylu hry pro mě Pegasus nepředstavuje prakticky žádný bonus. Ani ten airlock ne, protože pokud mají lidi dost morálky, tak proč prostě podezřelého nevystřelit, jen tak pro jistotu.

22.2.2012 09:29:01

trpaslik
Tak to ja si nemyslim, ze s prichodem Pegase se snizil pocet pouzivanych lokaci na Galactice. Ono celkove krom laborky,hangaru a ty lokace kde beres dve zluty jsou ostatni lokace situacni. Takze v jedne hre litas jak spina v kyblu a nevis kam driv a v druhe jen syslis karty a nic se nedeje. Tohle byla strasna nevyhoda zakladu s Pegasem, ze to bylo jen o nahode, jak ti napadaly karty s prepadenim. Ten Pegas to trochu vybalancoval na stranu lidi. Protoze pokud se sesli po skoku ty prepadeni+krize bez skoku za sebou, lidi nemeli sebemensi sanci to ustrilet. Kor kdyz dva cyloni aktivovali lode.

To ze z hlediska atmosfery(krome lore) Pegasus do hry nic neprinasi souhlasim, ale z herniho hlediska to podle mne hru nadherne obohacuje.

22.2.2012 11:46:33

balanc
Souhlas s Lapcisem. Do hry prinasi nejvice Exodus, ale Pegasus vytvari jakousi rovnovahu mezi zakladem a Exodem nebo aspon tak to na me pusobi, ackoli to nebylo urcite prvoplanovane.

22.2.2012 11:54:25

Díky, díky všem ...
... za nádherné rozbory ;). Přesně tohle bylo mým cílem při zakládání tohodle vlákna. Jentak dál.

22.2.2012 12:47:32

Wolfsen:
Eh, no dobře, pokud je to Cylon, ukáže jen jednu cylonskou příslušnost. Pokud člověk, ukáže je všechny. Co jsem tím chtěl říct, je, že VŠICHNI vědí s JISTOTOU, o koho jde. A to je brutální rozdíl, proti jednomu hráči, který se koukne na 1 loajalitu, což je (s výjimkou Baltara) snad jediná jiná možnost. Takže nechápu ty názory, že airlock přispívá nedůvěře mezi lidmy apod.
Je to jak říká Trpaslík - proč podezřelého pro jistotu nevystřelit. Já když dostanu takovou možnost výsledkem karty krize, tak klidně střílím naslepo, i když se všichni chovají svatě, protože to je prostě herně výhodnější. A to se mi sakra nelíbí.
Ale máš pravdu, že Exodus naštěstí! přidává pravidlo jedné karty navíc, díky které není jisté, že nová postava je vždycky člověk. Protože právě o té nejistotě ta hra je. Bez ní se posouvá z nebeských výšin do šedého průměru.

Jinak s tím vzájemným balancováním obou rozšíření docela souhlasím. A z hovoru hráčů o lokacích soudím, že každý používá a považuje za výhodné něco jiného, což je jen důkaz, že jsou vytvořené dobře :)

22.2.2012 14:02:39

beorn
Nechci nikomu nic vkládat do úst, ale taky si myslím, že tou nejistotou se myslí okamžik před vyhozením někoho z airlocku - mám ho zabít, nemám ho zabít, nemám radši zabít toho, kdo to navrhl...

23.2.2012 10:17:21

to beorn
Nezlob se na mne, ale přestože máš technicky a pravidlově vzato ve svých příspěvcích pravdu, tak by mne hra Galacticy s tebou asi nebavila. Zdá se mi jako byste u hry šli do mrtě po důsledném využívání pravidel bez jakékoli atmosféry a bez vzetí do úvahy vztahů a chování mezi hráči.

Úplně mne dorazila tvá věta:
"Já když dostanu takovou možnost výsledkem karty krize, tak klidně střílím naslepo, i když se všichni chovají svatě, protože to je prostě herně výhodnější."

Pokud půjdu jen po pravidlech a nevezmu v úvahu u takovéto hry právě tu atmosféru a vztahy, tak ta hra musí být o ničem a smrskne se jen na šoupání figurek, vyhledávání nejschůdnějšího a nejvýhodnějšího pravidla. Kdybys byl ve skutečnosti na takové lodi před rozhodnutím někoho ze svých přátel vyšoupnout do vesmíru, tak bys taky řekl, že bys to klidně udělal, protože je to nejvýhodnější?

23.2.2012 10:27:09

Vybíráme z Bazaru

Villagers ks edicia
Villagers ks edicia
Akt. cena: 35 €
Končí za: 6 dnů

Offcanvas